Nowe Audi R8 będzie tak mocne jak Lamborghini Huracan, a także w ofercie znajdzie się wersja z napędem elektrycznym R8 e-tron. Tuż przed oficjalną premierą podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie niemiecki producent opublikował serię zdjęć.

Pierwsza generacja Audi R8 zadebiutowała w 2008 roku z silnikiem ośmiocylindrowym, a dwa lata później do oferty dołączono jednostkę dziesięciocylindrową. Także obecnie dziesięciocylindrowy widlasty silnik benzynowy 5.2 FSI będzie dostępny w dwóch wersjach. Podstawowy o mocy 540 KM i mocniejszy – 611 KM. Silnik ten znamy już z Lamborghini Huracan.

Jednostka napędowa będzie współpracować z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęglową S tronic.

Design nowego Audi R8 jest bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Standardem są obecnie światła diodowe, które mogą być za dopłatą zastąpione laserowymi. Auto zachowało dotychczasowe wymiary – długość 4,42 m, szerokość 1,94 m i wysokość 1,24 m, przy rozstawie osi 2,65 m.

Zmodyfikowane zostało wnętrze pojazdu, w którym pojawił się 12,3-calowy wyświetlacz. Nowe są także przednie fotele.

Obok wersji z silnikiem benzynowym w ofercie znajdzie się wariant elektryczny R8 e-tronic. Jego sercem będą dwa silniki elektryczne, z których każdy dostarcza 170 kW mocy i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie zapewniają pokonanie dystansu do 450 km. Można je naładować w ciągu dwóch godzin.

Wersja elektryczna Audi R8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h.

Audi R8 II – dane techniczne
Model R8 V10 R8 V10 plus R8 e-tron
Silnik 5.2 FSI V10 5.2 FSI V10 2x elektromotor
Pojemność skokowa [cm3] 5204 5204 -
Cylindry/zawory 10/4 10/4 -
Moc [kW/KM] 397/540 449/611 340/462
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 540 560 920
Przekładnia 7DS 7DS ?
Prędkość maksymalna [km/h] 323 330 210
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 3,5 3,2 3,9
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 11,8 12,4 -