Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Widziałem najnowsze BMW X2/iX2. To może być prawdziwy hit niemieckiej marki

Widziałem najnowsze BMW X2/iX2. To może być prawdziwy hit niemieckiej marki

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat

BMW przyzwyczaiło nas do tego, że im wyższa cyfra w nazwie modelu, tym większy samochód. Odstępstwem od normy jest X2, które wbrew temu, co sugeruje symbol, jest mniejsze od X1. Wprowadzając następcę X2 Bawarczycy wreszcie eliminują tę niekonsekwencję. Oto kilka powodów, dla których warto przyjrzeć się niemieckiej nowości.

BMW X2/iX2Źródło: BMW
  • BMW zaprezentowało następcę modelu X2. Auto zadebiutuje na rynku w przyszłym roku i będzie dostępne w wersjach spalinowych oraz z napędem elektrycznym
  • Stylistyką bawarska nowość nawiązuje do znanych już modeli BMW X4 oraz BMW X6
  • Jedną z kluczowych zmian jest znaczące zwiększenie wymiarów nadwozia w porównaniu z dotychczasowym X2

Jak można się spodziewać, najnowsze BMW dostępne będzie zarówno z tradycyjnym napędem spalinowym — model X2 — jak i elektrycznym — model iX2. Ale różnica pomiędzy oboma wersjami wykracza poza samo nazewnictwo i źródło energii.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe BMW X2 zmierza w kierunku wytyczonym przez X4 oraz X6

Zacznijmy od tego, co się zmieniło najbardziej. Od strony wizualnej X2/iX2 zrywa z dotychczasową stylistyką. Z przodu elementami wyróżniającymi są reflektory LED oraz charakterystyczne nerki BMW, które teraz opcjonalnie oferowane są z konturowym oświetleniem BMW Icon Glow. Na liście opcji znajdziemy również adaptacyjne reflektory LED z nieoślepiającym matrycowymi światłami drogowymi.

Nawiązująca do kształtu coupé linia dachu prowadzi nas ku tyłowi, gdzie w oczy rzucają się szerokie nadkola oraz poziome linie tylnych lamp. W tylnej części nadwozie przywodzi na myśl modele X4 oraz X6. Wciąż mamy tu zatem do czynienia z konstrukcją określaną przez BMW jako Sports Activity Coupe (SAC), ale sylwetka coupé jest teraz wyraźniej zarysowana. Sportowy charakter obu modeli podkreślają seryjne spoilery.

Wisienką na torcie jest oczywiście wersja M. Ta dostępna jest zarówno w X2, jak i iX2. W tym pierwszym rozpoznamy ją np. po dwóch parach rur wydechowych zintegrowanych ze zderzakiem. Jeśli dla kogoś pakiet M to za mało, będzie mógł wybrać opcjonalny pakiet sportowy M Pro, na który składają się m.in. listwy zewnętrzne M Shadow line o wysokim połysku, światła M Shadow Line, tylny spoiler M oraz sportowy układ hamulcowy z czerwonymi zaciskami.

Nowe BMW X2. Potrzebujesz więcej przestrzeni? Wybierz wersję spalinową

Co jeszcze wyróżnia nowe BMW X2/iX2? Z długością 4554 mm nowość jest o 54 mm dłuższa od obecnego BMW X1 i o aż 194 mm od swojego poprzednika. Ponadto auto urosło wszerz — do 1845 mm, czyli o 21 mm — oraz wzwyż, konkretnie o 64 mm i teraz ma 1590 mm wysokości.

To wszystko przekłada się nie tylko na większą ilość miejsca dla pasażerów, lecz także na bagaż. To kolejna istotna różnica pomiędzy X2 oraz iX2. Mając oba auta ustawione obok siebie i przesiadając się z jednego do drugiego, od razu zauważymy różnicę w przestronności na tylnych siedzeniach.

Konieczność umieszczenia baterii pod podłogą sprawiła, że przy tej samej wysokości obu nadwozi, jak powiedział przedstawiciel bawarskiej marki, podłoga "elektryka" umieszczona jest o 20 mm wyżej niż w modelu spalinowym. Nie pozostaje mi nic, jak wierzyć mu na słowo, ale odczucia wskazują na większą różnicę. W modelu elektrycznym jest zauważalnie mniej miejsca nad głową, a dodatkowo nie można równie łatwo i wygodnie wsunąć stóp pod przedni fotel.

Mniej odczuwalne są natomiast różnice w pojemności bagażnika. Biorąc pod uwagę wyłącznie dane techniczne, mogłoby się wydawać, że X2 jest praktyczniejsze niż iX2, bo jego kufer mieści od 560 do 1470 l. W przypadku iX2 mamy do dyspozycji przestrzeń o pojemności od 525 do 1400 l. W rzeczywistości nie odczujemy tej różnicy, bo ta sprowadza się do mniejszej komory pod podłogą kufra — w wersji elektrycznej zachowano jedynie miejsce na kabel do ładowania.

Nowe BMW X2 — nowoczesność i jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa

Wnętrze od razu zdradza, że mamy do czynienia z modelem BMW. Na desce rozdzielczej dominuje smukły, zakrzywiony wyświetlacz, który łączy w sobie ekran odpowiedzialny za prezentowanie komunikatów związanych z samą jazdą i pracą poszczególnych układów, a także ekran prezentujący treści multimedialne. Uwagę zwraca także "zawieszony" przedni podłokietnik ze zintegrowanym panelem sterowania.

Pasażerowie nowej X-dwójki będą podróżowali na nowo opracowanych siedzeniach. Będzie można również zamówić sportowe fotele, a siedzenia wzbogacić np. o funkcję masażu. Standardowe wyposażenie obejmie teraz poduszkę powietrzną pomiędzy przednimi fotelami. Bez dopłaty BMW będzie oferowało również m.in. 2-strefową klimatyzację, nawigację BMW Maps i cztery porty USB-C.

Nowe BMW X2: diesle, wersja M i modele z napędem elektrycznym

Najnowsze BMW zadebiutuje w marcu 2024 r. Na początek bawarski producent zapowiada w pełni elektryczny model iX2 xDrive30, który średnio ma zużywać 17,7-16,3 kWh/100 km, wersję X2 M35i xDrive zużywającą średnio 8,0-7,7 l/100 km oraz jeszcze jeden model napędzany silnikiem benzynowym oraz jednego diesla. Latem przyszłego roku do gamy dołączy drugi w pełni elektryczny wariant oraz kolejny diesel.

Jak można się spodziewać, najwięcej emocji zapewni BMW X2 M35i xDrive. Źródłem napędu będzie w tym przypadku 2-litrowy silnik o mocy 221 kW/300 KM, dzięki któremu nowe X2 będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h w 5,4 s. W skutecznym przeniesieniu tej mocy na jezdnię pomogą napęd na cztery koła i oferowane w standardzie adaptacyjne zawieszenie M.

Klienci, którym nie zależy na osiągach, będą mogli wybrać model X2 sDrive20i z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.5, wspomaganym przez 48-woltowy układ mild hybrid. W tym przypadku moc sięgnie 125 kW/170 KM, a średnie zużycie paliwa ma oscylować w granicach 6,5-6,0 l/100 km.

Fani oszczędności zwrócą zapewne uwagę na wersję X2 sDrive18d z 4-cylindrowym dieslem o mocy 110 kW/150 KM. Tak jak pozostałe wersje spalinowe silnik standardowo łączony jest z dwusprzęgłową 7-biegową przekładnią Steptronic. W tym przypadku średnie zużycie paliwa wynosi 5,5-5,1 l/100 km.

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków