Auto Świat Wiadomości Premiery Volkswagen ID.4 - prąd z priorytetem

Volkswagen ID.4 - prąd z priorytetem

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Oto drugi elektryczny Volkswagen z rodziny ID. Po kompaktowym hatchbacku ID.3 pora na pierwszego elektrycznego SUV-a ID.4. Niemcy nie kryją, że to model o strategicznym znaczeniu. Co to oznacza dla potencjalnych nabywców?

Volkswagen ID.4Volkswagen / Volkswagen
  • Volkswagen ID.4 jest nieco dłuższy od Tiguana. Rozstaw osi wynosi niemal tyle, co w Passacie
  • Silnik elektryczny bazuje na konstrukcji wykorzystanej w Porsche Taycan - generuje 204 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego
  • Na liście wyposażenia m.in. opcjonalny napęd 4x4, 21-calowe koła, matrycowe światła LED i centralna poduszka powietrzna
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Trzeba przyznać, że Volkswagen niespecjalnie krył się z ID.4. Na długo przed premierą można było ujrzeć na drogach dość delikatnie zamaskowane egzemplarze. Na kilkanaście dni przed premierą sam szef marki Herbert Diess pochwalił się w mediach społecznościowych filmem ze spotkania z Elonem Muskiem, na którym nie starano się ukryć charakterystycznego elektrycznego SUV-a.

Trudno zatem o niespodzianki w dniu premiery samochodu. Po skandalu dieselgate nie dziwi deklaracja: „Nabywcy ID.4 otrzymają auto wyprodukowane w sposób nienaruszający ogólnego bilansu dwutlenku węgla”. Nie dziwi również zapewnienie o tym, że ID.4 „pozostanie autem neutralnym dla klimatu również w trakcie eksploatacji”, oczywiście z zastrzeżeniem, że nabywca korzysta z odnawialnych źródeł energii.

Przeczytaj też:

Jak na SUV-a przystało, ID.4 może ruszyć w teren. Volkswagen wspomina o prześwicie 21 cm i tzw. lekkim terenie. Można zatem oczekiwać, że elektrycznym autem (napęd 4x4 w opcji) pokonamy bardziej wyboistą drogę na działkę czy stok narciarski. Zabierzemy przy tym sporo rzeczy, gdyż w bagażniku zmieścimy 543 l. Na tym nie koniec. Podłączymy jeszcze przyczepę o masie 1000 kg. Sama podróż powinna zaś odbyć się bez wyrzeczeń dla pasażerów, gdyż w nadwoziu o długości 4,58 m (ID.4 plasuje się pomiędzy krótkim Tiguanem a Tiguanem Allspace) wygospodarowano sporą kabinę (rozstaw osi 2,77 m, czyli niemal tyle samo, co w Passacie).

Na osiągi trudno będzie narzekać. Z silnika synchronicznego PSM (konstrukcja z magnesami trwałymi, którą wykorzystano w Porsche Taycan) wykrzesano 150 kW, czyli 204 KM, oraz 310 Nm momentu obrotowego. Volkswagen obiecuje przy tym sprint do 100 km/h w 8,5 sekundy. Zawiedzeni będą jedynie mistrzowie lewego pasa – prędkość maksymalną ograniczono do 160 km/h.

W przypadku samochodu elektrycznego nie sposób zapomnieć o kwestii zasięgu. ID.4 powinno pokonać na jednym ładowaniu do 520 km. Jeśli zostanie podłączone do stacji szybkiego ładowania, to w ciągu 30 minut zyskamy energię na pokonanie kolejnych 320 km.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków