Auto Świat Wiadomości Premiery Volkswagen Golf GTI Clubsport – 300 KM pod maską Golfa

Volkswagen Golf GTI Clubsport – 300 KM pod maską Golfa

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Volkswagen Golf VIII generacji ma nową odmianę topową. Po GTI, GTE i GTD marka prezentuje czwarty wariant sportowego Golfa – to GTI Clubsport. Pierwszy raz taka wersja pojawiła się w 2016 r. na 40-lecie pierwszego Golfa GTI. Nowy Clubsport osiąga moc 300 KM.

Volkswagen Golf GTI Clubsport
Zobacz galerię (7)
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Clubsport
  • Innowacyjny system nadzorujący dynamikę jazdy sprzyja neutralnemu (i szybkiemu) prowadzeniu auta z napędem na przednią oś
  • Zmodyfikowany turbodoładowany silnik rozwija moc 300 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm
  • Specjalny tryb Nürburgring do jazdy po torze wyścigowym to kolejny wyróżnik Clubsporta

Jest kilka takich samochodów, w przypadku których wystarczą dwie, trzy litery i już dokładnie wiesz o co chodzi. Np. SL – roadster, luksus, Mercedes. Tak samo jest z GTI – Golf, auto sportowe do codziennego użytku. Teraz Volkswagen dokłada jeszcze coś ekstra – GTI z przydomkiem Clubsport.

Fani Golfa GTI pewnie pamiętają, że w 2016 r. na 40-lecie Golfa GTI pojawił się taki wariant, wtedy starczyło mu 265 KM (z boostem chwilowo 290 KM). W tym samym roku Volkswagen wypuścił jeszcze krótką serię 400 egzemplarzy Golfa GTI Clubsport S. Ta 310-konna odmiana GTI w maju 2016 r. wynikiem 07:49:21 ustanowiła rekord okrążenia na Północnej Pętli Nürburgringu dla samochodów z napędem na przednią oś.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Golf GTI Clubsport – znaki szczególne

Nowy 300-konny Golf GTI Clubsport jest o 55 KM mocniejszy od zwykłego GTI. Stylistycznie różni się od niego „otwartym” przednim zderzakiem z wielkimi aerodynamicznymi skrzydłami i nowym splitterem, zwiększającym docisk przedniej osi. Do tego podwójny spoiler dachowy, przeciwdziałający unoszeniu tyłu, dyfuzor i owalne końcówki wydechu zamiast okrągłych, rozstawione o 40 mm dalej na zewnątrz. Drobiazgi? Dla fanów są one ważne.

Przeczytaj też:

Jeszcze ważniejsza jest jednak elektronika. Nowy system zarządzający dynamiką jazdy, w który wyposażono także słabszego Golfa GTI, nadzoruje współpracę elektronicznych szper i (opcjonalnych) regulowanych amortyzatorów. Nowością jest włączenie do systemu elektromechanicznej szpery przedniej osi. Współdziałające podzespoły powinny wyeliminować podsterowność typową dla samochodów z przednim napędem. Sprawdzimy to w teście. Całkiem nowy jest też torowy tryb jazdy – do wyboru profili w Golfie GTI Clubsporcie dołączył specjalny, w którym wszystkie podzespoły decydujące o dynamice przystosowano do pokonania legendarnej Nordschleife Nürburgringu.

Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, komentuje to tak: „Dzięki połączeniu systemów w sieć nowy Golf GTI Clubsport prowadzi się bardziej neutralnie i precyzyjniej niż klasyczne GTI.”

Poza tym da się nim jeździć jeszcze szybciej. Clubsport przyspiesza od startu do „setki” w mniej niż 6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Ciekawe, czy Volkswagen Golf GTI Clubsport okaże się szybszy niż Honda Civic Type R.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków