Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Badania

Badania

Staruszek pojechał pod prąd na S7. Ostatnia droga za kółkiem?
Aktualności

Staruszek pojechał pod prąd na S7. Ostatnia droga za kółkiem?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Drogi wojewódzkie z największym ruchem samochodowym
Aktualności

Drogi wojewódzkie z największym ruchem samochodowym

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Samochód zdiagnozuje kierowcę jak lekarz. Telemedycyna wkracza do aut
Aktualności

Samochód zdiagnozuje kierowcę jak lekarz. Telemedycyna wkracza do aut

Nasze pojazdy mogą wkrótce zastąpić lekarzy pierwszego kontaktu. Sprawdzą nasze samopoczucie, zmierzą puls, stres i poziom zmęczenia. Wspomogą także w wykrywaniu postępujących zwyrodnień takich jak choroba Alzheimera. Telemedycyna na dobre łączy się ze światem motoryzacji. Pierwsze modele są już na rynku, także w Polsce.

Nawet 70 proc. Polaków nie wie, co obejmuje obowiązkowe OC
Aktualności

Nawet 70 proc. Polaków nie wie, co obejmuje obowiązkowe OC

Ubezpieczenie OC w przeciwieństwie do polisy AC jest jedynym obowiązkowym ubezpieczeniem dla każdego właściciela pojazdu mechanicznego. Okazuje się jednak, że 30 proc. Polaków błędnie wskazuje na to, które z nich jest wymagane przez prawo, a 70 proc. sądzi, że OC obejmuje wyłącznie szkody związane z pojazdem.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Kierowcy BMW są najgorsi. Tak dowodzi badanie
Aktualności

Kierowcy BMW są najgorsi. Tak dowodzi badanie

Kierowcy BMW najgorzej znają przepisy ruchu drogowego. Przynajmniej brytyjskie, jak wynika z badania przeprowadzonego na tamtejszych kierowcach przez firmę zajmującą się leasingiem. Najlepiej wypadli prowadzący Citroeny.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Czym zajmują się laboratoria drogowe?
Aktualności

Czym zajmują się laboratoria drogowe?

Odpowiednie standardy jakości dróg są niesłychanie istotne, szczególnie jeśli mówimy o trasach szybkiego ruchu i autostradach. W całej Polsce jest 16 laboratoriów GDDKiA, które mają za zadanie pilnować wysokich standardów dróg budowanych, a także tych w eksploatacji.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Wyniki badań ICCT: mniejszy ślad węglowy w całym cyklu życia aut elektrycznych
Wiadomości

Wyniki badań ICCT: mniejszy ślad węglowy w całym cyklu życia aut elektrycznych

Debata o tym, czy auta elektryczne są rzeczywiście ekologiczne trwa w najlepsze. Wyniki studium przeprowadzanego ostatnio przez organizację badawczą ICCT (Intenational Council on Clean Transportation) wskazują, że samochody elektryczne już dziś mają korzystniejszy dla klimatu bilans emisji gazów cieplarnianych niż auta z silnikami spalinowymi mierzony w cyklu całego życia pojazdu.

Lekarz bez uprawnień przebadał 2 tys. kierowców. Czy stracą prawa jazdy?
Prawo jazdy

Lekarz bez uprawnień przebadał 2 tys. kierowców. Czy stracą prawa jazdy?

Około 2 tys. kierowców z województwa podkarpackiego i nieznana liczba kierowców z innych województw jest o krok od utraty praw jazdy. Sprawcą ich problemów jest lekarz, który – nie mając stosownych uprawnień – badał kierowców i kandydatów na kierowców oraz wystawiał im zaświadczenia o stanie zdrowia. W świetle prawa zaświadczenie wydane przez osobę bez uprawnień jest nieważne, a zatem uprawnienia wydane na podstawie nieważnych dokumentów należy zawiesić albo cofnąć. Jak się bronić i co zrobić, aby w przyszłości nie stać się ofiarą lekarza-przebierańca?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy jedzie z nami (zdrowy) kierowca? Jak wyglądają badania kierowców zawodowych
Aktualności

Czy jedzie z nami (zdrowy) kierowca? Jak wyglądają badania kierowców zawodowych

Zgodnie z ustawą o transporcie drogowym zawodowi kierowcy do 60. roku życia muszą zaliczyć badania lekarskie i psychologiczne nie rzadziej niż co 5 lat, a starsi – dwukrotnie częściej. Tyle że ustawa "covidowa" zawiesiła ten obowiązek. Pracodawcy nie mogą też rutynowo sprawdzać, czy kierowcy znajdują się pod wpływem alkoholu, narkotyków albo silnych leków. Systemu weryfikacji kierowców zawodowych w praktyce nie ma.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Europejscy kierowcy polubili samochody elektryczne. Jeżdżą nimi więcej, niż spalinowymi
Aktualności

Europejscy kierowcy polubili samochody elektryczne. Jeżdżą nimi więcej, niż spalinowymi

Niedawna badanie zlecone przez Nissana pokazało coś dokładnie odwrotnego, niż można by się w pierwszej chwili spodziewać. Otóż kierowcy samochodów elektrycznych rocznie pokonują o ponad 600 km więcej, niż prowadzący pojazdy spalinowe.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Kierowcy pod lupą. Czy będzie więcej kontroli zdrowia i zmiany w prawie jazdy?
Aktualności

Kierowcy pod lupą. Czy będzie więcej kontroli zdrowia i zmiany w prawie jazdy?

To, jak się prowadzimy, przełoży się na to, czy będziemy mogli prowadzić? Unijni urzędnicy pracują, by znacząco zmienić system badań stanu zdrowia kierowców oraz kandydatek i kandydatów na kierowców. To oznacza, że niektórzy kierujący powinni zacząć martwić się o swoje uprawnienia do prowadzenia auta, motocykla czy innego pojazdu. Zmienią się także nasze prawa jazdy.

Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?
Aktualności

Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?

Wstępne dane opublikowane przez Europejską Agencję Środowiska pokazują, że 2019 rok był trzecim z rzędu, w którym wzrosła średnia emisja CO2 nowych samochodów sprzedawanych w Europie. Autorzy raportu winy upatrują w rosnącej popularności SUV-ów.

Czy policja powinna sprawdzać wzrok kierowców?
Prawo

Czy policja powinna sprawdzać wzrok kierowców?

Na jednym z portali poświęconych bezpieczeństwu na drogach pojawiły się sugestie, że policjanci podczas kontroli drogowej powinni badać kierowcom wzrok, eliminując tych, którzy widzą gorzej – dla naszego wspólnego bezpieczeństwa. Tymczasem można wymyślić wiele innych praw i obowiązków, którymi można by obdarzyć policjantów w celu eliminacji kierowców z dróg – tymczasowo lub na stałe. Tylko po co?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używanie telefonu podczas jazdy – przeceniamy podzielność uwagi
Aktualności

Używanie telefonu podczas jazdy – przeceniamy podzielność uwagi

Blisko 70 proc. kierowców uznaje korzystanie z telefonu podczas jazdy za zachowanie skrajnie niebezpieczne. Mimo to co piąty uważa, że jest na tyle doświadczony, iż używanie telefonu komórkowego podczas prowadzenia nie jest dla niego problemem, a co trzeci uznaje, że ma wystarczająco podzielną uwagę, aby jednocześnie kierować samochodem i używać smartfona.

Volkswagen przyznaje się do błędów w testach spalania
Aktualności

Volkswagen przyznaje się do błędów w testach spalania

Japoński oddział koncernu Volkswagen poinformował władze w Tokio o nieprawidłowościach popełnionych podczas testów zużycia paliwa i emisji spalin w nowych samochodach. Aż 83 przypadki uchybień odnotowano w latach 2013-2018 - podała w środę agencja Kyodo.

Kobiety złoszczą się za kierownicą bardziej niż mężczyźni
Aktualności

Kobiety złoszczą się za kierownicą bardziej niż mężczyźni

Naukowcy odkryli, że kierowanie autem powoduje, iż odżywają instynkty, które były ważne w czasach, gdy ludzie żyjący w niewielkich plemionach zajmowali się jeszcze zbieraniem owoców i polowaniami.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.