Producenci aut szukają sposobu na to aby mieć w ofercie auto spełniające wymogi każdego kierowcy. Nie ukrywam swojego zaskoczenia tym jak na naszym i nie tylko rynku przyjęły się małe miejskie SUV-y. Honda od kilku lat nie była obecna w tym segmencie. Czy nowy model czyli Honda HR-V spodoba się w naszym kraju?

Już spojrzenie na nową Hondę HR-V wiele nam obiecuje, bowiem producentowi udało się zaprojektować zgrabnego, proporcjonalnego crossovera łączącego w sobie cechy SUV-a oraz małego kompaktowego Vana. To faktycznie może się podobać - zwłaszcza, że 4 osoby powinny tym autem podróżować w komfortowych warunkach.

Co ciekawe nawet w tym modelu Honda zdecydowała się na zastosowanie znanego z innych modeli (Jazz, Civic) systemu Magic Seats - dzięki któremu jeśli zajdzie taka potrzeba we wnętrzu zmieszczą się bagaże o bardzo znacznych gabarytach - konkurenci tego nie oferują. Co ciekawe pojemność bagażnika jest imponująca bowiem standardowo przy komplecie pasażerów wynosi 453 l, a po złożeniu siedzeń wzrasta do 1026 l - przy załadowaniu bagaży do linii okien.

Jedną z ciekawszych nowości jakie znajdziemy w Hondzie HR-V jest nowy system multimedialny Honda Connect z 7-calowym ekranem dotykowym działający na systemie operacyjnym Android 4.0.4, obsługujący aplikacje oraz z dostępem do przeglądarki internetowej, oraz pełną integracją ze smartfonem za pośrednictwem systemu mirrorlink, wifi, bluetootha, HDMI oraz złącza USB - lepiej chyba nie można było tego zrobić.

Wiemy już, że pod maskę trafi w zależności od oczekiwań klienta - diesel o pojemności 1.6 l i-DTEC osiągający maksymalnie 120 KM, lub silnik benzynowy 1.5 l i-VTEC o mocy 130 KM. Niestety wbrew naszym oczekiwaniom okazało się, że Honda HR-V oferowana w Europie otrzyma wyłącznie napęd na przednie koła. Szkoda, chociaż z drugiej strony - kto takim autem będzie chciał jeździć w terenie.