Dzięki napędowi na 4 koła minivan zyska lepsze właściwości jezdne w trudniejszych warunkach drogowych i lepszą dynamikę. Standardowo napęd przenoszony jest na przednią oś, ale w ekstremalnych warunkach może on być w 100 proc. przenoszony na tylne koła. Mechanizm składa się ze sterowanego hydraulicznie sprzęgła wielotarczowego.

Wariant 4WD będzie dostępny wyłącznie z turbodieslem 2.0 TDI o mocy 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów w odmianie pięciomiejscowej (opcja 6-miesjcowa w układzie 2+2+2 dołączy pod koniec roku) oraz w dwóch wersjach wyposażenia: Reference oraz Style.

Przyspieszenie pojazdu do 100 km/h wynosi 11,4 s, a prędkość maksymalna 191 km/h. Producent podaje, że średnio czternapędowa Alhambra ma zużywać 6 l oleju napędowego na 100 km, dzięki pakietowi Ecomotive, składającego się z: systemu rekuperacji energii z hamowania i systemu start/stop. Prezes Seata - James Muir, opisał Alhambrę 4WD jako „przestronny i elastyczny samochód rodzinny, idealny na zimowe wyprawy w Alpy, w trakcie których oszczędny silnik 2.0 TDI zapewni potężny zapas mocy”.

Sprzedaż Seata Alhambry 4WD rozpocznie się najwcześniej w Hiszpanii, gdzie auto trafi do salonów w maju. Potem sukcesywnie pojazd natrafiać na inne rynki, w tym polski. Ceny zostaną podane bliżej debiutu rynkowego.