Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Mitsubishi Outlander PHEV w Paryżu

Mitsubishi Outlander PHEV w Paryżu

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Japoński producent zaprezentuje po raz pierwszy nowy model Outlander PHEV podczas Mondial de L' Automobile 2012. Outlander PHEV zasilany jest hybrydowym systemem Plug-in EV, zaprojektowanym przez Mitsubishi na bazie modeli zasilanych wyłącznie silnikami elektrycznymi

Mitsubishi Outlander PHEV w Paryżu
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Mitsubishi Outlander PHEV w Paryżu

Outlander PHEV jest pierwszym na świecie samochodem typu SUV, zasilanym systemem hybrydowym typu plug-in. Łączy w sobie najlepsze cechy trzech światów: ekologiczną wydajność samochodów z silnikami elektrycznymi (EV), duży zasięg tradycyjnego samochodu z silnikiem wewnętrznego spalania (ICE) oraz zalety samochodu klasy SUV – dostrzegalne zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Pierwszym rynkiem, na który Mitsubishi Motors Corporation wprowadzi model Outlander PHEV będzie rynek japoński – stanie się to na początku 2013 roku.

Oprócz Outlander’a PHEV, w Paryżu zadebiutuje europejska wersja globalnego samochodu kompaktowego Mitsubishi (znanego w innych krajach pod nazwą Mirage), jak również kompaktowy crossover ASX, który w modelu 2013 został poddany modernizacji oraz pokazowy model w 100% elektrycznie zasilanego samochodu wyścigowego i-MiEV Evolution, który w sierpniu 2012 roku wziął udział w rozgrywanym w USA ekstremalnym górskim wyścigu Pikes Peak International Hill Climb.

Nowy Outlander PHEV, został skonstruowany na bazie nowego modelu Outlander, który zadebiutował w Rosji w lipcu tego roku i który zostanie wprowadzony na rynki europejskie począwszy od października 2012 roku. Wykorzystuje zaprojektowany i zbudowany przez Mitsubishi hybrydowy napęd EV typu Plug-in, wywodzący się z w pełni elektrycznych systemów stosowanych między innymi w modelu i-MiEV oraz w innych samochodach elektrycznych produkowanych przez Mitsubishi. Outlander PHEV jest pierwszym na świecie samochodem klasy SUV, zasilanym systemem hybrydowym typu plug-in i łączy w sobie ekologiczną wydajność samochodów z silnikami elektrycznymi, zalety samochodu klasy SUV z napędem na 4 koła – dostrzegalne zarówno na drodze, jak i na bezdrożach – a także duży zasięg tradycyjnego samochodu z silnikiem wewnętrznego spalania.

Przeznaczony dla pojazdu średniej lub wyższej klasy hybrydowy system napędu EV typu plug-in samochodu Outlander PHEV, łączy w sobie technologie napędów elektrycznych EV, które w pełni zdały egzamin w produkowanym przez Mitsubishi modelu i-MiEV – pierwszym w pełni elektrycznym samochodzie dostępnym na rynku od roku 2009 – z najnowszymi, przyjaznymi dla środowiska technologiami silników wewnętrznego spalania, w tym z produkowanym przez Mitsubishi systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC*2. System hybrydowego napędu EV typu plug-in zapewnia Outlander’owi PHEV możliwość ładowania dużej mocy akumulatorów w domu lub na stacji ładowania lub też gdy system odzyskuje energię podczas hamowania. W połączeniu z silnikiem wewnętrznego spalania daje to ogromną łączną*3 efektywność wykorzystania paliwa, przekraczającą 61 km/litr, o wiele wyższą, niż posiadają samochody posiadające tylko silnik tradycyjny, zapewniając jednocześnie zasięg 880 km – porównywalny z możliwościami samochodu napędzanego silnikiem tradycyjnym.

Mitsubishi Motors Corporation wprowadzi model Outlander PHEV na rynek japoński na początku 2013 roku, a następnie pojazd zadebiutuje w Europie, Ameryce Północnej i innych krajach na całym świecie.

Outlander PHEV wykorzystuje system dwusilnikowego napędu na cztery koła o nazwie Twin Motor 4WD. Składają się na niego niezależne silniki elektryczne napędzające odpowiednio przednie i tylne koła. Oprócz lepszej przyczepności, system Twin Motor 4WD zapewnia lepszą pracę i dokładniejszą kontrolę nad pojazdem w porównaniu z tradycyjnymi systemami mechanicznymi. Odbywa się to wszystko bez wału napędowego i innych elementów, które składają się na tradycyjne systemy mechaniczne. System Twin Motor 4WD został zintegrowany z bardzo dobrze sprawdzonym systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control – sterowanie wszystkimi kołami samochodu). W ten sposób zapewniony jest najwyższy poziom stabilności jazdy w każdych warunkach terenowych i pewność, że samochód zachowuje się dokładnie tak, jak oczekuje tego od niego kierowca.

Ponadto, oba silniki elektryczne, przedni i tylny, dają natychmiast pełny moment obrotowy, co jest charakterystyczną cechą wszystkich silników elektrycznych, a jednocześnie zapewniają przyspieszenie porównywalne do wartości osiąganych przez silniki wewnętrznego spalania o dużym skoku tłoka, mające wysoką moc. Dzięki temu Outlander PHEV ma nie tylko wysoką wydajność jazdy, ale jednocześnie jest przyjazny dla środowiska.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków