Auto Świat Porady Eksploatacja Twój diesel za dużo pali? Zobacz, gdzie szukać przyczyn usterki

Twój diesel za dużo pali? Zobacz, gdzie szukać przyczyn usterki

Zwłaszcza ostatnio, gdy ceny paliw mamy, jakie mamy, warto mieć sprawny samochód, który nie będzie zużywał więcej paliwa, niż powinien. Sęk w tym, że nowoczesny diesel – a takich po naszych drogach jeżdżą setki tysięcy – może palić za dużo co najmniej z kilku powodów. Niektóre są błahe, inne oznaczają wysokie albo bardzo wysokie koszty.

Wskaźnik ilości paliwa
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / ACZ
Wskaźnik ilości paliwa
  • Czasem za wysokie spalanie to tylko kwestia zbyt niskiego ciśnienia w oponach, czasem – poważnej usterki
  • W nowoczesnym dieslu za zbyt wysokie zużycie paliwa często odpowiada niesprawny układ wtryskowy
  • Poszukiwanie usterki czasem jest o tyle trudne, że kilka różnych awarii może nakładać się na siebie

Pan Paweł lubi markę BMW. A że często jeździ w trasę, to mniej więcej cztery lata temu postanowił kupić serię 3 w wersji Touring (kombi; F31) z dwulitrowym dieslem N47 o mocy 184 KM pod maską (320d). Pan Paweł w swojej karierze miał m.in. 325i (E46) oraz 520i (E39) i opiekował się od strony technicznej 525d (F11) swojego ojca, więc mniej więcej wiedział, czego się spodziewać, jeśli chodzi o awaryjność bawarskiej marki. Podjął więc świadomy wybór, bo "trójka" z pakietem M, obniżonym zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami daje nadal całkiem dużo frajdy za kółkiem, a przy tym nie pali wiele. Przynajmniej nie powinna.