Marka Lancia jest już tworem wymierającym. W aktualnej ofercie znajdują się już tylko dwa modele, z czego jeden to Chrysler Voyager sprzedawany na rynkach europejskich z włoskim logo. Tym samym Lancia produkowana w Tychach będzie zapewne ostatnim w historii własnym modelem włoskiej marki.

Reprezentuje ona piątą generację popularnego samochodu, który zrewolucjonizował koncepcję auta miejskiego, wynosząc go na wyższy poziom stylu i elegancji, które oczarowały ludzi poszukujących oryginalności i charakteru, miłośników technologii i mody, doceniających doskonałą jakość i innowacyjność: od 1985 roku do dziś w całej Europie zostało sprzedanych ponad 2,7 milionów sztuk tego modelu.

Po czterech latach producent podjął decyzję o wprowadzeniu modyfikacji. Zmieniła się przednia część nadwozia (atrapa wlotu powietrza chłodnicy i zderzak).

Nowa Lancia Ypsilon dostępna będzie z dwoma silnikami benzynowymi: 1.2 o mocy 69 KM i 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM zestawionych z półautomatyczną skrzynią biegów. Jako alternatywa, dostępny będzie ekologiczny silnik diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM z emisją CO₂ na poziomie zaledwie 95 g/km i niskim zużyciu paliwa. Dopełnieniem gamy jest dwupaliwowa wersja Ecochic z niskimi kosztami eksploatacji i dużym zasięgiem: LPG/ benzyna 1.2 o mocy 69 KM (110 g/km CO₂) oraz dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir turbo metan/benzyna o mocy 80 KM, który wyróżnia niezwykle niska emisja spalin (86 g/km CO₂) i jednoczesna gwarancja doskonałych osiągów.

Nowa Lancia Ypsilon zachowuje swoje zalety kompaktowego i uniwersalnego samochodu. W standardzie ma pięcioro drzwi oraz niewielkie wymiary: długość 384 cm, szerokość 168 cm, wysokość 152 cm oraz rozstaw osi 239 cm. Dzięki tym cechom samochód ten jest idealny do eksploatacji w mieście.

Również gama kolorystyczna została odnowiona poprzez wprowadzenie dwóch nowych odcieni, które dołączyły do trzech pastelowych barw, sześciu lakierów metalizowanych/perłowych i trójwarstwowej bieli. Mowa tu o delikatnym „Avorio Chic" (kość słoniowa), jednocześnie wysmakowanym i nowym, który w pełni wyraża ducha Ypsilon i o eleganckim „Blu di Blu": kolorze, który jest współczesną interpretacją poprzedniego, charakterystycznego dla marki koloru - z charakterem i elegancją.

Wnętrze nowej Lancii Ypsilon jest owocem wytężonej pracy nad doborem kolorów, materiałów i dbałością o szczegóły. Tapicerka została wykonana z nowych tkanin, począwszy od tkaniny z nadrukiem, we wzór krzyżykowy „degradé" w wersji wyposażenia Silver poprzez zamsz z wzorem w jodełkę wprowadzony w wersji Gold aż po zestawienie skóry i tkaniny Dinamica® w wersji wyposażenia Platinum z pikowaną tapicerką: pochwałą wyrafinowania i elegancji.

Deska rozdzielcza została odnowiona poprzez wprowadzenie nowych faktur zestawionych z tapicerką, co nadaje całemu wnętrzu jeszcze bardziej wyrazistego charakteru glamour. Nowy jest również zestaw wskaźników, z wyrazistszą grafiką oraz nowa gałka skrzyni biegów. Polepszył się też komfort we wnętrzu samochodu, szczególnie dzięki całkowicie zmienionemu tunelowi centralnemu, który wraz z nowymi schowkami na drobne przedmioty, zwiększa całkowitą pojemność do 3 litrów.

Kolejną, istotną nowością jest UconnectTM, nowy system infotainment, montowany w standardzie od wersji wyposażenia Gold, który pozwala - poprzez połączenie 5" ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy, poleceń głosowych i intuicyjnej grafice - bezpiecznie obsługiwać zamontowane w samochodzie urządzenia multimedialne: od radia aż po główne nośniki multimedialne, które można podłączyć przez port USB, gniazdko Aux-in czy bluetooth audio streaming.

Nie mamy jeszcze zdjęć wnętrza, a jedynie informacje o zmianach, które objęły środkowy tunel i nowy schowek przed współpasażerem, który zwiększył pojemność o trzy litry. Nowa jest także dźwignia zmiany biegów, a także grafika zegarów. Tradycyjnie przy tej okazji designerzy zastosowali nowe materiały, w tym plastiki o innej niż dotychczas strukturze.

Nowa Lancię MY2016 po raz pierwszy zobaczymy podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem.