• Następna generacja X2 zachowa lifestylowy charakter, będzie jednak miała bardziej pochylony tył
  • Wymiary i rozwiązania techniczne zostaną przejęte z nowego X1, podobnie jak stylistyka nadwozia do środkowego słupka
  • SUV coupé X2 kierowany jest głównie do użytkowników, którzy podróżują sami lub we dwójkę
  • Nowa generacja X2 będzie droższa zarówno obecnej, jak i od nowego X1

SUV coupé – już sama nazwa wielu odbiorcom wydaje się dziwaczna. SUV z pochylonym tyłem? Sportowy SUV? To wszystko również nie brzmi lepiej. Jednak nieważne, jak się nazwie SUV-y ze spłaszczonymi dachami, każdy z nich i tak gwarantuje rynkowy sukces. W 2008 r., gdy zaprezentowano BMW X6, auto o nietypowej sylwetce było raczej wyśmiewane, a jednak stało się pionierem nowego gatunku, który do dziś wypracował sobie stałe miejsce w krajobrazie ulicznym i w intencjach zakupowych klientów.

Kto chce na tym zyskać? Oczywiście, że wszyscy producenci poszukujący nadzwyczajnych zysków. Coupé jest bardziej ekskluzywne, więc można je sprzedać drożej niż zwykłego SUV-a, a lepsza widoczność, wynikająca z wyższej pozycji siedzącej, się nie zmienia. Za to z tyłu samochód prezentuje się bardziej młodzieńczo i lifestylowo.