Konstruktorzy tak zaprojektowali karoserię Mercedesa IAA, aby była ona jak najbardziej aerodynamiczna, a auto stawiało jak najmniejszy opór powietrza podczas jazdy. Dlatego m.in. w drzwiach nie ma tradycyjnych klamek, a przy słupku przednim – lusterek.

Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę pojazd ma z tyłu zespół spoilerów przypominających... ogon. Wysuwają się one, gdy IAA osiągnie prędkość 80 km/h. A „ogonem" IAA mierzy 5,44 metra, wysokość to zaledwie 1,31 metra, a szerokość – prawie 2 metry.

Wewnątrz IAA zaskakuje ascetyzmem – nie ma tu mnóstwa przełączników, zegarów i przycisków. Jest za to

duży ekran, na którym wyświetlane są wszelkie funkcje, a poniżej – otwory nawiewów powietrza podświetlane na fioletowo, co stwarza złudzenie, iż są to dysze małych silników.

Mercedes IAA jest autem 4-osobowym. Pod maską zainstalowano napęd hybrydowy o mocy 279 KM. W trybie czysto elektrycznym pojazd może pokonać 66 km.

Mercedes nie podaje szczegółowych danych technicznych koncepcyjnego IAA, ponieważ auto nigdy nie wejdzie do produkcji – jest przykładem możliwości projektowych i technicznych firmy ze Stutgartu. Ale pojedyncze rozwiązania czy podzespoły z konceptu na pewno znajdą się w przyszłych modelach Mercedesa, być może już w 2016 roku w nowej klasie E.

A oto galeria zdjęć Mercedesa IAA z salonu we Frankfurcie.