Pierwsza odsłona projektu miała miejsce na salonie w Paryżu jesienią 2014 roku. Crossover Toyoty nazwany C-HR został bardzo ciepło przyjęty przez publiczność i fachowców z branży.

Foto: Newspress / Auto Świat
Toyota C-HR – Paryż 2014

Druga wersja pozwala zorientować się, jak będzie wyglądała wersja produkcyjna, zapowiedziana na marzec 2016 roku – zadebiutuje na salonie w Genewie.

Wersja wystawiona na salonie we Frankfurcie jest 5-drzwiowa (pierwszy prototyp był 3-drzwiowy).

Auto ma napęd hybrydowy. Nie znamy jeszcze danych dotyczących silników spalinowego i elektrycznego, wiemy tylko, że będzie to układ hybrydowy najnowszej generacji – co pozwoli obniżyć masę baterii, a tym samym całego auta.

Projekt Toyoty C-HR powstał przy współpracy inżynierów z Japonii i Europy, przy czym główną rolę odegrało Studio ED2 – europejskie centrum projektowe Toyoty pod Niceą we Francji.

Nie bez powodu projektanci z europejskiego centrum odgrywali czołową rolę w projekcie C-HR. Toyota uważa, że rynek europejski jest najbardziej wymagający w segmencie małych i średnich samochodów. Dlatego firma powierzyła swojemu europejskiemu oddziałowi w Nicei rolę definiowania i opracowywania przyszłych globalnych modeli aut segmentu A, B i C.

Druga wersja Toyoty C-HR została dobrze przyjęta przez odwiedzających salon we Frankfurcie. Ciekawe, czy i jakie zmiany wprowadzone zostaną w ostatecznej wersii. Przekonamy się o tym w marcu 2016 r. na salonie w Genewie.