Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Awarie

Awarie

Wpiąłem kostkę OBD za 150 zł do gniazda w aucie. Co udało mi się odczytać?
Eksploatacja

Wpiąłem kostkę OBD za 150 zł do gniazda w aucie. Co udało mi się odczytać?

Paliwo E10 już na stacjach. Do których aut nie można go tankować?
Eksploatacja

Paliwo E10 już na stacjach. Do których aut nie można go tankować?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowy raport TUV: najlepsze i najgorsze auta według niemieckich diagnostów
Aktualności

Nowy raport TUV: najlepsze i najgorsze auta według niemieckich diagnostów

Raz do roku niemiecki TÜV, czyli organizacja zajmująca się m.in. obowiązkowymi badaniami diagnostycznymi aut, publikuje raport, dotyczący tego, jak poszczególne modele wypadają podczas przeglądów. Takie dane dużo mówią o jakości samochodów, ale nie tylko. Pokazujemy, które auta, według niemieckich diagnostów były najlepsze, a które najgorsze, informujemy też, jak czytać te dane.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje
Co warto kupić

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 to model kluczowy dla Volvo, i to już od co najmniej parunastu lat. Druga odsłona tego SUV-a mocno punktuje wyglądem, korzysta z wielu systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, została też pozbawiona typowych problemów, które pojawiały się w pierwszych egzemplarzach Volvo XC90 II. Ale czy wszystkich?

Zwiedziliśmy komisy. Szukaliśmy możliwie najtańszego używanego auta elektrycznego
Porady

Zwiedziliśmy komisy. Szukaliśmy możliwie najtańszego używanego auta elektrycznego

Na rynku pojawia się coraz więcej używanych aut elektrycznych, niektóre z nich są w całkiem atrakcyjnych cenach. Sprawdzamy, czy warto kupić elektryka z drugiej ręki. Czy da się już dziś zamienić używanego diesla na elektryka, żeby ominąć problemy wynikające z wprowadzania stref czystego transportu? Jakie plusy i minusy, poza tymi na akumulatorach, mają stosunkowo popularne auta elektryczne?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?
Co warto kupić

Raport jakości 2023. Które auta psują się częściej, a które rzadziej niż kiedyś?

Typowe usterki, indeks awaryjności NAT, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km i gwarancje – te kryteria poddaliśmy ocenie podczas tworzenia Raportu Jakości 2023. Którzy producenci poprawili swoje samochody w ostatnim czasie? Największym zaskoczeniem jest fakt, że Mercedes został oceniony gorzej niż marki popularne. Ale bez zaskoczenia w dolnej części rankingu uplasowały się Citroën, Opel i Peugeot.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trasa S8 w Warszawie pod wodą. Jak sobie poradzić z zalanym samochodem?
Eksploatacja

Trasa S8 w Warszawie pod wodą. Jak sobie poradzić z zalanym samochodem?

Nie trzeba powodzi, czasem wystarczy kilkadziesiąt minut ulewnego deszczu, żeby ulice znalazły się pod wodą. Nawet samochody parkujące na podziemnych parkingach i w garażach nie zawsze są bezpieczne, tam też może dotrzeć do nich woda. Radzimy co zrobić, jeśli auto zostało zalane, ale także informujemy, jak się zachować, jeśli droga przed nami jest zalana.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość
Wszystko o silniku

1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość

Benzyniak 1.6 Volkswagena cieszy się dużą popularnością na rynku. Znajdziecie go w autach Audi, VW, Seata i Skody. Ale uwaga: trwałość i koszty napraw wersji MPI i FSI są skrajnie różne.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy nowsze silniki benzynowe są mniej trwałe?
Wszystko o silniku

Czy nowsze silniki benzynowe są mniej trwałe?

Silniki benzynowe są co do zasady tańsze w eksploatacji niż diesle i rzadziej występują w nich usterki, których usunięcie jest bardzo drogie.

Volkswagen Passat B8 - czy w końcu jest solidny?
Co warto kupić

Volkswagen Passat B8 - czy w końcu jest solidny?

Poprzednie generacje Volkswagena Passata (szczególnie B6 i B7) zaliczyły kilka poważnych wpadek jakościowych. Oferowany od 2014 roku Volkswagen Passat B8 miał być dopracowany pod każdym względem. Na ile to się udało?

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
Wszystko o silniku

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

Co się psuje w samochodzie po 100 tys. km? Małe usterki, duże koszty
Co warto kupić

Co się psuje w samochodzie po 100 tys. km? Małe usterki, duże koszty

Producenci nie robią już długowiecznych aut – przewidywalny czas opłacalnego ich użytkowania skraca się do kilku lat. W tym czasie trzeba jednak zarobić na częściach i serwisie – w nowych autach kryje się wiele kosztownych niespodzianek. Co się popsuje w samochodzie z przebiegiem 100 tys. km? Lista usterek może być naprawdę długa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Samochód po 300 tys. km - Już złom czy wciąż auto?
Co warto kupić

Samochód po 300 tys. km - Już złom czy wciąż auto?

Samochodów z przebiegiem 300 tys. km jest więcej, niż myślisz. Po prostu w większości z nich licznik cofnięto o połowę. Ta wartość wykracza bowiem poza barierę psychologiczną, która czyni większość modeli niesprzedawalnymi.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą
Co warto kupić

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ile oleju może zużywać silnik samochodowy?
Eksploatacja

Ile oleju może zużywać silnik samochodowy?

Różne źródła podają różne wartości. I tak, instrukcje obsługi niektórych aut dopuszczają aż 1 l/1000 km, z kolei fora internetowe są pełne wypowiedzi osób, których samochody "nie biorą nawet kropelki". Prawda jak zwykle leży pośrodku, bo litr na tysiąc km to o wiele za dużo, a zerowe zużycie to najczęściej... błąd pomiaru

Używany Volkswagen Golf 6: poznaj jego największe wady
Co warto kupić

Używany Volkswagen Golf 6: poznaj jego największe wady

Volkswagen Golf szóstej generacji to samochód o podwójnej osobowości – może zdumiewać bezawaryjną i przyjemną eksploatacją, ale używany Volkswagen Golf potrafi również doprowadzić swego właściciela do skrajnej rozpaczy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?
Co warto kupić

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Używany model marki, której już na rynku nie ma? A po co, to przecież ryzyko – powiedzą niektórzy. Czy duże? Jak pokazuje Saab 9-3 II 1.8t (2.0) z przebiegiem 200 tys. km, wcale nie takie, jak mogłoby się niektórym wydawać. I choć ta wersja ma swoje bolączki, to wciąż może być ciekawą propozycją.

Jak eksploatować auto z automatyczną skrzynią biegów?
Eksploatacja

Jak eksploatować auto z automatyczną skrzynią biegów?

Co zrobić, żeby automatyczna skrzynia biegów — czyli dodatek poprawiający komfort jazdy służył długo i bezawaryjnie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!
Eksploatacja

Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!

Choć znaczna część diesli jeżdżących po naszych drogach jest wyposażona w układy oczyszczania spalin wykorzystujące AdBlue, to wielu kierowców wciąż popełnia niebezpieczne błędy przy uzupełnianiu tego płynu. Co przy dolewce AdBlue może pójść źle?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet
Co warto kupić

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet

W czasach, gdy niemal wszystko drożeje, w cenie są – jak nigdy – względnie tanie auta używane. Na przykład takie, jak Citroen C4 pierwszej generacji. Sprawdzamy, jak wypada po latach eksploatacja tego modelu, bo nieżyczliwe francuskiej motoryzacji języki twierdzą, że "C4-ka" z lat 2004-10 nie jest urodzoną mistrzynią trwałości...

Używany Hyundai i20 II - nauka nie poszła w las
Co warto kupić

Używany Hyundai i20 II - nauka nie poszła w las

Druga generacja Hyundaia i20 ma wiele atutów i tylko kilka typowych usterek. To auto dla tych, którzy oczekują prostej techniki i przewidywalnych kosztów eksploatacji. No i czują... sentyment po nauce jazdy

Co psuje się we współczesnych silnikach?
Eksploatacja

Co psuje się we współczesnych silnikach?

Ciągła pogoń za optymalizacją produkcji i cięcia kosztów dają dziś fatalny skutek. Silniki psują się coraz częściej, a ich trwałość jest niższa niż np. motorów oferowanych jeszcze kilkanaście lat temu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.