Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Awarie

Awarie

Które samochody do 30 tys. zł polecają mechanicy?
Co warto kupić

Które samochody do 30 tys. zł polecają mechanicy?

Nowy raport jakości TÜV - które auta są najmniej, a które najbardziej awaryjne?
Aktualności

Nowy raport jakości TÜV - które auta są najmniej, a które najbardziej awaryjne?

Wszystko o silniku 2.2 i-CTDi - czy Honda zrobiła dobrego diesla?
Eksploatacja

Wszystko o silniku 2.2 i-CTDi - czy Honda zrobiła dobrego diesla?

Silnik 2.2 i-CTDi to naprawdę udana konstrukcja. Jego następca (i-DTEC) bywa bardziej kapryśny

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Materiał promocyjny
Awaria dwumasowego koła zamachowego – jak rozpoznać pierwsze objawy?
Porady dla kierowców

Awaria dwumasowego koła zamachowego – jak rozpoznać pierwsze objawy?

Sprawne dwumasowe koło zamachowe poprawia komfort jazdy i redukuje uciążliwe wibracje, zepsute uniemożliwia normalną jazdę. Wyjaśniamy, jak korzystać z auta, żeby służyło bezawaryjnie jak najdłużej i jak rozpoznać awarię tego elementu. Podpowiadamy też, co należy sprawdzić, żeby nie dać się naciągnąć na wymianę sprawnego "dwumasu"

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać
Rankingi Aut Używanych

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Oto jedna z metod oceny niezawodności samochodów. Niemiecki automobilklub ADAC sporządził listę najbardziej awaryjnych modeli na podstawie statystyk interwencji pomocy drogowej. Na cenzurowanym znalazło się kilkanaście samochodów nie tylko z Europy, ale i Azji.

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?
Porady dla kierowców

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?

Czy warto kupić używany samochód z silnikiem Diesla? Czemu nie, lecz pod warunkiem, że jest w pełni sprawne, a silnik nie wymaga w najbliższym czasie remontu ani kosztownych napraw. Wbrew pozorom większość usterek daje objawy widoczne niemal gołym okiem albo słyszalne podczas wstępnych oględzin i jazdy próbnej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy samochód z przebiegiem 200 tys. km wciąż jest coś wart?
Co warto kupić

Czy samochód z przebiegiem 200 tys. km wciąż jest coś wart?

Jeżeli macie auto od nowości, dbacie o nie i jego przebieg zbliża się do 200 tys. km, możecie spokojnie jechać dalej. Jednak w wielu wypadkach (dotyczy to zwłaszcza pojazdów sprzedawanych w komisach) samochód z takim przebiegiem to już złom.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Coraz cieńsze i dłuższe przewody w autach - mają nawet 2 km długości
Multimedia

Coraz cieńsze i dłuższe przewody w autach - mają nawet 2 km długości

Bez tradycyjnych kabli ani rusz. Mimo postępu w technice bezprzewodowej wciąż nie ma mowy o samochodzie bez jakiejkolwiek wiązki elektrycznej. Ich długość w aucie liczy się już nie w metrach, a w kilometrach.

Raport TUV 2019: 10 najgorszych i 10 najlepszych aut w wieku od 10 do 11 lat
Aktualności

Raport TUV 2019: 10 najgorszych i 10 najlepszych aut w wieku od 10 do 11 lat

Które dziesięciolatki warto jeszcze kupić, a których już lepiej unikać? Odpowiedź na to pytanie pomoże znaleźć najnowszy raport TUV, organizacji która na podstawie usterek wykrytych na przeglądach sporządziła raport awaryjności. Oto 10 najlepszych i 10 najgorszych aut używanych w wieku od 10 do 11 lat.

UOKiK: nowe auta mają coraz więcej akcji serwisowych
Aktualności

UOKiK: nowe auta mają coraz więcej akcji serwisowych

Szukasz nowego samochodu, bo chcesz mieć święty spokój i auto gotowe do jazdy? Możesz się zdziwić, bo nowe modele coraz częściej wyjeżdżają z fabryk z awariami. Tylko w maju do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów producenci zgłosili istotne usterki w 17 modelach

Dlaczego świeci się kontrolka poduszki powietrznej?
Eksploatacja

Dlaczego świeci się kontrolka poduszki powietrznej?

Dlaczego świeci się kontrolka poduszki powietrznej? Przyczyn może być wiele: bo airbagu już nie ma, bo rozłączył się kabelek pod fotelem, bo popsuła się tzw. mata obecności pasażera. Jedno jest jednak pewne: tej kontrolki nie ignoruj.

Wady fabryczne - producent się pomylił, użytkownik zapłaci
Eksploatacja

Wady fabryczne - producent się pomylił, użytkownik zapłaci

Samochody z mniejszymi lub większymi niedoróbkami pojawiają się co jakiś czas w ofercie nawet najbardziej renomowanych producentów. Pół biedy, jeśli wady usuwane są w ramach gwarancji, gorzej, jeśli producent unika odpowiedzialności

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Które auta są bezawaryjne - raport Jakości 2016
Eksploatacja

Które auta są bezawaryjne - raport Jakości 2016

Typowe usterki, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km oraz gwarancje – oto kryteria, które braliśmy pod uwagę podczas tworzenia Raportu Jakości 2016. Wynik? Jest kilka niespodzianek

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy każdy benzyniak jest lepszy od diesla?
Eksploatacja

Czy każdy benzyniak jest lepszy od diesla?

Silniki benzynowe są mniej skomplikowane od diesli, ale nie każdy gwarantuje bezproblemową jazdę. Sprawdzamy, które z silników występujących w popularnych autach używanych to bezpieczny wybór, a które wiążą się z podwyższonym ryzykiem

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To nas wzburzyło! Przegląd absurdów i wydarzeń motoryzacyjnych 2015 roku
Porady

To nas wzburzyło! Przegląd absurdów i wydarzeń motoryzacyjnych 2015 roku

W mijającym roku najgłośniej było o fałszowaniu przez Volkswagena badań emisji spalin, ale byliśmy świadkami też kilku innych interesujących afer

Czy koło dwumasowe musi się psuć?
Eksploatacja

Czy koło dwumasowe musi się psuć?

Jedną z droższych, a w dodatku niemal pewnych awarii w silnikach Diesla jest usterka dwumasowego koła zamachowego. Bywa ono tak kosztowne, że niektórzy próbują zastąpić je specjalnymi zestawami z tradycyjnym kołem zamachowym. Czy to dobre rozwiązanie?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silniki diesla, które zrujnują każdego kierowcę
Eksploatacja

Silniki diesla, które zrujnują każdego kierowcę

Kupno auta z turbodieslem ma wiele zalet. Podpowiadamy, które jednostki są bardzo awaryjne - na te silniki wysokoprężne trzeba bardzo uważać

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jak zadbać o diesla i jak go dobrze naprawić?
Eksploatacja

Jak zadbać o diesla i jak go dobrze naprawić?

W nowoczesnym silniku Diesla usterka jednego elementu szybko pociąga za sobą następne. Nie jest jednak prawdą, że każdy diesel zaczyna się sypać przed pokonaniem pierwszych 200 tys. km. Prawidłowa eksploatacja może jego przebieg podwoić!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Które auta są bezawaryjne? Raport jakości 2015
Eksploatacja

Które auta są bezawaryjne? Raport jakości 2015

Producenci nowych aut chwalą się nowoczesnymi rozwiązaniami podnoszącymi komfort, poprawiającymi oszczędność paliwa i… komplikującymi serwis. A który stawia również na jakość? W naszym raporcie jakości 2015 postaramy się odpowiedzieć na pytanie - które auta są bezawaryjne

Silniki diesla - co się w nich psuje i ile kosztuje naprawa
Eksploatacja

Silniki diesla - co się w nich psuje i ile kosztuje naprawa

Kiedyś usterki silników diesla wynikały głównie ze zużycia i można było z wyprzedzeniem planować naprawę, dziś awaryjnych części jest więcej, a usterki – nieprzewidywalne. Warto więc przed zakupem samochodu z dieslem zapoznać się z jego wszystkimi wadami i możliwymi awariami

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
1.9 TDI czy 2.0 TDI? Który mniej się psuje?
Multimedia

1.9 TDI czy 2.0 TDI? Który mniej się psuje?

Silnik VW 1,9 TDI uchodzi za legendarnie trwały, a już na pewno bardziej niezawodny od swojego następcy, jednostki 2.0 TDI. Czy rzeczywiście auta z tym silnikiem można kupować w ciemno?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Benzyniakom też nie brak zalet. Niezawodne 2-litrówki z lat 90. XX w.
Eksploatacja

Benzyniakom też nie brak zalet. Niezawodne 2-litrówki z lat 90. XX w.

Proste dwulitrówki sprzed lat są dopracowane, dzięki czemu nawet dziś stanowią ciekawą propozycję. Wielu kierowców, gdy myśli o oszczędzaniu, bierze pod uwagę tylko koszty zakupu paliwa. Wtedy na myśl w pierwszej kolejności przychodzą silniki wysokoprężne. To prawda, że nawet stare, proste ropniaki zapewnią mniejsze wydatki pod dystrybutorem niż nowoczesne benzyniaki. Tyle że znalezienie diesla z lat 90. XX wieku w świetnej kondycji jest znacznie trudniejsze niż w przypadku benzyniaka.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.