Nowa, miejska Kia jest dłuższa i wyższa od poprzedniczki oraz posiada wydłużony rozstaw osi, zapewniając pasażerom lepszy komfort podróżowania i większą o 27 proc. przestrzeń ładunkową. Auto będzie występowało w dwóch wersjach nadwoziowych: trzy i pięciodrzwiowej, co pozwoli mu razem z atrakcyjną stylistyką konkurować z największymi graczami segmentu A. Pozanliśmy również wygląd wnętrza (patrz galeria).
Gama silników w Europie będzie się składać z trzech nowych jednostek benzynowych serii Kappa o mocy 69-85 KM: dwóch trzycylindrowych 1.0 bifuel (oferowaną z fabrycznie montowaną instalacją gazową) oraz czterocylindrowego o pojemności 1.2 l. Standardowo silniki współpracują z 5-biegową, ręczną skrzynią biegów. W opcji z 1,2-litrowym motorem w ofercie jest również z 4-stopniowym „automatem”.
We wszystkich wersjach klienci będą mogli zamówić system start-stop ISG. Producent obiecuje średnie spalanie Picanto w granicach 4,2-6 l/100 km.
Światowa premiera nowej Kii Picanto nastąpi podczas marcowego, 81. salonu samochodowego w Genewie. Samochód trafi do sprzedaży w Polsce w drugim kwartale tego roku. Wkrótce powinniśmy poznać jego ceny.
Model | Picanto I. Generacja | Picanto II. Generacja | różnice |
Długość [mm] | 3580 | 3595 | +15 |
Szerokość [mm] | 1595 | 1595 | 0 |
Wysokość [mm] | 1480 | 1485 | +5 |
Rozstaw osi [mm] | 2370 | 2385 | +15 |
Bagażnik (l) | 155 | 197 | +42 |