Premiera najnowszej generacji Peugeota 308 odbyła się podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem. W polskiej ofercie auto to dostępne będzie z silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1.2 l i 1.6 l oraz wysokoprężnymi 1.6 l. Wszystkie, poza najsłabsza wersją 1.2 VTi (pięć biegów), występują z sześciostopniową przekładnią manualną.
Wersja podstawowa Access oferuje następujące wyposażenie: ABS ze wspomaganiem hamowania, WSP, ASR, 8 poduszek powietrznych, soczewkowe przednie reflektory i światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek sterowany pilotem, tempomat z ogranicznikiem prędkości, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, czujnik spadku ciśnienia w oponach, felgi stalowe 15-calowe.
Za dopłatą można zamówić m.in. przednie reflektory mgłowe – 800 zł, alarm – 1200 zł, elektrycznie sterowane szyby tylne – 800 zł, podgrzewane przednie fotele – 700 zł, WIP Bluetooth – 1500 zł, lakier metalizowany – 2 000 zł, lakier perłowy – 2 850 zł, pakiet kierowcy (czujniki parkowania tył, WIP Bluetooth) – 2 000 zł
Najtańszy Peugeot 308 Access z silnikiem 1.2 VTi o mocy 82 KM, z pięciostopniową przekładnią manualną kosztuje 59 900 zł. Natomiast najdroższa wersja 1.6 e-HDI o mocy 115 KM ALLURE wyceniona została na 87 400 zł.