Logo

Twój diesel za dużo pali? Zobacz, gdzie szukać przyczyn usterki

  • Czasem za wysokie spalanie to tylko kwestia zbyt niskiego ciśnienia w oponach, czasem – poważnej usterki
  • W nowoczesnym dieslu za zbyt wysokie zużycie paliwa często odpowiada niesprawny układ wtryskowy
  • Poszukiwanie usterki czasem jest o tyle trudne, że kilka różnych awarii może nakładać się na siebie
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Pan Paweł lubi markę BMW. A że często jeździ w trasę, to mniej więcej cztery lata temu postanowił kupić serię 3 w wersji Touring (kombi; F31) z dwulitrowym dieslem N47 o mocy 184 KM pod maską (320d). Pan Paweł w swojej karierze miał m.in. 325i (E46) oraz 520i (E39) i opiekował się od strony technicznej 525d (F11) swojego ojca, więc mniej więcej wiedział, czego się spodziewać, jeśli chodzi o awaryjność bawarskiej marki. Podjął więc świadomy wybór, bo "trójka" z pakietem M, obniżonym zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami daje nadal całkiem dużo frajdy za kółkiem, a przy tym nie pali wiele. Przynajmniej nie powinna.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu