Toyota Camry, która po 15 latach przerwy powróciła w zeszłym roku na nasz rynek, to już ósma generacja tego modelu. W Europie zadebiutowała ona dwa lata temu na salonie w Paryżu. Teraz japoński producent ogłosił, że od połowy 2021 roku Camry oferowana będzie w zmodernizowanej odsłonie.
W przeprowadzonym przez nas latem zeszłego roku teście Toyota Camry znakomicie wypadła w kategorii spalania, uzyskując wynik 5,5 l/100 km (średnio na naszej pętli testowej). To zasługa napędu hybrydowego o mocy systemowej 218 KM, złożonego z silnika benzynowego 2.5 (177 KM) i jednostki elektrycznej (120 KM). W tej kwestii face lifting nic nie zmienia. Camry będzie oferowana u nas wyłącznie z tym napędem. Przypomnijmy, że nie jest to hybryda plug-in.
Zmiany stylistyczne nadwozia mają kosmetyczny charakter – Camry otrzyma nowy przedni zderzak i delikatnie przeprojektowany grill. Z tyłu pojawią się nowe listwy między światłami. Do tego nowe 17- i 18-calowe alufelgi i poszerzona gama kolorów. Nowe detale wykończenia i kolory znajdą się też we wnętrzu. Największą zmianą są tu jednak zmodernizowane multimedia z większym, 9-calowym ekranem dotykowym – ma on reagować szybciej i jest wyżej zainstalowany, co poprawia ergonomię. Co ciekawe – wbrew trendowi przenoszenia wszystkich przełączników na ekran – tu dodano mechaniczne elementy obsługi. Multimedia będą się teraz łączyć ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.
Inną istotną zmianą jest wprowadzenie nowych systemów asystenckich zwiększających bezpieczeństwo czynne. Są to np. wykrywanie pieszych i rowerzystów jako dodatkowa funkcja w układzie wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia; system zapobiegania zderzeniu czołowemu i układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, który ostrzega kierowcę i automatycznie wyhamowuje auto. Inne elektroniczne nowości: system redukcji prędkości na zakrętach i adaptacyjny tempomat IACC, który jeśli kierowca się nie sprzeciwi – dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń prędkości (czyta znaki). Toyota Camry otrzyma ponadto zmodernizowanego asystenta pasa ruchu, który m.in. skontruje turbulencje podczas mijania tirów.
Toyota produkuje Camry od 1982 r. – do tej pory 19 mln egzemplarzy znalazło odbiorów w ponad 100 krajach. Roczna sprzedaż na świecie przekracza obecnie 700 tys. sztuk.
Galeria zdjęć
1/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
1/12
Toyota
2/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
2/12
Toyota
3/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
3/12
Toyota
4/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
4/12
Toyota
5/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
5/12
Toyota
6/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
6/12
Toyota
7/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
7/12
Toyota
8/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
8/12
Toyota
9/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
9/12
Toyota
10/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
10/12
Toyota
11/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
11/12
Toyota
12/12 Toyota Camry Hybrid po face liftingu
12/12
Toyota
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.