Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Awarie

Awarie

Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 czy Audi A4 B9? Czy warto dopłacać do używanego premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechanika o używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje
Co warto kupić

Używana Toyota Avensis. Bierzemy na warsztat trzy generacje

Dzisiaj klasyczne samochody klasy średniej to domena marek premium, w większości tych popularnych ich miejsce zajęły crossovery i SUV-y. Jednym z modeli, który kiedyś cieszył się ogromną sympatią kierowców, a teraz nie jest już produkowany jest Toyota Avensis. Czy warto kupić ją na rynku wtórnym? Sprawdzamy trzy generacje używanej Toyoty Avensis. Od leciwej już jedynki do całkiem nowoczesnej trójki. W każdej generacji pokazujemy zalety, wady i wybieramy najlepsze silniki. Oczywiście po konsultacjach z ekspertami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
80 tys. zł wystarczy na premium ze średniej półki. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes klasy C W205?
Co warto kupić

80 tys. zł wystarczy na premium ze średniej półki. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes klasy C W205?

Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę
Co warto kupić

Używana Honda CR-V czy Hyundai Tucson? Pojedynek SUV-ów. Jeden dostał piątkę

Kierowcy w całej Europie pokochali SUV-y. Postanowiliśmy znaleźć więc znaleźć pewniaka za kilkadziesiąt tys. zł. Pod lupę wzięliśmy jeden z największych globalnych bestsellerów w całej historii SUV-ów, a więc Hondę CR-V, oraz model, który cieszy się ogromną popularnością w ostatnich latach. Na co lepiej postawić? Hondę CR-V IV czy Hyundaia Tucsona II? Sprawdzamy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Stellantis wiedział o wadzie 1.2 PureTech w 2018 r. i nic nie zrobił? Tak wskazują Francuzi
Aktualności

Stellantis wiedział o wadzie 1.2 PureTech w 2018 r. i nic nie zrobił? Tak wskazują Francuzi

Stellantis wiedział, ale nie powiedział? Telewizja France 2 informuje, że poważne problemy jednostki 1.2 PureTech, które często doprowadzają nawet do zniszczenia silnika, były znane już w 2018 r. Za naprawę błędów konstrukcyjnych wzięto się dopiero cztery lata później.

Akcja serwisowa Hondy. Trzy modele do naprawy. "Możliwy wyciek paliwa"
Aktualności

Akcja serwisowa Hondy. Trzy modele do naprawy. "Możliwy wyciek paliwa"

Ponad trzy tysiące samochodów Hondy w Polsce objętych jest najnowszą akcją serwisową. Na liście znalazły się m.in. popularne modele japońskiego producenta: Civic i CR-V. W autach może dojść do wycieku paliwa.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna
Co warto kupić

Kupujemy miejskiego SUV-a z Francji. Porównaliśmy dwa, różnica jest diametralna

Założenie tego pojedynku było proste - znaleźć wciąż świeżego, miejskiego, francuskiego SUV-a do 40 tys. zł. Wybór padł na dwa modele: Peugeota 2008 i Renault Captura. Pierwsze generacje tych aut debiutowały w tym samym roku i są bezpośrednimi konkurentami. Ich ceny na rynku wtórnym są jednak wyraźnie różne. Mechaników, z którymi rozmawialiśmy, wcale to nie dziwi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?
Co warto kupić

Sprawdziliśmy Toyotę Prius z przebiegiem 375 tys. km. Czy to faktycznie auto niezniszczalne?

Taksówkarze wiedzą, które auta są mało problemowe i tanie w eksploatacji, a Toyota Prius III króluje na ich liście życzeń. Sprawdziliśmy, jak wygląda egzemplarz, który przejechał prawie 400 tys. km. Czy używana hybryda z takim przebiegiem to nadal ciekawe auto używane? Czy możemy spodziewać się drogich w naprawach awarii? A może taki przebieg na Toyocie Prius nie zrobił większego wrażenia i auto nadal jeździ bez większych problemów? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w naszym materiale.

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka
Co warto kupić

Jeździliśmy 15-letnim Porsche Cayenne. Kusi ceną w ogłoszeniach, ale to pułapka

Porsche Cayenne nieoficjalnie uratował Porsche przed bankructwem, choć dla fanów marki było to auto obrazoburcze. Nie zniechęciło to klientów z zasobnymi portfelami — auto od pierwszej generacji, aż po dziś dzień sprzedaje się świetnie (jak na tak ekskluzywną markę jak Porsche). Ale czy 15-letnie Porsche Cayenne wciąż daje frajdę z jazdy? Czy wciąż można je nazwać autem luksusowym? Poniżej wyjaśniamy, czego oczekiwać od tego samochodu po kilkunastu latach użytkowania i z jakimi kosztami jego eksploatacji należy się liczyć.

Spytałem mechanika, czym grozi ciągła jazda na rezerwie. Kierowcy nie zdają sobie sprawy z ryzyka
Eksploatacja

Spytałem mechanika, czym grozi ciągła jazda na rezerwie. Kierowcy nie zdają sobie sprawy z ryzyka

Wielu z nas ma w zwyczaju wyjeżdżać paliwo w samochodzie prawie do zera lub dotankowywać jego małe ilości "za 50 zł", niemal ciągle utrzymując stan tzw. rezerwy. Mechanicy przestrzegają przed takimi praktykami, bo usterki mogą być bardzo kosztowne.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy
Co warto kupić

Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy

Wzięliśmy pod lupę Kię cee'd drugiej generacji, a więc bardzo popularnej i lubianego hatchbacka segmentu C. Swego czasu auto cieszyło się dużym uznaniem kierowców. Jak wypada po latach jako auto z rynku wtórnego? Kompaktową Kię da się kupić za niezłe pieniądze. To pod wieloma względami dopracowany kompakt, który świetnie trzyma wartość i cieszy się zainteresowaniem na rynku wtórnym. Czy rzeczywiście warto go kupić?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW X1 w teście długodystansowym. Po 100 tys. km mamy wiele obserwacji
Testy długodystansowe

BMW X1 w teście długodystansowym. Po 100 tys. km mamy wiele obserwacji

Lata mijają o moda na SUV-y wcale nie słabną. Na rynku wtórnym na pewno znajdziecie wiele ciekawych propozycji, także tych premium. Przetestowaliśmy najmniejszego SUV-a BMW na bardzo długim dystansie i wiemy o nim wszystko. Odkryliśmy kilka wad, rozebraliśmy auto na części, trochę ponarzekaliśmy, ale... bardzo często też go chwaliliśmy. Jak BMW X1 xDrive sprawdziło się w tak długim teście? I jakie awarie pojawiły się na dystansie 100 tys. km?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?
Co warto kupić

Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?

135 tys. zł wystarczy, by wyjechać z salonu nowym Audi A4. To o 30 tys. zł mniej niż jeszcze miesiąc temu. A to nie koniec, bo im droższa wersja, tym rabat większy. O to, czy warto kupić A4 B9, zapytaliśmy mechaników. Z jakimi problemami będą borykać się ci, którzy dziś zdecydują się na A4 po obniżonej cenie? A może żadne problemy ich nie czekają?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać
Co warto kupić

Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać

Opel Insignia jeszcze nie tak dawno był królem flot i gwiazdą wśród nieoznakowanych radiowozów policji. Dziś powoli odchodzi w zapomnienie. Wśród ogłoszeń sprzedaży łatwo znaleźć takie Insignie, które kuszą ceną i niewielkim przebiegiem. O tym, czy warto ulec pokusie, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
15 diesli polecanych przez mechaników. Psują się rzadko, kosztują niewiele
Wszystko o silniku

15 diesli polecanych przez mechaników. Psują się rzadko, kosztują niewiele

Diesle są na cenzurowanym, ich popularność spada, a wraz z nimi - ceny na rynku wtórnym. To dobra wiadomość dla tych kierowców, którzy planują zakup używanego auta z silnikiem wysokoprężnym. Które są najlepszym wyborem? Oto 15 diesli polecanych przez mechaników.

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?
Co warto kupić

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?

Nowa królowa kompaktów staje w szranki z wieloletnim królem tego segmentu - czy wyraźnie droższa na rynku wtórnym Toyota Corolla jest też wyraźnie lepsza od Volkswagena Golfa? O opinie na temat awaryjności poprosiliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?
Co warto kupić

Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?

Warto dopłacać do retrostylu? W miejskich crossoverach wygląd może bywa najsilniejszym argumentem zakupowym, ale czy w przypadku porównywanych aut warto przymykać oczy na wady? Postawiliśmy naprzeciw siebie Jeepa Renegade'a i Kię Stonic, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dopłacać do stylu, gdy kupuje się auto używane.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki
Co warto kupić

Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki

O trwałości silników Volvo nikt nie wie więcej niż mechanicy, którzy specjalizują się w autach szwedzkiej marki. Dlatego to właśnie do nich zgłosiliśmy się z pytaniem o najlepsze motory benzynowe i najtrwalsze diesle montowane w modelach Volvo. W naszym zestawieniu prezentujemy te, które są szczególnie godne polecenia pod względem trwałości i kosztów eksploatacji.

Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika
Co warto kupić

Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika

Mercedes klasy C generacji W203 rdzewiał na potęgę. Następca, generacja W204 była imponującym skokiem jakościowym. A co z opisywanym dzisiaj W205? Wypytaliśmy o to auto mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dziś kupić prawie nową, najmniejszą limuzynę Mercedesa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór
Co warto kupić

BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór

I Volvo S60 drugiej generacji, i BMW serii 3 F30 cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Jeśli chodzi o liczbę ofert, to BMW przewyższa rywala. Nie oznacza to bynajmniej, że łatwiej o zadbaną "trójkę" niż "s-sześćdziesiątkę" - BMW znacznie częściej niż Volvo zasilały firmowe floty. Co na temat obu aut mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?
Co warto kupić

Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?

Hyundai i20 to auto popularne w szkołach nauki jazdy oraz w ośrodkach egzaminacyjnych. Mniej popularne, jeśli bierzemy pod uwagę rynek wtórny. Czy słusznie? Co na temat małego Hyundaia mają do powiedzenia mechanicy? Która generacja jest warta uwagi oraz jakie wersje silnikowe są najbezpieczniejszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.