Oficjalne przedstawicielstwo Mazdyrozpoczęło sprzedaż aut w naszym kraju w czerwcu 2008 roku. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 15 029 pojazdów marki z Hiroszimy.
Największą popularność wśród polskich klientów zdobyły: Mazda6, Mazda3 i Mazda2. Ostatnio bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się najnowsze modele z linii SKYACTIV - Mazda CX-5 oraz najnowsza Mazda6. W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 15 ASO.
Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2013 r.)
Model | Sprzedaż |
---|---|
Mazda6 | 4904 |
Mazda3 | 4225 |
Mazda2 | 2145 |
Mazda CX-7 | 1391 |
Mazda CX-5 | 1249 |
Mazda5 | 514 |
Mazda CX-9 | 309 |
Mazda MX-5 | 292 |
SUMA | 15 029 |
„Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii. Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 15 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modeli CX-5 i Mazda6 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku.” – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.