Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Awarie

Awarie

Typowe usterki używanych aut - 25 marek aut dostępnych na naszym rynku
Auto Świat

Typowe usterki używanych aut - 25 marek aut dostępnych na naszym rynku

Najbardziej awaryjne samochody na dystansie 100 tys. km
Aktualności

Najbardziej awaryjne samochody na dystansie 100 tys. km

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Jazda na rezerwie – ile przejedziesz od momentu, kiedy wskaźnik zasięgu pokaże zero?
Eksploatacja

Jazda na rezerwie – ile przejedziesz od momentu, kiedy wskaźnik zasięgu pokaże zero?

Bez obaw – silnik nie zgaśnie tuż po tym, kiedy wskazówka poziomu paliwa dojdzie do zera! Zazwyczaj da się przejechać jeszcze kilkadziesiąt kilometrów. Tłumaczymy, dlaczego nie warto tego jednak sprawdzać samemu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni
Wszystko o silniku

Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mieli dostać zregenerowane silniki w bardzo dobrym stanie, a kupili... złom
Aktualności

Mieli dostać zregenerowane silniki w bardzo dobrym stanie, a kupili... złom

W jednym z aut wymieniony silnik, który miał być niemal jak nowy, odmówił posłuszeństwa po kilkudziesięciu kilometrach. W drugim przypadku "zregenerowany silnik w bardzo dobrym stanie" posłużył właścicielce przez... miesiąc. Okazuje się, że w całej Polsce i Europie może być nawet kilkaset ofiar oszusta, który oferuje usługę wymiany silników na regenerowane w bardzo dobrym stanie — w rzeczywistości jednostki są niemal złomem.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Siedem sposobów na niższe spalanie. Co działa, co nie działa, a co ma niebezpieczne skutki uboczne?
Eksploatacja

Siedem sposobów na niższe spalanie. Co działa, co nie działa, a co ma niebezpieczne skutki uboczne?

Paliwa drożeją w zastraszającym tempie, ceny paliw co chwilę przełamują kolejne "psychologiczne granice". Kierowców coraz bardziej interesuje to, jak można oszczędzać na tankowaniu. Ale uwaga! Nie wszystkie tradycyjne sposoby na oszczędną jazdę działają w nowych autach, a wiele metod obniżenia zużycia paliwa może też mieć na dłuższą metę niebezpieczne skutki uboczne.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jedna trzecia radiowozów w Bytomiu niesprawna? "To nie jest rzetelny obraz całości"
Aktualności

Jedna trzecia radiowozów w Bytomiu niesprawna? "To nie jest rzetelny obraz całości"

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Bytomiu skarżą się na tragiczny stan radiowozów, z których jedna trzecia jest zepsuta, część stoi i niszczeje od miesięcy, a policjanci przemieszczają się pieszo. O sprawie napisała szeroko Interia, ale jest już odpowiedź bytomskiej komendy: policja zaprzecza doniesieniom, a jednocześnie... przyznaje, że coś jest na rzeczy. I sugeruje policyjnym związkom zawodowym, aby pomogły poszukać sponsorów na nowe samochody.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jakie oleje i opony wybieramy, co się psuje w naszych autach? Narodowy Auto Test
Aktualności

Jakie oleje i opony wybieramy, co się psuje w naszych autach? Narodowy Auto Test

Polacy najchętniej używają opon Continental i olei Castrol, wynika z Narodowego Auto Testu. Najczęstsze usterki dotyczą zaś układu elektrycznego i elektroniki.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Które silniki w Audi są najlepsze?
Wszystko o silniku

Które silniki w Audi są najlepsze?

Hasło reklamowe Audi to: „Przewaga dzięki technice”. Jednak nie wszystkie silniki, mimo że ciekawe pod względem technicznym, są godne polecenia w autach używanych. Wskazujemy, którymi warto się zainteresować.

Najmniej i najbardziej awaryjne auta w wieku od sześciu do 10 lat - Narodowy Auto Test 2021
Aktualności

Najmniej i najbardziej awaryjne auta w wieku od sześciu do 10 lat - Narodowy Auto Test 2021

Oto zestawienie 10 najbardziej i najmniej niezawodnych marek samochodów oraz 10 najbardziej i najmniej niezawodnych modeli samochodów według Narodowego Auto Testu 2021. Aż 70 tys. polskich kierowców nie może się mylić!

Raport awaryjności TÜV 2022 – kto wygrał, kto rozczarował? Pełna lista modeli
Rankingi Aut Używanych

Raport awaryjności TÜV 2022 – kto wygrał, kto rozczarował? Pełna lista modeli

Jak co roku o tej porze również i tym razem zaglądamy do najnowszego raportu awaryjności przygotowanego przez TÜV. Wyniki? Od lat nie były takie dobre. Jak tłumaczą eksperci, to – przynajmniej po części – efekt pandemii. Bo jest więcej czasu na to, by... zająć się autem.

Ryzykowna jazda w deszczu. Kierowca ręcznie obsługiwał wycieraczki [Wideo]
Aktualności

Ryzykowna jazda w deszczu. Kierowca ręcznie obsługiwał wycieraczki [Wideo]

Co zrobić, gdy w trakcie jazdy samochodem w deszczu popsują się wycieraczki? Mężczyzna z Anglii znalazł na to rozwiązanie. Było dość kreatywne, ale przede wszystkim nieodpowiedzialnie. Jego zachowanie stwarzało duże zagrożenie na drodze. Co takiego zrobił?

Autor Anna Górska
Anna Górska
Powrót z długiego weekendu i nie tylko. Uwaga na karambol
Aktualności

Powrót z długiego weekendu i nie tylko. Uwaga na karambol

Nawet na drogach najwyższych kategorii może być bardzo niebezpiecznie. Wystarczy chwila nieuwagi, by łatwo było nie tylko o stłuczkę, ale także bardzo groźny wypadek. Eksperci Dekra przypominają, co może stać się z samochodem, gdy z tyłu nadjeżdża inny pojazd.

Silnik Jeepa wybuchł, bo właściciel źle go holował! "Wkręcił się" na 50 tys. obr./min
Aktualności

Silnik Jeepa wybuchł, bo właściciel źle go holował! "Wkręcił się" na 50 tys. obr./min

Wystarczyła chwila nieuwagi, żeby silnik zupełnie nowego Jeepa Wranglera nadawał się na złom, a wraz z nim zapewne też spora część układu przeniesienia napędu. Jak to tego doszło? Kierowca nieodpowiednio go holował!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przegląd aut testowanych na dystansie 100 tys. km
Testy długodystansowe

Przegląd aut testowanych na dystansie 100 tys. km

W parku aut testowanych na dystansie 100 tys. km dużo się dzieje. Uczestniczy kilkanaście samochodów – niektóre już dobijają do mety, inne dopiero startują. Jak im idzie?

Które samochody do 30 tys. zł polecają mechanicy?
Co warto kupić

Które samochody do 30 tys. zł polecają mechanicy?

Które spośród najpopularniejszych samochodów w Polsce psują się najczęściej, a które są godne zaufania? Wiele interesujących informacji dostarcza ranking stworzony przez ok. 1300 mechaników warsztatów ProfiAuto.

Nowy raport jakości TÜV - które auta są najmniej, a które najbardziej awaryjne?
Aktualności

Nowy raport jakości TÜV - które auta są najmniej, a które najbardziej awaryjne?

Niemiecka organizacja TÜV po raz kolejny sprawdziła jakość samochodów używanych. Okazuje się, że w tym roku mamy kilka zmian na pozycji liderów w poszczególnych kategoriach wiekowych, ale nadal jest jedna marka, w autach której usterki występują najczęściej.

Wszystko o silniku 2.2 i-CTDi - czy Honda zrobiła dobrego diesla?
Eksploatacja

Wszystko o silniku 2.2 i-CTDi - czy Honda zrobiła dobrego diesla?

Silnik 2.2 i-CTDi to naprawdę udana konstrukcja. Jego następca (i-DTEC) bywa bardziej kapryśny

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Materiał promocyjny
Awaria dwumasowego koła zamachowego – jak rozpoznać pierwsze objawy?
Porady dla kierowców

Awaria dwumasowego koła zamachowego – jak rozpoznać pierwsze objawy?

Sprawne dwumasowe koło zamachowe poprawia komfort jazdy i redukuje uciążliwe wibracje, zepsute uniemożliwia normalną jazdę. Wyjaśniamy, jak korzystać z auta, żeby służyło bezawaryjnie jak najdłużej i jak rozpoznać awarię tego elementu. Podpowiadamy też, co należy sprawdzić, żeby nie dać się naciągnąć na wymianę sprawnego "dwumasu"

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać
Rankingi Aut Używanych

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Oto jedna z metod oceny niezawodności samochodów. Niemiecki automobilklub ADAC sporządził listę najbardziej awaryjnych modeli na podstawie statystyk interwencji pomocy drogowej. Na cenzurowanym znalazło się kilkanaście samochodów nie tylko z Europy, ale i Azji.

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?
Porady dla kierowców

Używane auto z dieslem — jak poznać, czy jest dobre?

Czy warto kupić używany samochód z silnikiem Diesla? Czemu nie, lecz pod warunkiem, że jest w pełni sprawne, a silnik nie wymaga w najbliższym czasie remontu ani kosztownych napraw. Wbrew pozorom większość usterek daje objawy widoczne niemal gołym okiem albo słyszalne podczas wstępnych oględzin i jazdy próbnej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy samochód z przebiegiem 200 tys. km wciąż jest coś wart?
Co warto kupić

Czy samochód z przebiegiem 200 tys. km wciąż jest coś wart?

Jeżeli macie auto od nowości, dbacie o nie i jego przebieg zbliża się do 200 tys. km, możecie spokojnie jechać dalej. Jednak w wielu wypadkach (dotyczy to zwłaszcza pojazdów sprzedawanych w komisach) samochód z takim przebiegiem to już złom.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.