Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Awarie

Awarie

Lepsza używana Toyota C-HR czy Volkswagen T-Roc? Kluczowa była opinia mechanika
Co warto kupić

Lepsza używana Toyota C-HR czy Volkswagen T-Roc? Kluczowa była opinia mechanika

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota Camry czy Skoda Superb? Mechanik wybrał faworyta. "Prawie szóstka"
Co warto kupić

Używana Toyota Camry czy Skoda Superb? Mechanik wybrał faworyta. "Prawie szóstka"

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanicy zachwalają te trzy SUV-y. Każdy wart swojej ceny, ale jeden jest szczególnie dobry
Co warto kupić

Mechanicy zachwalają te trzy SUV-y. Każdy wart swojej ceny, ale jeden jest szczególnie dobry

Które używane SUV-y polecają mechanicy za możliwie jak najmniejszą awaryjność? Jest ich kilka, ale te trzy znajdują się na szczycie ich listy. Wszystkie debiutowały już ponad dziesięć lat temu; można je kupić za rozsądne pieniądze; mają opinię bezawaryjnych; są polecane przez mechaników i mogą się poszczycić wysokimi notami w naszych redakcyjnych testach. Każdy z tych SUV-ów udowadnia, że na dobre auto wcale nie trzeba wydać dziś fortuny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?
Co warto kupić

Odłożone 50 tys. zł lepiej wydać na używane Volvo S80 czy Skodę Superb?

Oba porównywane dziś auta można kupić za kwoty znacznie niższe niż wspomniane 50 tys. zł, ale naszym celem jest zakup egzemplarza, którym z komisu pojedziemy do domu, a nie do warsztatu. A właśnie tyle trzeba mieć, by stać się posiadaczem egzemplarza zadbanego, z akceptowalnym przebiegiem, może nawet krajowego. I Volvo S80 II, i Skoda Superb II trzymają cenę - są cenione na rynku wtórnym, mimo że od ich rynkowego debiutu minęło niemal 20 lat. Na które z tych aut się zdecydować, chcąc stać się właściciela dużego, atrakcyjnego sedana/liftbacka? Których wersji silnikowych należy unikać jak ognia? Sprawdźmy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupiłeś Teslę i jesteś niezadowolony? To siedź cicho, bo cię pozwą. W Chinach
Aktualności

Kupiłeś Teslę i jesteś niezadowolony? To siedź cicho, bo cię pozwą. W Chinach

Zazwyczaj, gdy z autem coś jest nie tak, to klienci pozywają producentów samochodów. Tymczasem w Chinach bywa odwrotnie, bo np. Tesla odwraca tę praktykę do góry nogami: gdy pojawia się niezadowolony klient, który publicznie krytykuje produkt, producent auta pozywa go i prawie zawsze wygrywa. O tym, z czym mierzą się niezadowoleni lub wręcz poszkodowani klienci Tesli w Chinach, można przeczytać w szokującym materiale przygotowanym przez niezależną agencję prasową Associated Press.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używany Nissan Qashqai. Mechanik sprawdził nam dwie generacje. "Pułapka"
Co warto kupić

Używany Nissan Qashqai. Mechanik sprawdził nam dwie generacje. "Pułapka"

Nissan Qashqai to jeden z modeli, który ugruntował mocną pozycję kompaktowych crossoverów i SUV-ów. Kierowcy w Europie wręcz pokochali ten samochód. Dzisiaj dwie pierwsze generacje japońskiego SUV-a kuszą atrakcyjnymi cenami. Czy używany Nissan Qashqai to dobry wybór? Razem z mechanikiem oceniamy dwie generacje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdziliśmy stan Mercedesa S213 z przebiegiem 150 tys. km. Czy używany, nowoczesny Mercedes drenuje portfel?
Testy długodystansowe

Sprawdziliśmy stan Mercedesa S213 z przebiegiem 150 tys. km. Czy używany, nowoczesny Mercedes drenuje portfel?

Poprzednia generacja Mercedesa klasy E (o oznaczeniu W213 - sedan i S213 - kombi) nie zdążyła się jeszcze zestarzeć - dla niewtajemniczonych wciąż może wyglądać na najnowszą generację modelu, a tymczasem jej produkcja rozpoczęła się w 2016 r., a zakończyła w 2023 r. Dla nabywców aut używanych to dobra wiadomość, bo zmiana modelu oznacza spadek cen używanych aut. Czy jednak warto interesować się nowoczesną limuzyną Mercedesa, która nie jest już objęta gwarancją producenta?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydowym Volvo XC60. Na długo ten test zapamiętamy
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydowym Volvo XC60. Na długo ten test zapamiętamy

Volvo XC60 z oznaczeniem T8 to szwedzki SUV z hybrydą typu plug-in, czyli taką, którą można ładować z gniazdka. To skomplikowany napęd, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak przekłada się to na trwałość. Szwedzkim SUV-em przejechaliśmy 100 tys. km w różnych warunkach, sprawdzając nie tylko trwałość, ale też spalanie, komfort i dynamikę. Na długo ten test zapamiętamy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km
Testy długodystansowe

Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km

100 tys. km Toyotą Prius to było za mało - test przedłużyliśmy o dodatkowe 50 tys. km. W końcu hybrydy Toyoty mają opinię wręcz niezniszczalnych, nawet na bardzo długich dystansach. No to sprawdziliśmy, czy faktycznie tak jest, zaprzęgając do testu czwartą generację Priusa.

Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat
Co warto kupić

Czy jest sens kupować dwudziestoletnie BMW albo Audi? Mechanicy mają wiele do powiedzenia na ich temat

BMW serii 5 E60 i Audi A6 C6 mają już po dwadzieścia lat. Kiedyś zarezerwowane dla najlepiej zarabiających, dziś dostępne dla każdego. Warto się skusić? Czy niegdyś luksusowe limuzyny Audi i BMW zachowały nieco prestiżu?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII
Co warto kupić

Nie można nie brać pod uwagę Fiesty, kupując auto segmentu B. Na warsztat wzięliśmy generacje V, VI i VII

Ford Fiesta jeździ najlepiej w swojej klasie. Nie tylko to sprawia, że auto trzyma cenę, co tyczy się głównie VI i VII generacji modelu. Jednak niech dobra opinia o tym samochodzie nie sprawi, że podczas oględzin będzie nieostrożni. Szczególnie podczas zakupu Fiesty V.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery
Co warto kupić

Kupujemy Fiata w cenie roweru. 15 lat temu to były w Polsce bestsellery

Kilka tysięcy złotych wystarczy, by kupić Fiata, który kilkanaście lat temu był w Polsce bestsellerem. Czy to jednak dobry pomysł? W końcu nie można zbyt wiele wymagać od auta, którego cena nie przekracza wartości przeciętnych rowerów. Przyjrzeliśmy się modelom Panda i Grande Punto.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kia Sportage - nowa akcja serwisowa. Problem z pompą podciśnieniową
Aktualności

Kia Sportage - nowa akcja serwisowa. Problem z pompą podciśnieniową

To nie pierwsza akcja serwisowa dotycząca Kii Sportage w ostatnim czasie. W listopadzie do serwisów wezwano ponad 18 tysięcy SUV-ów z lat 2010-2014 r. Najnowsza akcja nie jest tak szeroko zakrojona i dotyczy znacznie nowszej generacji Kii Sportage.

Kupił używanego elektryka z gwarancją. Auto od siedmiu miesięcy stoi w serwisie
Wiadomości

Kupił używanego elektryka z gwarancją. Auto od siedmiu miesięcy stoi w serwisie

Od siedmiu miesięcy mechanicy serwisu Volkswagena w Orlando nie wiedzą, jak naprawić stojące u nich ID.4. Auto w styczniu tego roku zostało kupione przez Josha Cowana na rynku wtórnym. Co ważne, elektryczny Volkswagen posiadał jeszcze gwarancję. Zdiagnozowano potencjalny problem, ale mechanicy wciąż się z nim nie uporali. Właściciel auta dostał od amerykańskiego oddziału Volkswagena propozycję rekompensaty. Raczej śmieszną niż poważną.

Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?

Volkswagen Passat jest od Audi A4 większy. Ma co prawda minimalnie krótszy rozstaw osi, ale za to dysponuje znacznie większym bagażnikiem. Technicznie są to auta bardzo do siebie zbliżone, a mimo to A4 lepiej radzi sobie z trzymaniem ceny. Czy warto odkładać dłużej na Audi, czy może Passat jest równie dobry?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje
Co warto kupić

Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje

Dzisiaj klasyczne samochody klasy średniej to domena marek premium, w większości tych popularnych ich miejsce zajęły crossovery i SUV-y. Jednym z modeli, który kiedyś cieszył się ogromną sympatią kierowców, a teraz nie jest już produkowany jest Toyota Avensis. Czy warto kupić ją na rynku wtórnym? Sprawdzamy trzy generacje używanej Toyoty Avensis. Od leciwej już jedynki do całkiem nowoczesnej trójki. W każdej generacji pokazujemy zalety, wady i wybieramy najlepsze silniki. Oczywiście po konsultacjach z ekspertami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę
Co warto kupić

Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę

Kierowcy w całej Europie pokochali SUV-y. Postanowiliśmy znaleźć więc znaleźć pewniaka za kilkadziesiąt tys. zł. Pod lupę wzięliśmy jeden z największych globalnych bestsellerów w całej historii SUV-ów, a więc Hondę CR-V, oraz model, który cieszy się ogromną popularnością w ostatnich latach. Na co lepiej postawić? Hondę CR-V IV czy Hyundaia Tucsona II? Sprawdzamy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Stellantis wiedział o wadzie 1.2 PureTech w 2018 r. i nic nie zrobił? Tak wskazują Francuzi
Aktualności

Stellantis wiedział o wadzie 1.2 PureTech w 2018 r. i nic nie zrobił? Tak wskazują Francuzi

Stellantis wiedział, ale nie powiedział? Telewizja France 2 informuje, że poważne problemy jednostki 1.2 PureTech, które często doprowadzają nawet do zniszczenia silnika, były znane już w 2018 r. Za naprawę błędów konstrukcyjnych wzięto się dopiero cztery lata później.

Akcja serwisowa Hondy. Trzy modele do naprawy. "Możliwy wyciek paliwa"
Aktualności

Akcja serwisowa Hondy. Trzy modele do naprawy. "Możliwy wyciek paliwa"

Ponad trzy tysiące samochodów Hondy w Polsce objętych jest najnowszą akcją serwisową. Na liście znalazły się m.in. popularne modele japońskiego producenta: Civic i CR-V. W autach może dojść do wycieku paliwa.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna
Co warto kupić

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna

Założenie tego pojedynku było proste - znaleźć wciąż świeżego, miejskiego, francuskiego SUV-a do 40 tys. zł. Wybór padł na dwa modele: Peugeota 2008 i Renault Captura. Pierwsze generacje tych aut debiutowały w tym samym roku i są bezpośrednimi konkurentami. Ich ceny na rynku wtórnym są jednak wyraźnie różne. Mechaników, z którymi rozmawialiśmy, wcale to nie dziwi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?
Co warto kupić

Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?

Taksówkarze wiedzą, które auta są mało problemowe i tanie w eksploatacji, a Toyota Prius III króluje na ich liście życzeń. Sprawdziliśmy, jak wygląda egzemplarz, który przejechał prawie 400 tys. km. Czy używana hybryda z takim przebiegiem to nadal ciekawe auto używane? Czy możemy spodziewać się drogich w naprawach awarii? A może taki przebieg na Toyocie Prius nie zrobił większego wrażenia i auto nadal jeździ bez większych problemów? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w naszym materiale.

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka
Co warto kupić

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka

Porsche Cayenne nieoficjalnie uratował Porsche przed bankructwem, choć dla fanów marki było to auto obrazoburcze. Nie zniechęciło to klientów z zasobnymi portfelami — auto od pierwszej generacji, aż po dziś dzień sprzedaje się świetnie (jak na tak ekskluzywną markę jak Porsche). Ale czy 15-letnie Porsche Cayenne wciąż daje frajdę z jazdy? Czy wciąż można je nazwać autem luksusowym? Poniżej wyjaśniamy, czego oczekiwać od tego samochodu po kilkunastu latach użytkowania i z jakimi kosztami jego eksploatacji należy się liczyć.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.