Porsche Mission E światową premierę miało na salonie we Frankfurcie.
Kształtem karoserii nawiązuje do modelu 911, jest jednak bardzo futurystyczne – zarówno jeśli chodzi i wygląd zewnętrzny, rozwiązania kokpitu, jak i rozwiązania techniczne.
Porsche Mission E napędzają 2 silniki elektryczne o mocy 500 KM. Napęd na obie osie, do tego cztery koła są skrętne, co poprawia trakcję – szczególnie na zakrętach.
Zasięg Porsche Mission E wynosi 500 km. Nowością jest znaczne skrócenie czasu ładowania – w zaledwie 15 minut można naładować baterię do 80 proc. jej pojemności. Wystarcza to na pokonanie dystansu 400 km.
Porsche Mission E jest pojazdem 4-osobowym. Dzięki napędowi elektrycznemu w podłodze nie ma tunelu na wał napędowy, co powiększa przestrzeń kabiny i poprawia komfort jazdy.
Mission E ma – podobnie jak inne modele Porsche – 5 zegarów, jednak są one wirtualne, wyświetlane na dużym ekranie.
Obsługa takich funkcji, jak nawigacja, multimedia, wentylacja, ustawienia innych parametrów pojazdu odbywa się bezdotykowo, za pomocą gestów.
Porsche Mission E można konfigurować zdalnie za pomocą tabletu i aplikacji Porsche Car Connect. Zdalnie można również przeprowadzić diagnostykę pojazdu.
Porsche Mission E jest prototypem, pokazującym jak w przyszłości będą wyglądały i jeździły modele Porsche. Wiele z rozwiązań w nim zastosowanych za kilka lat znajdzie się zapewne w nowych, seryjnych modelach Porsche.
A oto galeria futurystycznego, elektrycznego Porsche Mission E.
Porsche Mission E – gniazdo ładowania 800 V
Porsche Mission E – wirtualne zegary