Audi RS 3 to najmocniejszy kompakt w klasie premium. Pod maską ma 5-cylindrowy silnik 2,5-litra o mocy 367 KM. Pojawi się latem 2015 roku.

Dzięki tak mocnemu silnikowi z turbodoładowaniem Audi RS 3 Sportback (5-drzwiowe) przypiesza do setki w 4,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h lub (opcjonalnie) 280 km/h.

Audi RS 3 Sportback wyposażone jest w 7-stopniową skrzynię automatyczną S tronic oraz – jak wszystkie wersjie RS – w napęd quattro. Auto zawieszone jest o 25 mm niżej w porównaniu z normalną wersją Audi A3.

W standardzie Audi RS 3 ma koła 19-calowe w rozmiarze 235/35, opcjonalnie można je wyposażyć w koła 235/35 R 19 z przodu i 255/30 R 19 z tyłu.

Tak jak wszystkie odmiany RS w rodzinie Audi, RS 3 Sportback służyć będzie przede wszystkim do sportowej jazdy. 5-cylindrowy silnik o mocy 367 KM ma też wysoki moment obrotowy 465 Nm – co ważne – dostępny od niskich obrotów (od 1625 obr./min).

To oznacza, że nowe Audi RS 3 Sportback znakomicie przyspiesza „od dołu", a silnik jest bardzo dynamiczny i elastyczny. Potwierdzają to osiągi: RS 3 do setki przyspiesza w zaledwie 4,3 sekundy, od 60 do 100 km/h na czwartym biegu (przy ręcznej zmianie przełożeń) potrzebuje tylko 4,1 sekundy, a na piątym biegu od 80 do 120 km/h przyspiesza w 5,8 sekundy.

Kierowca Audi RS 3 może korzystać z automatycznej, 7-stopniowej skrzyni S tronic, lub przełączać biegi ręcznie – łopatkami umieszczonymi przy kierownicy.

Dla kierowców o sportowym zacięciu wprowadzono układ Launch Control – pozwala on na optymalny start autem bez poślizgów kół i ingerencji układów elektronicznych.

Po włączeniu Launch Control trzeba jednocześnie wcisnąć do oporu pedał gazu i hamulca. Po odpuszczeniu hamulca auto wyrywa do przodu niczym pocisk. Ta funkcja przydaje się w czasie jazd na torze i wyścigów.

Napęd quattro w momencie uślizgu kół przenich błyskaiwcznie przekazuje moment obrotowy także na tylne koła – w zależności od warunków jazdy może to być od 50 do nawet 100 proc. momentu obrotowego.

Audi RS 3 będzie już siódmym modelem z serii RS przygotowanym przez quattro GmbH – spółki córki Audi, specjalizującej się w budowaniu samochodów sportowych i wyczynowych.