Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat ACEA

ACEA

Stało się: sprzedaż aut na prąd w Europie wyższa niż sprzedaż diesli. Trend jest szokujący

Stało się: sprzedaż aut na prąd w Europie wyższa niż sprzedaż diesli. Trend jest szokujący

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) donosi, iż październik 2023 r. jest 15 miesiącem z rzędu, w którym zanotowano wzrost sprzedaży samochodów na terenie krajów UE. W październiku 2023 r. w porównaniu do października 2022 r. liczba sprzedanych aut wzrosła o 14,6 proc., osiągając poziom 855 tys. 484 sztuk. Co jednak najbardziej rzuca się w oczy, to trendy dotyczące napędów, jakie wybierają kupujący.
Nowa norma Euro 7 bardziej realistyczna. Producenci samochodów naciskają

Nowa norma Euro 7 bardziej realistyczna. Producenci samochodów naciskają

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) odniosło się do głosowania w Parlamencie Europejskim. ACEA co prawda podkreśliła bardziej realistyczne podejście do normy Euro 7 niż to, które wcześniej proponowała Komisja Europejska, ale i tak zwraca uwagę na wysoką cenę związaną z jej wprowadzeniem.
Polak musiałby zarabiać trzy razy tyle, żeby stać go było na elektryka? Mamy dane

Polak musiałby zarabiać trzy razy tyle, żeby stać go było na elektryka? Mamy dane

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA porównało dane dotyczące popularności aut elektrycznych w poszczególnych krajach z zarobkami ich obywateli. Wiemy, jak wypada Polska na tle innych państw. Wyniki były łatwe do przewidzenia i mają się nijak do propagandy sukcesu lansowanej przez polski rząd i prorządowe media.
Producenci samochodów straszą wysokimi kosztami wprowadzenia Euro 7. Będą do 10 razy wyższe, niż sugeruje KE

Producenci samochodów straszą wysokimi kosztami wprowadzenia Euro 7. Będą do 10 razy wyższe, niż sugeruje KE

Jak pokazuje nowe badanie, wprowadzenie normy Euro 7 przełoży się na znacznie wyższy — od 4 do 10 razy — wzrost kosztów produkcji samochodów, niż sugeruje Komisja Europejska (KE). Tak wynika z raportu przedstawionego przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).
Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie

Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie

Zaledwie 10 proc. samochodów jeżdżących po europejskich drogach w 2035 r. będzie zgodnych z przepisami Euro 7. Problem w tym, że zapewnienie zgodności z tą rygorystyczną normą przyniesie jedynie minimalną korzyść dla środowiska, a może istotnie wywindować już i tak niezwykle wysokie ceny nowych samochodów.
Kupujący takie samochody chcą prawie tylko diesla. Aż 86 proc. udziału w rynku

Kupujący takie samochody chcą prawie tylko diesla. Aż 86 proc. udziału w rynku

Moda na elektryki i namawianie klientów do przesiadki do aut na prąd nie trafia do wszystkich. Osoby, które kupują samochody do pracy, czyli dostawczaki, cały czas chcą silników Diesla. "Ropniaki" mają gigantyczną przewagę w tym segmencie.
Szef ACEA bije na alarm. Europejska motoryzacja coraz mniej konkurencyjna

Szef ACEA bije na alarm. Europejska motoryzacja coraz mniej konkurencyjna

Jeszcze przed ogłoszeniem zasad Zielonego Ładu Luca de Meo zaapelował do europejskich przywódców, aby ci wprowadzili ambitną i spójną politykę dla przemysłu motoryzacyjnego. Powodem niepokoju jest malejąca konkurencyjność europejskiej motoryzacji.
Boom na samochody elektryczne w Polsce? Wcale nie wygląda to dobrze

Boom na samochody elektryczne w Polsce? Wcale nie wygląda to dobrze

Podczas gdy dużo słychać o "zaskakującym" wzroście liczby rejestracji samochodów elektrycznych w Polsce, wysokie są jedynie wzrosty procentowe. Liczby są wciąż skromne. Optymizm maleje jeszcze bardziej, gdy zwrócimy uwagę, co kryje się pod pojęciem "samochód z napędem elektrycznym" branym pod uwagę w tworzeniu statystyk. Jeszcze gorzej, gdy porównamy nasz kraj z innymi państwami UE
Nie mamy nawet jednej ładowarki na 100 km dróg. ACEA opublikowała wstydliwy raport

Nie mamy nawet jednej ładowarki na 100 km dróg. ACEA opublikowała wstydliwy raport

Organizacja ACEA, czyli Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, przedstawiła wstydliwy dla Polski raport. Z danych wynika, że pod względem liczby ładowarek do samochodów elektrycznych jesteśmy w ogonie krajów Unii Europejskiej. Ba, nie mamy nawet jednej na 100 km dróg.
Milion samochodów mniej niż rok wcześniej. Rynek wciąż w głębokiej depresji

Milion samochodów mniej niż rok wcześniej. Rynek wciąż w głębokiej depresji

Sprzedaż nowych samochodów w Europie spadała nieprzerwanie przez 13 miesięcy. Najwyższy pora zatem odbić się od dna. Niewielkie ożywienie rynku i skromny wzrost odnotowano dopiero w sierpniu 2022 r. Statystyki wciąż jednak są zatrważające.
Sprzedaż samochodów w UE cofnęła się do poziomu z lat 90. W Polsce jest równie niska

Sprzedaż samochodów w UE cofnęła się do poziomu z lat 90. W Polsce jest równie niska

W czerwcu 2022 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych wciąż ma tendencję spadkową w porównaniu do analogicznych okresów w ubiegłych latach. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podaje, że powodem spadku sprzedaży w Unii Europejskiej aż o 15,4 proc. są problemy z łańcuchami dostaw, które nadal poważnie ograniczają produkcję nowych pojazdów.
Zaskakujące dane z polskich dróg. Polacy mają o 7 mln samochodów mniej

Zaskakujące dane z polskich dróg. Polacy mają o 7 mln samochodów mniej

Czym są "martwe dusze" i dlaczego sprawiają, że wychodzimy na bardziej zmotoryzowanych niż w rzeczywistości? Odpowiedzi można szukać, porównując zaskakujące dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) z raportem wygenerowanym z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Wynika z niego, że gdzieś nam się "zgubiło" prawie 7 mln samochodów.
Sprzedaż nowych aut w Europie. Kolejny miesiąc, kolejne spadki

Sprzedaż nowych aut w Europie. Kolejny miesiąc, kolejne spadki

W marcu 2022 r. liczba rejestracji samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o ponad 20 proc.! Niestety, Polska nie jest zieloną wyspą tego zestawiania, choć są kraje, które odnotowały nawet 50-procentowy wzrost.
Rejestracje samochodów w styczniu 2022 r. Tak źle jeszcze nie było

Rejestracje samochodów w styczniu 2022 r. Tak źle jeszcze nie było

Raport o rejestracjach nowych samochodów osobowych w styczniu 2022 r. nie napawa optymizmem. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) spadki notują najwięksi gracze, a początek roku jest najgorszy od lat.
Sprzedaż nowych aut w Europie nadal spada. Tak źle nie było od dawna

Sprzedaż nowych aut w Europie nadal spada. Tak źle nie było od dawna

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA opublikowało dane dotyczące rejestracji nowych samochodów w Europie z uwzględnieniem ostatniego miesiąca 2021 roku. W grudniu ub.r. sprzedaż spadła o blisko 23 proc., a w całym 2021 r. o niecałe 2,4 proc. w porównaniu z i tak bardzo słabym sprzedażowo 2020 r. Sytuacja nie napawa optymizmem.
Sprzedaż aut w Europie spadła o 20 proc. Czy to zapaść na rynku?

Sprzedaż aut w Europie spadła o 20 proc. Czy to zapaść na rynku?

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA przedstawiło dane dotyczące nowych rejestracji samochodów w Europie. Okazuje się, że Europejczycy rejestrują coraz mniej aut, co można wiązać z coraz większymi trudnościami z zakupem nowych i używanych samochodów.
Czym zasilane są nowe auta w Europie? Coraz więcej elektryków

Czym zasilane są nowe auta w Europie? Coraz więcej elektryków

W trzecim kwartale 2021 r. udział samochodów zasilanych silnikiem elektrycznym w UE wzrósł kosztem aut z tradycyjnym napędem. Zarówno samochody elektryczne na baterie, jak i hybrydy typu plug-in prawie podwoiły swój udział w okresie trzech miesięcy.
Które auta sprzedają się najlepiej w Europie?

Które auta sprzedają się najlepiej w Europie?

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podało najnowsze dane dotyczące rejestracji nowych aut w Europie. Okazuje się, że w 2021 r. mamy niespodziewanego lidera wzrostów. Co ciekawe, jest to marka, która sprzedaje już tylko same auta elektryczne.
Polska druga w liczbie aut na tysiąc mieszkańców. Nawet Niemcy w tyle

Polska druga w liczbie aut na tysiąc mieszkańców. Nawet Niemcy w tyle

Polska jest w czołówce krajów Unii Europejskiej w rankingu dotyczącym liczby aut na tysiąc mieszkańców. Nie oznacza to, że prawie każdy Polak porusza się samochodem. Nie jeździ też nowym samochodem.
Mapa przemysłu motoryzacyjnego w Europie – 290 fabryk, z czego 16 w Polsce

Mapa przemysłu motoryzacyjnego w Europie – 290 fabryk, z czego 16 w Polsce

Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów (ACEA) pokazało interaktywną mapę, na którą naniesiono zakłady zajmujące się produkcją aut i (lub) podzespołów (silników) do nich. Mapa uwzględnia zakłady wytwarzające pojazdy osobowe, lekkie dostawczaki, auta ciężarowe oraz jednostki napędowe.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.