Na razie udostępniono jedno zdjęcie kabrioletu zrobione z góry. Można się z niego zorientować, że najnowsze luksusowe cabrio powstało na bazie klasy S coupe.
Auto jest 4-miejscowe i ma miękki materiałowy dach. Na zdjęciu nie widać pałąków zabezpieczających pasażerów w razie dachowania – prawdopodobnie są one schowane za zagłówkami tylnych foteli i wysuwają się automatycznie w momencie zagrożenia.
Nie wiemy jakie będzie wyposażenie luksusowego kabrioletu, ale można przypuszczać, że zostanie przejęte z klasy S, a więc będzie bardzo bogate.
Mercedes nie ujawnia także, jakie silniki będą pracowały pod maską klasy S cabrio. Jest jednak tradycją, że w kabrioletach montuje się najmocniejsze dostępne jednostki.
W przypadku klasy S cabrio pod maską znajdzie się zapewne silnik V8 twin turbo o mocy 585 KM z modelu AMG S63 oraz topowa jednostka V12 twin turbo o mocy 630 KM z modelu AMG S65.
Można przypuszczać, że wrześniowa prezentacja klasy S cabrio na salonie we Frankfurcie będzie testem, jak auto zostanie przyjęte przez fachowców z branży i przez klientów.
W 2007 roku Mercedes zaprezentował na salonie w Detroit luksusowy kabriolet zabudowany na bazie klasy S – Ocean Drive Concept, ale wówczas było to auto 4-drzwiowe.
Ocean Drive został przyjęty bardzo życzliwie, ale firma nie zdecydowała się wprowadzić go do seryjnej produkcji – prawdopodobnie z powodu zbliżającego się kryzysu.
Teraz globalne wyniki Mercedesa są znacznie lepsze, firma zwiększa sprzedaż swoich modeli już od kilku lat, być może zaryzykuje wprowadzenie drogiego, niszowego, ale bardzo prestiżowego kabrioleta.
Mercedes od początku istnienia firmy miał w ofercie modele z otwartym nadwoziem. Przed II wojną światową najbardziej luksusowym kabrioletem był model 770 (Grosser Mercedes).
Modeli 770 cabrio (opancerzonych) używali najwyższi dostojnicy III Rzeszy z Hitlerem na czele.
Dziś model 770 jest niezwykle cennym klasykiem, jego ceny w wersji cabrio dochodzą do kilku milionów euro.
Po II wojnie światowej w ofercie Mercedesa było wiele kabrioletów. Do najbardziej luksusowych i najcenniejszych należy model 300 zwany Adenauerem produkowany w latach 50.
Adenauer cabrio jest bardzo rzadko spotykanym klasykiem. Ceny dobrze zachowanych egzemplarzy dochodzą do 200-300 tys. euro.