Tym razem konstruktorzy francuskiej marki poszli jeszcze dalej i stworzyli wersję wyczynową. Od wersji seryjnej do wyścigowej był tylko jeden krok.
Imponujące i aerodynamiczne kształty Peugeot 308 Racing Cup pozwalają domyślać się skrytych pod maską wyczynowych technologii, opracowanych dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Wersja 308 Racing Cup wyposażona w silnik 1.6 THP, taki sam jak w 308 GTi by Peugeot Sport, rozwija 308 koni, czyli o 38 koni więcej niż wersja drogowa!
Światła, linie nadwozia oraz perfekcyjna aerodynamika pozwalają się domyślać, że mamy do czynienia z rasowym wyczynowym samochodem. Nowa wersja, opracowana na bazie samochodu Peugeot 308 - przejawiającego i tak już sportowy temperament - otrzymała specjalne nadwozie o muskularnych liniach.
By umożliwić montaż dużych kół poszerzono nadkola samochodu, co zapewniło Peugeot 308 Racing Cup atletyczne wymiary. Samochód ma 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż 308 GTi.
Spojler poprawiający docisk tylnej osi został zainspirowany konstrukcją samochodów wyścigowych klasy WTCC.
Wersja ta posiada również specjalnie zaprojektowane zderzaki oraz przedni spoiler, które oprócz doskonałych parametrów aerodynamicznych zapewniają jej imponujący wygląd.
Uzupełnieniem sportowej stylistyki są specjalne obręcze 18-calowe, dostępne z oponami niskoprofilowymi typu slick oraz deszczowymi (27/65).
Silnik 1,6 THP pochodzi w prostej linii z modelu 308 GTi. W odpowiedzi na silną konkurencję w wyścigach specjaliści z Vélizy zwiększyli jego osiągi. Dzięki turbosprężarce z 208T16, Peugeot 308 Racing Cup już teraz osiąga moc powyżej 308 koni. W efekcie dalszych prac rozwojowych może osiągnąć jeszcze bardziej ekstremalne wartości.
Peugeot 308 Racing Cup posiada również elementy zawieszenia przejęte z wersji seryjnej, jak np. sworznie czy tylną belkę. W celu dostosowania go do warunków wyczynowych konstruktorzy wyposażyli go w sportowe części, m.in. hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest wyposażona w sterowanie sekwencyjne z łopatkami przy kierownicy. Masę własną samochodu obniżono do 1000 kg.
Peugeot 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Model ten ma zastąpić RCZ Racing Cup w pucharach, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzostwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.
Premiera tego auta odbędzie się 15 września 2015 r. podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem.