Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Awarie

Awarie

Cztery limuzyny, które można dziś tanio kupić, ale nie da się ich tanio naprawić
Co warto kupić

Cztery limuzyny, które można dziś tanio kupić, ale nie da się ich tanio naprawić

Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć
Co warto kupić

Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo S80 czy używany Mercedes Klasy E? Oba dobre, ale jest różnica w ocenie
Co warto kupić

Używane Volvo S80 czy używany Mercedes Klasy E? Oba dobre, ale jest różnica w ocenie

Auta Volvo na rynku wtórnym w Polsce są niezwykle cenione. Głównie za sprawą XC60, którego oferta jest bardzo bogata - to od wielu lat najczęściej kupowany model premium w naszym kraju. Czy S80 również zasługuje na uwagę podczas przeszukiwania ogłoszeń? I jak wypada na tle Mercedesa W212, który był znaczącą poprawą jakości aut niemieckiej marki po wcześniejszych wpadkach? Poprosiliśmy mechaników o ocenę obu aut pod kątem usterkowości i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów. Na tej podstawie wystawiliśmy oceny. Lepsze okazało się Volvo S80 drugiej generacji czy Mercedes Klasy E W212?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przetestowaliśmy Maserati Ghibli z przebiegiem 150 tys. km. Ceny części zwalają z nóg
Testy długodystansowe

Przetestowaliśmy Maserati Ghibli z przebiegiem 150 tys. km. Ceny części zwalają z nóg

Maserati to synonim sportowego charakteru i luksusu. Włoska marka ma opinię ekskluzywnej, bo sprzedaje znacznie mniej samochodów niż chociażby konkurencyjne Porsche (celuje w klienta o podobnej zasobności portfela). Z tego powodu na rynku wtórnym ofert jest jak na lekarstwo, a opinia nt. trwałości włoskich aut nie jest najlepsza. Czy używane Maserati Ghibli ją potwierdza? Przetestowaliśmy Ghibli z przebiegiem ponad 150 tys. km i sporządziliśmy tabelę z cenami przykładowych części zamiennych.

Zapytaliśmy mechanika o drugą generację Peugeotów 3008 i 5008. Warto je kupić?
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechanika o drugą generację Peugeotów 3008 i 5008. Warto je kupić?

Peugeot 3008 i Peugeot 5008 drugiej generacji ustąpiły rynkowego pola niedawno zaprezentowanej trzeciej generacji obu modeli. Pierwszy był obecny na rynku przez osiem, a drugi - przez siedem lat. To już wystarczający okres, by rynek wtórny nasycił się ofertami oraz by mechanicy wyrobili sobie zdanie na temat francuskich SUV-ów. O Peugeoty 3008 i 5008 zapytaliśmy fachowców. Wróciliśmy też pamięcią do naszych redakcyjnych testów tych aut. Na tej podstawie wystawiliśmy im oceny. Czy francuskie, używane SUV-y faktycznie zasługują na obiegową opinię, która sugeruje, że są ponadprzeciętnie awaryjne?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przetestowaliśmy używaną Kię Stinger, by przekonać się, czy jest tak samo dobra jak wtedy, gdy była nowa
Co warto kupić

Przetestowaliśmy używaną Kię Stinger, by przekonać się, czy jest tak samo dobra jak wtedy, gdy była nowa

Nie przychodzi mi do głowy ani jeden dziennikarz motoryzacyjny, z którym miałem okazję rozmawiać, który nie byłby zachwycony Kią Stinger GT. To auto pod wieloma względami wyjątkowe. Ale jak radzi sobie z upływającym czasem? Dlaczego używane egzemplarze są tak drogie? No i czy serwis używanej Kii Stinger z benzynowym V6 pod maską jest drogi? Przetestowaliśmy 3,5-letni egzemplarz, by odpowiedzieć na te i inne pytania.

Poprosiliśmy mechanika o opinię nt. Hondy Jazz. Prześwietliliśmy trzy generacje
Co warto kupić

Poprosiliśmy mechanika o opinię nt. Hondy Jazz. Prześwietliliśmy trzy generacje

Honda Jazz jest jednym z tych aut, które dobrze radą sobie z upływającym czasem, są cenione na rynku wtórnym, a co za tym idzie - wolno tracą na wartości. Drugą generację trapi jednak problem typowy dla aut japońskich z tamtego okresu. A co z trzecią i czwartą generacją? Co na temat Hondy Jazz mają do powiedzenia mechanicy? Zestawiliśmy ich opinię na temat awaryjności modelu z naszymi doświadczeniami podczas redakcyjnych testów Jazza. Na tej podstawie wystawiliśmy nasze oceny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używaną Toyotę Yaris III. Ocena mechaników jest jednoznaczna
Co warto kupić

Kupujemy używaną Toyotę Yaris III. Ocena mechaników jest jednoznaczna

Toyota Yaris III ma opinię auta bezawaryjnego. To m.in. stąd biorą się jej relatywnie wysokie ceny na rynku wtórnym. Jak obiegowa opinia o Yarisie trzeciej generacji wypada na tle tego, co na jej temat mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ten sam koncern, ten sam segment, różne oceny. Porównaliśmy Volkswagena Polo z Seatem Ibizą
Co warto kupić

Ten sam koncern, ten sam segment, różne oceny. Porównaliśmy Volkswagena Polo z Seatem Ibizą

Dwa auta, dwie marki, jeden segment, jeden koncern - Volkswagen Polo i Seat Ibiza korzystają z tych samych rozwiązań technicznych, a jednak nieco się od siebie różnią. Który lepiej radzi sobie z upływającym czasem? Zapytaliśmy mechaników o najczęstsze usterki i wróciliśmy pamięcią do testów, podczas których sprawdzaliśmy oba auta.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Niemcy górą, ale nie tylko oni mają powody do zadowolenia [Raport Jakości 2024]
Używane

Niemcy górą, ale nie tylko oni mają powody do zadowolenia [Raport Jakości 2024]

Typowe usterki, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km i gwarancje – te kryteria poddaliśmy ocenie podczas tworzenia Raportu Jakości 2024. To jedyny taki raport w internecie - "Auto Świat" przygotowuje go od wielu lat. Którzy producenci w tym roku poprawili swoje samochody, a którym czas nie służy? Wybraliśmy Mistrza Jakości 2024.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe
Co warto kupić

Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe

Volkswagen Polo V generacji to auto-kontrast. Jest dopracowane, ergonomiczne, przestronne, mądrze zaprojektowane i na dodatek bardzo przyjemne w prowadzeniu, ale jego paleta silników to istne pole minowe, które kładzie się cieniem na renomie modelu. Trzeba wiedzieć, których silników unikać, by nie wpakować się w wręcz pewne i spore wydatki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
150 tys. km Volkswagenem Passatem 1.8 TSI. Jak silnik zniósł nasz test długodystansowy?
Testy długodystansowe

150 tys. km Volkswagenem Passatem 1.8 TSI. Jak silnik zniósł nasz test długodystansowy?

100 tys. km to była dla Volkswagena Passata 1.8 TSI tylko rozgrzewka – rodzinne kombi Volkswagena dostało szóstkę z minusem, więc postanowiliśmy, że zostanie z nami na dłużej. Czy dodatkowe 50 tys. km auto również pokonało bez problemów?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym. Późniejsze śledztwo Forda wykazało, że mieliśmy pecha - problemy, które nas spotkały, mogą dotyczyć nieco ponad 1,3 tys. aut z rynku niemieckiego i tylko 15 sztuk sprzedanych w polskich salonach. Tylko tyle zostało wyposażone w taką konfigurację silnika i skrzyni biegów, jak w naszym testowym egzemplarzu. Właśnie dlatego radzimy jej unikać.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem klasy A. Byliśmy zaskoczeni jego kondycją po teście
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem klasy A. Byliśmy zaskoczeni jego kondycją po teście

Mercedes A 220 d stanął do testu na dystansie 100 tys. km z mocnym dieslem pod maską. Na koniec możemy powiedzieć tylko jedno: jeśli chodzi o trwałość, to klasa sama w sobie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia
Co warto kupić

100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

Na naszej liście 100 aut w najgorszych wersjach znalazły się i samochody 20-letnie, i takie prawie nowe - kilkuletnie. Marka nie ma znaczenia - każdy ma na swoim koncie mniejsze lub większe potknięcia. Na tej liście znajdziecie te z ostatnich 20 lat. Przed wami lista 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wpiąłem kostkę OBD za 150 zł do gniazda w aucie. Co udało mi się odczytać?
Eksploatacja

Wpiąłem kostkę OBD za 150 zł do gniazda w aucie. Co udało mi się odczytać?

Gniazdo OBD II znajdziecie w wielu autach. Umożliwia diagnozę elektroniki – również samodzielną. Wystarczy odpowiedni kabel oraz telefon komórkowy albo laptop. Setki czujników odczytują mnóstwo danych, dzięki którym można, w pewnym zakresie, samodzielnie wykryć usterkę.

Paliwo E10 już na stacjach. Do których aut nie można go tankować?
Eksploatacja

Paliwo E10 już na stacjach. Do których aut nie można go tankować?

Od nowego roku na stacjach benzynowych paliwo E10 zaczęło zastępować benzynę Pb 95 E5. Rządowa strona, na której mieliśmy znaleźć listę auto, do których można tankować nowe paliwo, wciąż nie działa prawidłowo, dlatego przygotowaliśmy własną listę. Znajdziesz ją na końcu tego artykułu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowy raport TUV: najlepsze i najgorsze auta według niemieckich diagnostów
Aktualności

Nowy raport TUV: najlepsze i najgorsze auta według niemieckich diagnostów

Raz do roku niemiecki TÜV, czyli organizacja zajmująca się m.in. obowiązkowymi badaniami diagnostycznymi aut, publikuje raport, dotyczący tego, jak poszczególne modele wypadają podczas przeglądów. Takie dane dużo mówią o jakości samochodów, ale nie tylko. Pokazujemy, które auta, według niemieckich diagnostów były najlepsze, a które najgorsze, informujemy też, jak czytać te dane.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje
Co warto kupić

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 to model kluczowy dla Volvo, i to już od co najmniej parunastu lat. Druga odsłona tego SUV-a mocno punktuje wyglądem, korzysta z wielu systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, została też pozbawiona typowych problemów, które pojawiały się w pierwszych egzemplarzach Volvo XC90 II. Ale czy wszystkich?

Zwiedziliśmy komisy. Szukaliśmy możliwie najtańszego używanego auta elektrycznego
Porady

Zwiedziliśmy komisy. Szukaliśmy możliwie najtańszego używanego auta elektrycznego

Na rynku pojawia się coraz więcej używanych aut elektrycznych, niektóre z nich są w całkiem atrakcyjnych cenach. Sprawdzamy, czy warto kupić elektryka z drugiej ręki. Czy da się już dziś zamienić używanego diesla na elektryka, żeby ominąć problemy wynikające z wprowadzania stref czystego transportu? Jakie plusy i minusy, poza tymi na akumulatorach, mają stosunkowo popularne auta elektryczne?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?
Co warto kupić

Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?

Typowe usterki, indeks awaryjności NAT, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km i gwarancje – te kryteria poddaliśmy ocenie podczas tworzenia Raportu Jakości 2023. Którzy producenci poprawili swoje samochody w ostatnim czasie? Największym zaskoczeniem jest fakt, że Mercedes został oceniony gorzej niż marki popularne. Ale bez zaskoczenia w dolnej części rankingu uplasowały się Citroën, Opel i Peugeot.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trasa S8 w Warszawie pod wodą. Jak sobie poradzić z zalanym samochodem?
Eksploatacja

Trasa S8 w Warszawie pod wodą. Jak sobie poradzić z zalanym samochodem?

Nie trzeba powodzi, czasem wystarczy kilkadziesiąt minut ulewnego deszczu, żeby ulice znalazły się pod wodą. Nawet samochody parkujące na podziemnych parkingach i w garażach nie zawsze są bezpieczne, tam też może dotrzeć do nich woda. Radzimy co zrobić, jeśli auto zostało zalane, ale także informujemy, jak się zachować, jeśli droga przed nami jest zalana.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.