Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Voyah Free to nowy chiński rywal BMW iX. Cena w Polsce intryguje

Voyah Free to nowy chiński rywal BMW iX. Cena w Polsce intryguje

Voyah to już piąta chińska marka aut, która w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zadebiutowała lub zapowiedziała swój rychły debiut w Polsce. To też kolejna nowość z Chin szokująca zestawieniem wymiarów i osiągów z ceną.

Voyah Free Zobacz galerię (7)
Voyah FreeŹródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz

Pod względem wysypu nowych marek to dwa najbardziej intensywne miesiące na polskim rynku motoryzacyjnym od czasów upadku PRL i transformacji ustrojowej. We wrześniu 2023 r. zadebiutowała u nas marka Hongqi, w październiku Nio. Swój rychły debiut zapowiedziały również marki Omoda, Voyah oraz MG. Wszystkie pochodzą z jednego państwa: z Państwa Środka. A my właśnie poznaliśmy cenę i możliwości SUV-a premium Voyah Free.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

O ile jednak MG założono w 1924 r. w Wielkiej Brytanii, a dopiero w 2005 r. trafiło ono w ręce koncernu z Państwa Środka, o tyle Voyah od samego początku jest chińskie, choć ten początek wydarzył się całkiem niedawno. Voyah narodziło się bowiem w 2020 r. jako marka potężnego koncernu Dongfeng. Marka premium, jakby co.

Voyah właśnie zapowiedziało debiut na polskim rynku. Co chce nam zaproponować?

Przeczytaj także: Niedługo mogą podbić Europę. Przewodnik po chińskich markach

Voyah: nowa marka z Chin w Polsce

Zacznie się od modelu Voyah Free. To SUV klasy wyższej mierzący aż 490,5 cm długości i 195 cm szerokości. Sam rozstaw osi to 296 cm. Tym samym Voyah Free będzie rywalizować z Audi Q8 e-tron, BMW iX oraz Mercedesem EQE SUV.

Wyglądem Voyah Free przewyższa każdego z nich. Stylistyka chińskiego SUV-a to zresztą dzieło słynnego włoskiego biura Italdesign.

Voyah Free
Voyah FreeŹródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz

W tablicy rozdzielczej znalazły się aż trzy ekrany, każdy o przekątnej 12,3 cala. Potężny panoramiczny dach można jednym ruchem palca rozjaśnić bądź przyciemnić. Przednie fotele są podgrzewane i wentylowane, mają też funkcję masażu. Voyah Free oferuje ponadto aż dwa bagażniki: przedni 72-litrowy i tylny o pojemności 560 l, który można powiększyć do 1320 l. A jak jest z osiągami?

Przeczytaj także: Osiem aut, których nigdy byś się nie spodziewał po takich markach

Voyah Free to elektryczny SUV z zasięgiem 500 km i rozwijający aż 489 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 720 Nm, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 4,4 s. Dla porównania: w elektrycznym BMW iX xDrive50 trwa to o 0,2 s dłużej, choć samochód ma aż 523 KM i 765 Nm.

A jak jest z ceną? Ile Voyah Free ma kosztować w Polsce?

Voyah Free: cena w Polsce

Po prawdzie, Voyah przechodzi na razie program pilotażowy. Importer sprawdza potencjał, sonduje powodzenie i odzew polskiego rynku, oferując m.in. jazdy testowe. W lutym 2024 r. okaże się, czy Voyah będzie sprzedawać u nas samochody.

Voyah Free
Voyah FreeŹródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz

Jak się dowiedziałem, Voyah chce wystartować z czterema-pięcioma dealerami w Polsce. Początkowo w gamie pojawi się oczywiście SUV Free oraz luksusowy elektryczny minivan Dream. Drugi z modeli jest jeszcze potężniejszy: mierzy 530 cm długości i ma 320-centymetrowy rozstaw osi. Ponadto Voyah Dream rozwija 435 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a jego zasięg wynosi 482 km.

Jak na to, co oferuje, cena SUV-a Voyah Free jest wyjątkowo atrakcyjna. Elektryczny SUV premium klasy wyższej o mocy 489 KM ma w Polsce kosztować od 360 tys. zł.

Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków