To ma być nowa broń, która pozwoli odebrać klientów takim konkurentom jak m.in. VW Scirocco czy Renault Mégane Coupé. Nowy model Astra GTC produkowany i sprzedawany będzie nie tylko pod markami Opel w Europie i Vauxhall w Wielkiej Brytanii, ale także jako Buick w USA.
Wersja produkcyjna nieco się różni od konceptu zaprezentowanego podczas ubiegło międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu. W porównaniu ze standardową pięciodrzwiową Astrą wersja GTC jest obniżona o 15 mm, rozstaw osi ma 10 mm więcej (2695 mm), rozstaw kół z przodu ma 1584 mm (+40 mm) i z tyłu 1588 mm (+30 mm). Ma sportowe zawieszenie, nowe przednie zawieszenie HiPerStrut i nadwozie na granicy pomiędzy hatchbackiem i coupé.
W ofercie znajdą się cztery jednostki napędowe. Najmocniejszy silnik znany jest już z Opla Insignia OPC/Vauxhalla VXR o mocy 325 KM. W pierwszym okresie sprzedaży alternatywą będzie jednostka wysokoprężna o pojemność skokowej 2.0 l CDTi o mocy 165 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm z funkcja overboost, filtrem cząsteczek stałych i funkcją Start/Stop oraz sześciostopniową przekładnią manualną. Z tym silnikiem pojazd osiąga prędkość maksymalną 210 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 8,9 sekundy.
Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.6 l i mocy 180 KM z sześciostopniową przekładnią manualną pozwala na rozwijanie prędkości maksymalnej 220 km/h. Natomiast najmniejszy silnik w ofercie to czterocylindrowy o pojemności skokowej 1.4 l z turbodoładowaniem o mocy 120 KM lub 140 KM, który pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 220 km/h.
Polski cennik Opla Astry GTC poznamy na przełomie czerwca i lipca. Od momentu będzie możliwość zamawiania auta na naszym rynku. Ceny w Niemczech zaczynają się od 21 750 euro, a kończą na 27 855 euro. Sportowa odmiana OPC ma trafić do sprzedaży w 2012 roku.