Informacje o następcy Z4 pojawiają się w naszym serwisie od dłuższego czasu. Dotychczas wiadomo na pewno, że samochód urośnie. Przewidywana długość auta 4,3 m (ok. 0,2 metra więcej niż obecnie) nie będzie daleko od prawdy. Zyskają na tym przede wszystkim podróżni, gdyż zwiększy się zapewne przedział pasażerski.
Maskowanie nadwozia doskonale ukrywa jego ostateczne kształty, zwłaszcza, że elementy kamuflażu specjalnie wykonano tak, by samochód wyglądał masywniej. Z odrobiną wysiłku można jednak zidentyfikować kształt nowego przodu z szerokimi nerkami. Niektóre źródła podają, że nowy model otrzyma klasyczny płócienny dach, inne mówią o składanym sztywnym dachu nowej generacji.
Zupełnie nowe zawieszenie będzie wykorzystywać komponenty BMW serii 3, a pod maską pojawią się nowoczesne 6-cylindrowe jednostki. Niewykluczone, że samochód otrzyma również wysokoprężną jednostkę 6-cylindrową, a topowy model mógłby wykorzystać silnik V8 z BMW M3.
W odróżnieniu od poprzednich dwóch generacji nowy roadster BMW produkowany będzie w Niemczech. Produkcją zajmie się od roku 2009 zakład w Regensburgu, fabryka w amerykańskim Spartanburgu zajmie się „czymś o wiele większym”...
Źródło: Lehmann Photo Syndication, Carparazzi