Pierwsza odsłona projektu miała miejsce na salonie w Paryżu jesienią 2014 roku. Crossover Toyoty nazwany C-HR został bardzo ciepło przyjęty przez publiczność i fachowców z branży.

{ "uuid": "e7778ef8-8d00-5b32-9655-ba86967a1107", "caption": "Toyota C-HR – Paryż 2014", "creators": [ { "uuid": "80ad0c00-db9a-44a1-805d-024db7c68735", "name": "Newspress", "idref": "80ad0c00-db9a-44a1-805d-024db7c68735" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "8593d55f27996955e76ec8b3900b7461", "ocdnExt": "jpg" }, "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "size": { "width": 2120, "bytes": 257823, "height": 1416 }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MmU7MDA_/8593d55f27996955e76ec8b3900b7461.jpg", "available": { "start": "2018-07-19 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Newspress / Auto Świat" }, "asyncAdSlot": null } Toyota C-HR – Paryż 2014 Foto: Newspress / Auto Świat
Toyota C-HR – Paryż 2014

Druga wersja pozwala zorientować się, jak będzie wyglądała wersja produkcyjna, zapowiedziana na marzec 2016 roku – zadebiutuje na salonie w Genewie.

Wersja wystawiona na salonie we Frankfurcie jest 5-drzwiowa (pierwszy prototyp był 3-drzwiowy).

Auto ma napęd hybrydowy. Nie znamy jeszcze danych dotyczących silników spalinowego i elektrycznego, wiemy tylko, że będzie to układ hybrydowy najnowszej generacji – co pozwoli obniżyć masę baterii, a tym samym całego auta.

Projekt Toyoty C-HR powstał przy współpracy inżynierów z Japonii i Europy, przy czym główną rolę odegrało Studio ED2 – europejskie centrum projektowe Toyoty pod Niceą we Francji.

Nie bez powodu projektanci z europejskiego centrum odgrywali czołową rolę w projekcie C-HR. Toyota uważa, że rynek europejski jest najbardziej wymagający w segmencie małych i średnich samochodów. Dlatego firma powierzyła swojemu europejskiemu oddziałowi w Nicei rolę definiowania i opracowywania przyszłych globalnych modeli aut segmentu A, B i C.

Druga wersja Toyoty C-HR została dobrze przyjęta przez odwiedzających salon we Frankfurcie. Ciekawe, czy i jakie zmiany wprowadzone zostaną w ostatecznej wersii. Przekonamy się o tym w marcu 2016 r. na salonie w Genewie.