- Volkswagen Golf Variant ósmej generacji w porównaniu z poprzednikiem oferuje więcej miejsca w części pasażerskiej i ma pojemniejszy bagażnik – 611-1624 l wobec 605-1602 l w Golfie VII
- Samochód będzie oferowany z wersjami wyposażeniowymi: Golf, Life, Style oraz R-Line, a także jako Alltrack z powiększonym prześwitem, plastikowymi nakładkami na nadkolach oraz standardowym napędem na wszystkie koła
- Nowy Golf Variant pojawi się w sprzedaży w Polsce pod koniec tego roku
Volkswagen Golf Variant skrywa funkcjonalne rozwiązania pod coraz dłuższą blachą. Zacznijmy od samych liczb, w zestawieniu z siódmą generacją obecny Variant ma powiększoną długość nadwozia oraz rozstaw osi. W obu dyscyplinach samochód urósł o 66 mm i teraz długość karoserii wynosi 4,63 m, a rozstaw osi – 2,69 m. Jednocześnie kombi jest dłuższe od hatchbacka o 349 mm. Przekonajmy się zatem, jak to powiększenie karoserii wpłynęło na przestronność wnętrza.
Przeczytaj też:
- Kia XCeed PHEV – najlepsza namiastka auta w pełni elektrycznego?
- Honda HR-V – moc pod kontrolą
- Skoda Octavia Combi 1.5 TSI - racjonalnie doskonała?
Pierwsze wrażenie – dodatkowe centymetry odczuwalne są przede wszystkim pod względem ilości miejsca na wysokości kolan z tyłu. To poczucie przestrzeni w samochodzie, który mogliśmy wykorzystać do zdjęć, jest dodatkowo wzmocnione przez panoramiczny dach.
Pomimo mocno ściętej tylnej szyby bagażnik również powiększył się w stosunku do poprzednika. Teraz jego bazowa pojemność wynosi 611 l, a zatem jest o 6 litrów większa niż w Golfie VII. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy przestrzeń o kubaturze 1624 l – to o 22 litry więcej niż w przypadku kombi poprzedniej generacji.
Opcjonalnie w nowym Golfie na bocznej ścianie kufra można mieć 12-woltowe gniazdko. Nowością jest możliwość zainstalowania także podłączenia 230-woltowego. Jeżeli zamówiłeś opcjonalny, elektrycznie obsługiwany Hak holowniczy, to w tym samym miejscu znajduje się jego sterowanie.
Volkswagen Golf Variant – kokpit taki, jak w hatchbacku
Nie powinno chyba nikogo dziwić, że w porównaniu z zaprezentowanym rok wcześniej hatchbackiem nie ma żadnych różnic pod względem rozplanowania kokpitu oraz wzornictwa deski rozdzielczej. W wersji kombi cyfrowe wskaźniki również mamy umieszczone na wyświetlaczu o przekątnej 10,25 cala, a na konsoli środkowej znalazł się dotykowy, 8,25-calowy wyświetlacz do obsługi urządzeń pokładowych. Za dopłatą można mieć ekran o przekątnej 10,25 cala (wówczas zyskuje się dodatkowo nawigacje satelitarną).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoWiększość przełączników oraz pokręteł zostało usuniętych z Golfa VIII, nawet włączanie świateł odbywa się za pomocą sensorów. Tak jak w przypadku hatchbacka uważamy, że obsługa nowego Golfa z mniejszą liczbą przycisków i pokręteł wymaga przyzwyczajenia oraz skupienia. W dalszym ciągu twierdzimy, że poprzednio obsługa wcale nie była zła, a w przypadku niektórych funkcji aktywowanie ich za pośrednictwem tradycyjnych pokręteł i klawiszy było nawet wygodniejsze i bardziej intuicyjne niż obecnie.
Volkswagen Golf Variant – wersje silnikowe
Nowy Volkswagen Golf Variant ma niemal identyczną gamę silnikową jak hatchback, jedyną różnicę stanowi brak w kombi bazowej jednostki napędowej. Gama silników benzynowych rozpoczyna się od trzycylindrowej wersji 1.0 TSI o mocy 110 KM, a następnie mamy czterocylindrową jednostkę 1.5 TSI w dwóch wersjach mocy do wyboru – 130 KM oraz 150 KM.
Seryjnie każdy z tych silników występuje z sześciobiegową, manualną skrzynią. W opcji występuje również siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia, ale w takiej konfiguracji auta występują jako miękkie hybrydy z 48-woltowym układem. W gamie nie zabraknie również silników wysokoprężnych generujących 115 KM lub 150 KM.
Volkswagen Golf Variant – nowe wersje wyposażeniowe
Volkswagen Golf Variant ósmej generacji ma zmienione nazewnictwo wersji wyposażeniowych. Jako bazowa występuje odmiana Golf, następnie jest specyfikacja Life, powyżej niej usytuowano wersję Style, a ponadto auto będzie można kupić jako R-Line z czarnymi akcentami na nadwoziu. W takiej postaci występuje na naszych zdjęciach czerwony samochód.
Podobnie jak poprzednik także nowy Volkswagen Golf Variant pojawi się w wersji Alltrack. W tej postaci samochód ma powiększony prześwit, napęd na wszystkie koła oraz plastikowe nakładki na nadkolach. Samochód będzie oferowany m.in. z mocnym, 200-konnym silnikiem wysokoprężnym, który umożliwi holowanie przyczep o masie dochodzącej do dwóch ton.
Volkswagen Golf Variant pojawi się w sprzedaży jeszcze pod koniec tego roku. Wraz z bazową wersją do sprzedaży trafi również model Alltrack. Ceny pojazdu poznamy w momencie rynkowego debiutu.
Volkswagen Golf Variant – nasza opinia
Nowe, kompaktowe kombi Volkswagena okazuje się znacznie praktyczniejsze niż poprzednik. To przede wszystkim zasługa większej długości nadwozia oraz powiększonego rozstawu osi. To z kolei przekłada się na lepszą przestronność oraz większy bagażnik. Powody do zadowolenia daje również bogata gama silnikowa i wyposażeniowa, która pozwoli na wybór wersji adekwatnej do potrzeb większości kierowców.
Niestety, podobnie jak w hatchbacku, na słowa krytyki zasługuje sposób obsługi urządzeń pokładowych za pomocą dotykowego ekranu ze skomplikowanym menu oraz za pomocą sensorów – wcześniej z tradycyjnymi przyciskami i pokrętłami było bardziej intuicyjnie.
Galeria zdjęć
Volkswagen Golf Variant do sprzedaży w Polsce trafi pod koniec 2020 roku
Samochód urósł na długość względem Golfa siódmej generacji
Bagażnik ma teraz pojemność 611-1624 l. To większa pojemność niż w poprzedniku
Jedną z wersji wyposażeniowych jest R-Line, w której na pokładzie znalazły się sportowe fotele
Deska rozdzielcza jest taka sama, jak w hatchbacku
Jako eTSI oznaczone są miękkie hybrydy, które w standardzie mają dwusprzęgłową skrzynię biegów
W wersji R-Line nadwozie ozdobiono czarnymi akcentami. W tym kolorze są m.in. obudowy lusterek
W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest dłuższy o 66 mm. O tyle samo wzrósł rozstaw osi
Pozycja za kierownicą okazuje się wygodna, ale obsługa urządzeń pokładowych jest mało intuicyjna
W wersji Alltrack samochód ma powiększony prześwit i napęd na wszystkie koła
W tej postaci samochód może holować przyczepy o masie dochodzącej do dwóch ton
Wygodne fotele montowane są niezależnie od wersji wyposażeniowej
Duży otwór załadunkowy ułatwia pakowanie walizek do pojemnego bagażnika
Większe rozmiary nadwozi przekładają się na przestronniejsze wnętrze
Volkswagen Golf Variant do sprzedaży w Polsce trafi pod koniec 2020 roku