• Subtelne zmiany stylistyki nadwozia, kół i wnętrza
  • Zmodernizowane multimedia z większym ekranem, kompatybilne z Android Auto i Apple CarPlay
  • Poszerzony zestaw systemów asystenckich i modernizacja już istniejących

W przeprowadzonym przez nas latem zeszłego roku teście Toyota Camry znakomicie wypadła w kategorii spalania, uzyskując wynik 5,5 l/100 km (średnio na naszej pętli testowej). To zasługa napędu hybrydowego o mocy systemowej 218 KM, złożonego z silnika benzynowego 2.5 (177 KM) i jednostki elektrycznej (120 KM). W tej kwestii face lifting nic nie zmienia. Camry będzie oferowana u nas wyłącznie z tym napędem. Przypomnijmy, że nie jest to hybryda plug-in.

Zmiany stylistyczne nadwozia mają kosmetyczny charakter – Camry otrzyma nowy przedni zderzak i delikatnie przeprojektowany grill. Z tyłu pojawią się nowe listwy między światłami. Do tego nowe 17- i 18-calowe alufelgi i poszerzona gama kolorów. Nowe detale wykończenia i kolory znajdą się też we wnętrzu. Największą zmianą są tu jednak zmodernizowane multimedia z większym, 9-calowym ekranem dotykowym – ma on reagować szybciej i jest wyżej zainstalowany, co poprawia ergonomię. Co ciekawe – wbrew trendowi przenoszenia wszystkich przełączników na ekran – tu dodano mechaniczne elementy obsługi. Multimedia będą się teraz łączyć ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Toyota Camry – nowi asystenci kierowcy

Inną istotną zmianą jest wprowadzenie nowych systemów asystenckich zwiększających bezpieczeństwo czynne. Są to np. wykrywanie pieszych i rowerzystów jako dodatkowa funkcja w układzie wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia; system zapobiegania zderzeniu czołowemu i układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, który ostrzega kierowcę i automatycznie wyhamowuje auto. Inne elektroniczne nowości: system redukcji prędkości na zakrętach i adaptacyjny tempomat IACC, który jeśli kierowca się nie sprzeciwi – dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń prędkości (czyta znaki). Toyota Camry otrzyma ponadto zmodernizowanego asystenta pasa ruchu, który m.in. skontruje turbulencje podczas mijania tirów.

Toyota produkuje Camry od 1982 r. – do tej pory 19 mln egzemplarzy znalazło odbiorów w ponad 100 krajach. Roczna sprzedaż na świecie przekracza obecnie 700 tys. sztuk.