Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Awarie

Awarie

Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy
Co warto kupić

Używana Kia cee'd II - dobre auto czy pułapka? Dobrze to sprawdziliśmy

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW X1 w teście długodystansowym. Po 100 tys. km mamy wiele obserwacji
Testy długodystansowe

BMW X1 w teście długodystansowym. Po 100 tys. km mamy wiele obserwacji

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?
Co warto kupić

Audi A4 znika z oferty. Trwa wyprzedaż. Czy warto skusić się na A4 B9?

135 tys. zł wystarczy, by wyjechać z salonu nowym Audi A4. To o 30 tys. zł mniej niż jeszcze miesiąc temu. A to nie koniec, bo im droższa wersja, tym rabat większy. O to, czy warto kupić A4 B9, zapytaliśmy mechaników. Z jakimi problemami będą borykać się ci, którzy dziś zdecydują się na A4 po obniżonej cenie? A może żadne problemy ich nie czekają?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać
Co warto kupić

Opel Insignia A kusi ceną, ale trzeba na niego uważać

Opel Insignia jeszcze nie tak dawno był królem flot i gwiazdą wśród nieoznakowanych radiowozów policji. Dziś powoli odchodzi w zapomnienie. Wśród ogłoszeń sprzedaży łatwo znaleźć takie Insignie, które kuszą ceną i niewielkim przebiegiem. O tym, czy warto ulec pokusie, porozmawialiśmy z mechanikami.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
15 diesli polecanych przez mechaników. Psują się rzadko, kosztują niewiele
Wszystko o silniku

15 diesli polecanych przez mechaników. Psują się rzadko, kosztują niewiele

Diesle są na cenzurowanym, ich popularność spada, a wraz z nimi - ceny na rynku wtórnym. To dobra wiadomość dla tych kierowców, którzy planują zakup używanego auta z silnikiem wysokoprężnym. Które są najlepszym wyborem? Oto 15 diesli polecanych przez mechaników.

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?
Co warto kupić

Używana Toyota Corolla czy Volkswagen Golf? Czy taka różnica w cenie jest uzasadniona?

Nowa królowa kompaktów staje w szranki z wieloletnim królem tego segmentu - czy wyraźnie droższa na rynku wtórnym Toyota Corolla jest też wyraźnie lepsza od Volkswagena Golfa? O opinie na temat awaryjności poprosiliśmy mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?
Co warto kupić

Używany Jeep Renegade czy Kia Stonic? Jeep jest droższy i bardziej stylowy, ale czy lepszy?

Warto dopłacać do retrostylu? W miejskich crossoverach wygląd może bywa najsilniejszym argumentem zakupowym, ale czy w przypadku porównywanych aut warto przymykać oczy na wady? Postawiliśmy naprzeciw siebie Jeepa Renegade'a i Kię Stonic, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dopłacać do stylu, gdy kupuje się auto używane.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika
Co warto kupić

Kupujemy prawie nowego Mercedesa klasy C. O jego wady zapytaliśmy mechanika

Mercedes klasy C generacji W203 rdzewiał na potęgę. Następca, generacja W204 była imponującym skokiem jakościowym. A co z opisywanym dzisiaj W205? Wypytaliśmy o to auto mechaników i wróciliśmy pamięcią do naszych redakcyjnych testów, by odpowiedzieć na pytanie, czy warto dziś kupić prawie nową, najmniejszą limuzynę Mercedesa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór
Co warto kupić

BMW serii 3 F30 czy Volvo S60 II? To trudny wybór

I Volvo S60 drugiej generacji, i BMW serii 3 F30 cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Jeśli chodzi o liczbę ofert, to BMW przewyższa rywala. Nie oznacza to bynajmniej, że łatwiej o zadbaną "trójkę" niż "s-sześćdziesiątkę" - BMW znacznie częściej niż Volvo zasilały firmowe floty. Co na temat obu aut mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?
Co warto kupić

Kupujemy używanego Hyundaia i20. Lepsza pierwsza czy druga generacja?

Hyundai i20 to auto popularne w szkołach nauki jazdy oraz w ośrodkach egzaminacyjnych. Mniej popularne, jeśli bierzemy pod uwagę rynek wtórny. Czy słusznie? Co na temat małego Hyundaia mają do powiedzenia mechanicy? Która generacja jest warta uwagi oraz jakie wersje silnikowe są najbezpieczniejszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Cztery limuzyny, które można dziś tanio kupić, ale nie da się ich tanio naprawić
Co warto kupić

Cztery limuzyny, które można dziś tanio kupić, ale nie da się ich tanio naprawić

Można je dziś kupić za 20-30 tys. zł, choć są i egzemplarze kilka razy droższe. Imponujące limuzyny najwyższej klasy mają mocne silniki, przestronne luksusowe wnętrza, ogromne bagażniki i setki systemów, które dopiero niedawno trafiły do zwykłych samochodów. Kiedyś to były auta w cenie mieszkania, dziś można je mieć za kilka średnich pensji. Ich zakup może być jednak poważnym i kosztownym błędem.

Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć
Co warto kupić

Kupujemy używane Audi Q3 i Audi Q5. 50 tys. zł może nie wystarczyć

Pierwszy debiutował na rynku w 2008 r. i był produkowany przez osiem lat. Drugi - w 2011, a swój rynkowy żywot zakończył siedem lat później. Oba można dziś kupić za niecałe 50 tys. zł, choć ceny są zróżnicowane. Poprosiliśmy mechaników o opinie na temat używanych Audi Q3 i Audi Q5.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przetestowaliśmy używaną Kię Stinger, by przekonać się, czy jest tak samo dobra jak wtedy, gdy była nowa
Co warto kupić

Przetestowaliśmy używaną Kię Stinger, by przekonać się, czy jest tak samo dobra jak wtedy, gdy była nowa

Nie przychodzi mi do głowy ani jeden dziennikarz motoryzacyjny, z którym miałem okazję rozmawiać, który nie byłby zachwycony Kią Stinger GT. To auto pod wieloma względami wyjątkowe. Ale jak radzi sobie z upływającym czasem? Dlaczego używane egzemplarze są tak drogie? No i czy serwis używanej Kii Stinger z benzynowym V6 pod maską jest drogi? Przetestowaliśmy 3,5-letni egzemplarz, by odpowiedzieć na te i inne pytania.

Poprosiliśmy mechanika o opinię nt. Hondy Jazz. Prześwietliliśmy trzy generacje
Co warto kupić

Poprosiliśmy mechanika o opinię nt. Hondy Jazz. Prześwietliliśmy trzy generacje

Honda Jazz jest jednym z tych aut, które dobrze radą sobie z upływającym czasem, są cenione na rynku wtórnym, a co za tym idzie - wolno tracą na wartości. Drugą generację trapi jednak problem typowy dla aut japońskich z tamtego okresu. A co z trzecią i czwartą generacją? Co na temat Hondy Jazz mają do powiedzenia mechanicy? Zestawiliśmy ich opinię na temat awaryjności modelu z naszymi doświadczeniami podczas redakcyjnych testów Jazza. Na tej podstawie wystawiliśmy nasze oceny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używaną Toyotę Yaris III. Ocena mechaników jest jednoznaczna
Co warto kupić

Kupujemy używaną Toyotę Yaris III. Ocena mechaników jest jednoznaczna

Toyota Yaris III ma opinię auta bezawaryjnego. To m.in. stąd biorą się jej relatywnie wysokie ceny na rynku wtórnym. Jak obiegowa opinia o Yarisie trzeciej generacji wypada na tle tego, co na jej temat mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ten sam koncern, ten sam segment, różne oceny. Porównaliśmy Volkswagena Polo z Seatem Ibizą
Co warto kupić

Ten sam koncern, ten sam segment, różne oceny. Porównaliśmy Volkswagena Polo z Seatem Ibizą

Dwa auta, dwie marki, jeden segment, jeden koncern - Volkswagen Polo i Seat Ibiza korzystają z tych samych rozwiązań technicznych, a jednak nieco się od siebie różnią. Który lepiej radzi sobie z upływającym czasem? Zapytaliśmy mechaników o najczęstsze usterki i wróciliśmy pamięcią do testów, podczas których sprawdzaliśmy oba auta.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Niemcy górą, ale nie tylko oni mają powody do zadowolenia [Raport Jakości 2024]
Używane

Niemcy górą, ale nie tylko oni mają powody do zadowolenia [Raport Jakości 2024]

Typowe usterki, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km i gwarancje – te kryteria poddaliśmy ocenie podczas tworzenia Raportu Jakości 2024. To jedyny taki raport w internecie - "Auto Świat" przygotowuje go od wielu lat. Którzy producenci w tym roku poprawili swoje samochody, a którym czas nie służy? Wybraliśmy Mistrza Jakości 2024.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe
Co warto kupić

Volkswagen Polo V to świetne auto, ale jego paleta silników to pole minowe

Volkswagen Polo V generacji to auto-kontrast. Jest dopracowane, ergonomiczne, przestronne, mądrze zaprojektowane i na dodatek bardzo przyjemne w prowadzeniu, ale jego paleta silników to istne pole minowe, które kładzie się cieniem na renomie modelu. Trzeba wiedzieć, których silników unikać, by nie wpakować się w wręcz pewne i spore wydatki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
150 tys. km Volkswagenem Passatem 1.8 TSI. Jak silnik zniósł nasz test długodystansowy?
Testy długodystansowe

150 tys. km Volkswagenem Passatem 1.8 TSI. Jak silnik zniósł nasz test długodystansowy?

100 tys. km to była dla Volkswagena Passata 1.8 TSI tylko rozgrzewka – rodzinne kombi Volkswagena dostało szóstkę z minusem, więc postanowiliśmy, że zostanie z nami na dłużej. Czy dodatkowe 50 tys. km auto również pokonało bez problemów?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym. Późniejsze śledztwo Forda wykazało, że mieliśmy pecha - problemy, które nas spotkały, mogą dotyczyć nieco ponad 1,3 tys. aut z rynku niemieckiego i tylko 15 sztuk sprzedanych w polskich salonach. Tylko tyle zostało wyposażone w taką konfigurację silnika i skrzyni biegów, jak w naszym testowym egzemplarzu. Właśnie dlatego radzimy jej unikać.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem klasy A. Byliśmy zaskoczeni jego kondycją po teście
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem klasy A. Byliśmy zaskoczeni jego kondycją po teście

Mercedes A 220 d stanął do testu na dystansie 100 tys. km z mocnym dieslem pod maską. Na koniec możemy powiedzieć tylko jedno: jeśli chodzi o trwałość, to klasa sama w sobie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia
Co warto kupić

100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia

Na naszej liście 100 aut w najgorszych wersjach znalazły się i samochody 20-letnie, i takie prawie nowe - kilkuletnie. Marka nie ma znaczenia - każdy ma na swoim koncie mniejsze lub większe potknięcia. Na tej liście znajdziecie te z ostatnich 20 lat. Przed wami lista 100 najgorszych aut ostatniego 20-lecia.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.