Decyzja ta została podjęta przez jury Niemieckiej Rady Wzornictwa (Rat für Formgebung). Po Octavii (2013) i Rapidzie Spaceback (2014), nowa Skoda Superb jest trzecim modelem producenta, który otrzymał nagrodę w tym międzynarodowym konkursie dla marek motoryzacyjnych.

Skoda Superb poprzez nowy design ukazuje emocjonującą siłę marki. Samochody tego producenta od dawna cieszyły się uznaniem za funkcjonalność, niezawodność i dobry stosunek jakości do ceny.

Trzecia generacja Skody Superb, to limuzyna pełna klasy i pasji. Rozstaw osi zwiększył się o 80 mm, podczas gdy zwis przedni zmniejszył się o 61 mm. Te nowe proporcje sprawiają, że pojazd prezentuje się elegancko i dynamiczne” - mówi główny projektant Skody Auto, Jozef Kabaň. „Od przedniej części do tylnej, od dużych kół do łagodnie opadającej linii dachu, nowy model wyróżnia się czystymi, geometrycznymi powierzchniami, wyrzeźbionymi kształtami, wysoką precyzją i eleganckimi liniami” - dodaje Kabaň. Jednocześnie nowy Superb jest jeszcze bardziej funkcjonalny i przestronny.

Wspaniały samochód, łączący elegancję i trwałość, estetykę i funkcjonalność, dumę z posiadania i rozsądne koszty utrzymania przy zachowaniu wysokich cen przy odsprzedaży” - wyjaśnia członek jury German Design Council. „To interesująca, rzadko spotykana kombinacja.”

Inicjatorem i organizatorem „Automotive Brand Contest” jest niezależna Niemiecka Rada Wzornictwa - jeden z największych na świecie specjalistycznych ośrodków do komunikacji i transferu wiedzy w zakresie projektowania. Organizacja została założona w 1953 roku z inicjatywy niemieckiego Bundestagu, by wzmocnić niemiecki design. Do jej kręgów należy ponad 200 firm.

Z jedenastoma różnymi kategoriami i czterema kategoriami specjalnymi, poprzez konkurs „Automotive Brand Contest” dokonywana jest ocena całego spektrum designu - od stylistyki pojazdów marek popularnych oraz premium, przez brand design, do kampanii i wydarzeń. Międzynarodowe, niezależne jury ekspertów w 2015 roku składało się z sześciu przedstawicieli mediów, branży designu, komunikacji marki i uniwersytetów.