Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Automobilista

Automobilista

Tajemnicza historia Syreny 110 - wokół niej narosło wiele mitów

Tajemnicza historia Syreny 110 - wokół niej narosło wiele mitów

Syrena 110. Wokół niej narosło wiele mitów, półprawd, a nawet sensacyjnych plotek powielanych zresztą do dziś. Mogła być nowoczesnym i funkcjonalnym autem — następczynią dotychczasowych odmian Syreny. Skończyło się na niespełnionych marzeniach.

Powrót Legendy – Syrena Sport

Powrót Legendy – Syrena Sport

20 stycznia 2012 roku. Otwieramy bramę niewielkiego garażu, wchodzimy do środka. Przed naszymi oczami - prawie kompletne nadwozie samochodu! Perfekcyjne, lśniące krwisto-czerwonym lakierem. Piękne!

Historia auta, które zmieniło świat

Historia auta, które zmieniło świat

Jeżeli kiedykolwiek zorganizowano by plebiscyt na samochód, który najwięcej wniósł do 125-letniej historii automobilizmu, to niewątpliwie bohater tej opowieści trafiłby na jedną z czołowych lokat.

Opel Ascona B: przyjęta do grona klasyków?

Opel Ascona B: przyjęta do grona klasyków?

W przypadku Opla Ascony B udało się połączyć typ mieszczucha z samochodem sportowym: czy jest to nadal pojazd dobry na wszystkie okazje - i w roli grzecznych czterech kółek dla rodziny, i w roli szybkiej maszyny rajdowej dla mistrzów świata?

Między Giugiaro i Bertone - sportowy FSO 1300 coupe

Między Giugiaro i Bertone - sportowy FSO 1300 coupe

Po 37 latach trudno jednoznacznie stwierdzić, kiedy, kto i na jakiej nardzie zgłosił pomysł projektu polskiego nowoczesnego samochodu sportowego FSO, dzięki któremu polscy kierowcy mogliby w przyszłości na równi konkurować z zawodnikami zagranicznymi.

Sokół 125 – jaki był naprawdę?

Sokół 125 – jaki był naprawdę?

10 lat temu zamieściłem ogłoszenie. Chciałem kupić Sokoła 125. Zadzwonił do mnie miły, starszy pan. Miał do sprzedania ramę ze sztycą, górną półkę, wahaczyki i kierownicę, bak, siedzenie, tylny błotnik, puszkę narzędziową i pedał hamulca. Sprzedawca nie był do końca pewny, czy rzeczywiście jest to Sokół 125.

Ford Capri: niedoskonały brat amerykańskiego Mustanga

Ford Capri: niedoskonały brat amerykańskiego Mustanga

Metamorfoza Capri z "rakiety dla proletariatu" w samochód kultowy pokazuje, że czas leczy wszelkie rany. Szkoda tylko, że ząb czasu powoduje teraz nowe straty…

Polskie rajdówki: Rak, Krab i inne

Polskie rajdówki: Rak, Krab i inne

Po II wojnie światowej w odradzającym się sporcie motorowym ścigano się zarówno pojazdami, które cudem przetrwały okupację, jak i konstruowanymi samodzielnie przez kierowców.

Ferrari Testarossa: najsławniejszy supersamochód

Ferrari Testarossa: najsławniejszy supersamochód

Rozpoczynając w roku 1946 erę "czerwonych supersamochodów", Enzo Ferrari już wtedy zakładał, że będą wyjątkowe pod każdym względem. Szybkie, komfortowe, piękne i drogie. Jak sam mówił: "…nie potrzeba mi wielu klientów, potrzeba mi właściwych klientów…" i dotrzymał słowa. Żadne Ferrari nie było... i jak dotąd nie jest pospolite.

BMW Coupe E9: całkiem ładnie rdzewieje

BMW Coupe E9: całkiem ładnie rdzewieje

Z zewnątrz zapiera dech, ale głęboko we wnętrzu kryje się coś, co budzi strach: zaraz się dowiecie, dlaczego prawie nikt nie doprowadza renowacji dużego sześciocylindrowego BMW Coupé serii E9 do końca…

Jak Jawa, to tylko wiśniowa? Niekoniecznie!

Jak Jawa, to tylko wiśniowa? Niekoniecznie!

Obok jednocylindrowej "ćwiartki" to drugie, sztandarowe dzieło Jozefa Jozífa. Dziś skupimy się na końcówce kariery "dużego Peraka" - czasie, w którym z szarego Ogara przeistoczył się w zwykle wiśniową Jawę.

Kupujemy Fiata, czyli czy jesteś Spidermanem?

Kupujemy Fiata, czyli czy jesteś Spidermanem?

Fiat Spider nie zasłużył sobie na opinię samochodu, "który rdzewieje już w prospektach" - wcale nie korodował szybciej niż jego rówieśnicy. Większość z nich już dawno poddano recyklingowi, a Spider nadal "żyje". Ale czy jest "zdrów"?

Junak długodystansowy - 60 lat minęło...

Junak długodystansowy - 60 lat minęło...

W październiku tego roku mija 60 lat od chwili, gdy opracowano założenia nowego polskiego motocykla klasy 350 i warto po raz kolejny przyjrzeć się i ocenić szczęśliwie zakończony cykl projektowy Junaka.

Zapomniana konstrukcja - furgon z FSO rok 1957

Zapomniana konstrukcja - furgon z FSO rok 1957

Zgodnie z publikowanymi informacjami, pierwszy projekt wspólnego samochodu dostawczego z nadwoziem zamkniętym typu furgon na podzespołach Warszawy M20, powstał w FSO w 1955 r.

Kobiety w dziejach motoryzacji

Kobiety w dziejach motoryzacji

Powołując się na zapis historyczny, pierwszą dłuższą podróż samochodem odbyła w roku 1888 pani Berta Benz. Pierwszą kobietą, która 21. 05.1898 r. oficjalnie otrzymała z rąk ministra górnictwa prawo prowadzenia samochodów, była Francuzka - księżna d’Uzes.

Syrena mikrobus – pierwszy polski minivan

Syrena mikrobus – pierwszy polski minivan

Kiedy podczas defilady majowej w roku 1960 załoga FSO dumnie prezentowała swój pierwszy samochód sportowy - Syrenę Sport, w hali prototypowni Działu Głównego Konstruktora, nieco w cieniu atmosfery sukcesu, stał drugi, prawie niezauważany przez lata prototyp.

Motorynka — marzenie wszystkich dzieci PRL-u

Motorynka — marzenie wszystkich dzieci PRL-u

Fabrycznie wykonane polskie motorynki pojawiły się w roku 1978, ale ich historia zaczyna się w początku lat 60., a i nazwa także pochodzi z tamtych czasów.

Przebijane numery i szabrownicy - lata 40. w Polsce

Przebijane numery i szabrownicy - lata 40. w Polsce

Umiejętnie przebitych warsztatowo numerów przez "przedwojennych" fachowców nie była w stanie zidentyfikować żadna ówczesna przeciętna stacja diagnostyczna, zresztą większość pojazdów w tych latach i tak była poskładana z różnych elementów.

Willys: szalone lata 20-te

Willys: szalone lata 20-te

Dom na raty, a w nim radio i świeży numer nowego podówczas tygodnika "Time". W sam raz na miły wieczór. W 1923 można było w Stanach całkiem wygodnie żyć.

Plastykowy koszmarek "made in France"

Plastykowy koszmarek "made in France"

Geneza naszego skromnego bohatera jest dość niezwykła. Nie narodził się on, bowiem, jako Citroën. Jego twórcy nie zakładali nawet, że nim będzie, wróżąc mu przyszłość ze znaczkiem... Renault. Ale po kolei.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test