Nowe Audi R8 będzie tak mocne jak Lamborghini Huracan, a także w ofercie znajdzie się wersja z napędem elektrycznym R8 e-tron. Tuż przed oficjalną premierą podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie niemiecki producent opublikował serię zdjęć.
Pierwsza generacja Audi R8 zadebiutowała w 2008 roku z silnikiem ośmiocylindrowym, a dwa lata później do oferty dołączono jednostkę dziesięciocylindrową. Także obecnie dziesięciocylindrowy widlasty silnik benzynowy 5.2 FSI będzie dostępny w dwóch wersjach. Podstawowy o mocy 540 KM i mocniejszy – 611 KM. Silnik ten znamy już z Lamborghini Huracan.
Jednostka napędowa będzie współpracować z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęglową S tronic.
Design nowego Audi R8 jest bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Standardem są obecnie światła diodowe, które mogą być za dopłatą zastąpione laserowymi. Auto zachowało dotychczasowe wymiary – długość 4,42 m, szerokość 1,94 m i wysokość 1,24 m, przy rozstawie osi 2,65 m.
Zmodyfikowane zostało wnętrze pojazdu, w którym pojawił się 12,3-calowy wyświetlacz. Nowe są także przednie fotele.
Obok wersji z silnikiem benzynowym w ofercie znajdzie się wariant elektryczny R8 e-tronic. Jego sercem będą dwa silniki elektryczne, z których każdy dostarcza 170 kW mocy i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie zapewniają pokonanie dystansu do 450 km. Można je naładować w ciągu dwóch godzin.
Wersja elektryczna Audi R8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h.
Audi R8 II – dane techniczne | |||
Model | R8 V10 | R8 V10 plus | R8 e-tron |
Silnik | 5.2 FSI V10 | 5.2 FSI V10 | 2x elektromotor |
Pojemność skokowa [cm3] | 5204 | 5204 | - |
Cylindry/zawory | 10/4 | 10/4 | - |
Moc [kW/KM] | 397/540 | 449/611 | 340/462 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm] | 540 | 560 | 920 |
Przekładnia | 7DS | 7DS | ? |
Prędkość maksymalna [km/h] | 323 | 330 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 3,5 | 3,2 | 3,9 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 11,8 | 12,4 | - |