Do napędu zastosowano zmodernizowany ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej o pojemności skokowej 4395 cm3 i mocy 608 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm w zakresie 3000-5000 obr./min. Współpracuje on z ośmiostopniową przekładnią automatyczną ZF 8HP70 Switch-Tronic i ma napęd na cztery koła.

Limuzyna o masie własnej 2110 kg od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 3,7 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 310 km/h. Producent określa średnie zużycia benzyny na 10,4 l/100 km.

Nowa Alpina otrzymała 20-calowe obręcze kół z metali lekkich Alpina Classic, na których zamontowano opony Michelin Pilot SuperSport o wymiarach 255/40 R20 z przodu i 295/35 R20 z tylu. Na życzenie można zamówić 21-calowe obręcze.

Wnętrze nowej Alpiny oferuje większy komfort od standardowego BMW serii 7.