Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Awarie

Awarie

19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto
Eksploatacja

19 złych nawyków, które mogą zabić twoje auto

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd
Wszystko o silniku

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Godny następca tronu czy rozkapryszony młodzieniec goniący za poklaskiem? Silniki serii Prince to owoc francusko-niemieckiej współpracy. Na co dzień silniki serii Prince to ciekawe i wydajne źródło napędu, ale nieobce są mu też dość istotne, powtarzające się problemy. Większość mechaników radzi omijać silniki serii Prince. Czy mają rację?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?
Wszystko o silniku

Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta… przekracza wartość samochodu.

Silnik 1.8 Turbo - wszystko o benzynowym silniku grupy Volkswagena
Wszystko o silniku

Silnik 1.8 Turbo - wszystko o benzynowym silniku grupy Volkswagena

Silnik 1.8 Turbo grupy Volkswagena to jeden z pierwszych turbobenzyniaków produkowanych na szeroką skalę. Ma wiele zalet, ale i kilka nieprzyjemnych usterek. Silnik 1.8 Turbo był stosowany w autach wszystkich marek koncernu Volkswagena, jednak największy udział w jego opracowaniu mieli inżynierowie Audi

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych
Co warto kupić

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

W testach długodystansowych nietrudno o modele, które na długo zapisały się w naszej pamięci. Oto 15 najbardziej rozczarowujących samochodów, które sprawiły najwięcej problemów w testach magazynu "Auto Bild". Nie zabrakło niespodzianek.

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów
Eksploatacja

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów

Awaryjność aut jest kluczowa dla spokojnej i taniej eksploatacji. Czasami jednak obiegowe opinie nie sprawdzają się. Od kilku lat jeżdżę Nissanem Almerą z silnikiem 1.5 dCi uważanym za ryzykowny i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?
Eksploatacja

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Volkswagen jako jeden z pierwszych wszedł na drogę downsizingu i już w 2005 r. pokazał silnik 1.4 TSI – mała pojemność, doładowanie oraz (w teorii) niskie spalanie. Niestety, jak to często z nowościami bywa, przez pierwsze lata poważnych problemów nie brakowało – oto wszystko, co musisz wiedzieć o 1.2/1.4 TSI z rodzin EA111 i EA211.

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry
Wszystko o silniku

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?
Eksploatacja

Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?

Sprawnie działający samochód wydziela zazwyczaj bezbarwne spaliny. Problem może pojawić się w sytuacji, gdy dym wydobywający się z rury wydechowej nabierze różnych kolorów. Czarny, niebieski, szary — czy każda barwa oznacza kłopoty? Czy warto zwracać uwagę również na zapach spalin?

1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?
Eksploatacja

1.2 TCe: małe silniki turbo grupy Renault – czy warto je polecić?

W Grupie Renault znajdziemy sporo niedużych aut, dlatego sprawny mały silnik odgrywa w nich istotną rolę. Przez wiele lat stosowano jednostki 1.2 TCe – czy to dobry wybór?

Nabijanie klimy propanem-butanem. LPG chłodzi, jest tanie, ale grozi pożarem. Czy warto ryzykować?
Eksploatacja

Nabijanie klimy propanem-butanem. LPG chłodzi, jest tanie, ale grozi pożarem. Czy warto ryzykować?

Od czasu, kiedy ceny czynników do klimatyzacji osiągają astronomiczne ceny, właściciele aut, ale też często i nieuczciwe serwisy eksperymentują z tańszymi produktami, które mogą zastąpić oryginalne chłodziwa R134a i R1234yf. Jednym z najtańszych zamienników jest propan-butan, czyli po prostu LPG. Co się stanie, jeśli napełnicie nim klimatyzację?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy wiesz, co oznaczają najważniejsze kontrolki w samochodzie?
Eksploatacja

Czy wiesz, co oznaczają najważniejsze kontrolki w samochodzie?

Kontrolki w samochodzie to bardzo ważna rzecz. We współczesnych autach lampek ostrzegawczych jest tak dużo, że łatwo w ich gąszczu się pogubić. Jedne są tylko informacyjne, drugie zaś przeważnie oznaczają mniej lub bardziej poważną awarię lub usterkę. Objaśniamy znaczenie najważniejszych z nich.

Najbardziej awaryjne auta [RANKING AUTO ŚWIATA]
Aktualności

Najbardziej awaryjne auta [RANKING AUTO ŚWIATA]

Nie ufasz stereotypom? I słusznie. A jeśli ci jakieś jeszcze zostały, to ten ranking rozwieje je do końca. Bo naszego zestawienia najbardziej awaryjnych marek i modeli nie oparliśmy na legendach, ale na rzetelnych opiniach aż 37 tys. polskich kierowców. I pewnie dlatego tak wiele mitów zaraz się zawali.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jak dbać o samochód, by wystarczył na lata?
Eksploatacja

Jak dbać o samochód, by wystarczył na lata?

Pojawia się coraz więcej sygnałów, że rynek motoryzacyjny nie wróci szybko (o ile w ogóle) do sytuacji, gdy nowe auta czekały na klientów, a na placach komisów zalegały setki tysięcy samochodów używanych. Dostępność aut jest dziś ograniczona i gwałtownie rosną ich ceny, co oznacza, że wielu ludzi planujących wymianę samochodu musi zmienić plany. Na szczęście w bardzo wielu wypadkach zmiana auta nie jest konieczna, warto natomiast zmienić podejście do używanego samochodu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy nowe auta zawodzą rzadziej niż stare? Szczera rozmowa z kierowcą pomocy drogowej
Aktualności

Czy nowe auta zawodzą rzadziej niż stare? Szczera rozmowa z kierowcą pomocy drogowej

Pan Artur przewiózł swoją lawetą już setki samochodów. Od ponad 10 lat niemal codziennie ratuje kierowców z opresji na drodze. Dzięki swojej pracy miał nawet okazję zweryfikować w praktyce zapewnienia producentów, co do trwałości ich pojazdów... Które auta psują się najczęściej? Kiedy lubią zawodzić i z jakiego powodu? Zapytałem o to wszystko mojego rozmówcę.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Kuny niszczą auta z zazdrości! Jak zabezpieczyć przed nimi samochód?
Eksploatacja

Kuny niszczą auta z zazdrości! Jak zabezpieczyć przed nimi samochód?

Kuna to uroczy i inteligentny drapieżnik, który skutecznie utrzymuje w ryzach populację gryzoni. Niestety, sąsiad z niej marny, bo ma wyjątkowy talent do niszczenia samochodów i do demolowania domowych poddaszy, strychów czy rzadziej używanych garaży. Jak sobie radzić z plagą kun?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Samochód nie ma mocy - 10 przyczyn spadku mocy w aucie
Eksploatacja

Samochód nie ma mocy - 10 przyczyn spadku mocy w aucie

Samochód nie ma mocy nie bez powodu: albo zatankowałeś kiepskie paliwo, albo coś się popsuło, albo silnik po prostu już się zużył. Wyjaśniamy, gdzie szukać źródeł problemu i z jakimi wydatkami będzie się to wiązało.

Co się popsuje w samochodzie i po jakim przebiegu?
Eksploatacja

Co się popsuje w samochodzie i po jakim przebiegu?

Samochód osobowy składa się z milionów różnych części, z których każda ma ograniczoną wytrzymałość. Sprawdzamy, ile z reguły wytrzymują najważniejsze podzespoły i ile kosztuje naprawa, gdy coś się zużyje.

Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad
Co warto kupić

Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad

Fiat 500 mimo ponad 14 lat obecności na rynku wciąż nie stracił wiele ze swojego uroku, do tego ma prostą technikę i jest niedrogi w naprawach. A trwałość? Całkiem niezła, choć nagromadzenie drobnych awarii może czasem irytować.

Twój diesel za dużo pali? Zobacz, gdzie szukać przyczyn usterki
Eksploatacja

Twój diesel za dużo pali? Zobacz, gdzie szukać przyczyn usterki

Zwłaszcza ostatnio, gdy ceny paliw mamy, jakie mamy, warto mieć sprawny samochód, który nie będzie zużywał więcej paliwa, niż powinien. Sęk w tym, że nowoczesny diesel – a takich po naszych drogach jeżdżą setki tysięcy – może palić za dużo co najmniej z kilku powodów. Niektóre są błahe, inne oznaczają wysokie albo bardzo wysokie koszty.

Czy warto kupić używaną pięcioletnią Dacię Duster?
Co warto kupić

Czy warto kupić używaną pięcioletnią Dacię Duster?

Ponieważ w salonach nie zawsze da się upolować nowe auto od ręki, coraz większym wzięciem cieszą się tzw. młode używane: często mają niewysokie przebiegi, zwykle są w niezłym stanie, no i przede wszystkim – są. Tu i teraz. Czy dobrym pomysłem będzie Dacia Duster II 1.2 TCe 4WD?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.