Logo

Milion samochodów mniej niż rok wcześniej. Rynek wciąż w głębokiej depresji

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Niemal milion aut mniej. Tyle brakuje, by w Europie uzyskać wyniki, jakie osiągnięto w zeszłym roku. Okazuje się, że od stycznia do sierpnia 2022 r. zarejestrowano w Europie (kraje UE, EFTA i w Wielkiej Brytanii) 7,22 mln samochodów. Rok wcześniej odnotowano zaś 8,18 mln pojazdów. Różnica spora.

Przedstawiciele europejskiego stowarzyszenia producentów ACEA nie kryją jednak skromnego optymizmu. Po 13 miesiącach nieprzerwanego spadku sprzedaży wreszcie odnotowano pierwszy wzrost (4,4 proc.). Najwyższa pora odbić się od dna?

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mali rekordziści. W czołówce ojczyzna Ronaldo

W sierpniu 2022 r. sprzedaż wreszcie ruszyła na kluczowych europejskich rynkach. Solidne wzrosty odnotowano we Francji (+3,8 proc.), Hiszpanii (+9,1 proc.), Niemczech (3 proc.) i we Włoszech. Rekordzistami sierpnia okazały się jednak mniejsze kraje. Wśród nich Portugalia (+42,4 proc.), Grecja (+39,7 proc.), Irlandia (+36,4 proc.) i Bułgaria (+30,2 proc.). Polska na ich tle wypada już dość skromnie z niewielkim wzrostem (+1,6 proc.).

Sierpniowe wyniki odczuła większość producentów samochodów (szczególnie Grupa Volkswagena czy Stellantis). Pod względem wzrostu sprzedaży najlepsze wyniki odnotowały takie marki jak m.in. Alfa Romeo (+59,2 proc.), Porsche (+37,3 proc.), DS (+27,2 proc.) czy Peugeot (+26 proc.). Na drugim końcu skali znaleźli się zaś m.in. Jeep (-48,7 proc.), Mitsubishi (-36,2 proc.), Lexus (-26,9 proc.) czy Renault (-23,9 proc.).

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu