Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti to francuski producent ekskluzywnych samochodów sportowych i wyścigowych. Założycielem marki w 1909 roku był Ettore Bugatti, a zakłady znajdowały się w alzackim Molsheim. Jego samochody wygrywały prawie wszystkie najważniejsze wyścigi przed II wojną światową.

Niestety w chwili jej wybuchu, Ettore był zmuszony przerwać produkcję, a w wyniku śmierci w 1947 roku nigdy już do niej nie wrócił. Mając na celu reaktywację marki, w 1987 roku Włoch Romano Artioli założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA.

4 lata później (w 110. rocznicę urodzin założyciela marki) zaprezentował model EB110, uchodzący wtedy za najszybszy seryjnie produkowany samochód świata. Niestety koszty produkcji były zbyt wysokie i samochód  wyprodukowano w ilości 126 sztuk. W 1995 roku, zakłady zamknięto a po 3 latach prawa do francuskiej marki wykupił Volkswagen.

Nie bez powodu dziś najbardziej rozpoznawalnym modelem jest Veyron. Wersja Super Sport dzierży bowiem miano najszybszego seryjnie produkowanego samochodu. Przedsiębiorstwo Bugatti wyprodukowało łącznie ok. 2500 samochodów, z których wiele zachowało się do dzisiaj.

Bugatti - modele

Bugatti EB110

Bugatti EB110

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Bugatti - powiązane artykuły

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Najdroższy samochód świata widziany na drodze

Zaprezentowane dwa lata temu Bugatti La Voiture Noire miało powstać w jednym egzemplarzu wycenionym na 11 mln euro netto. Gotowy do jazdy samochód widziano kilka dni temu na drogach w pobliżu siedziby firmy w alzackim Molsheim.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Chiron uderzyło w Toyotę Corollę

Tego typu kolizji dziennie są setki, jeśli nie tysiące, ale zawsze robi się głośno o tej, w której bierze udział supersportowy samochód. Takim niewątpliwie jest rzadkie, piorunująco mocne i szybkie oraz niebotycznie drogie Bugatti Chiron, które miało bliskie spotkanie ze "zwykłą" Toyotą Corollą.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Centodieci wykonane w całości z drewna

Bugatti zaprezentowało w zeszłym roku model Centodieci – hipersamochód limitowany do 10 sztuk, za który trzeba zapłacić co najmniej 8 mln euro. Jedno z nich trafi do garażu Christiano Ronaldo i pewnego chłopca z Azji. W tym drugim przypadku będzie to jednak drewniana replika zrobiona przez jego ojca. Już zazdrościmy temu małemu szczęściarzowi.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti spełniło wymagające życzenie klienta - oto Divo „Lady Bug”

Blisko dwa lata zajęło projektantom i inżynierom Bugatti spełnienie wyrafinowanego życzenia klienta, który zamówił swoje Divo z unikalnym wzorem na nadwoziu. Zadanie było karkołomne i diabelsko trudne, ale to w końcu Bugatti jest specem od takich realizacji.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Polski grafik stworzył niesamowite rendery – oto Terracross, czyli… terenowe Bugatti Chiron

Porsche, Rolls Royce, Maserati, Bentley ani Lamborghini już od dawna tego problemu nie mają, bo w portfolio wszystkich tych marek znajdziesz w sumie co najmniej kilka superszybkich SUV-ów. Gdyby to szefowie Bugatti zechcieli jednak w końcu dodać do swojej oferty "podniesiony" samochód z napędem 4x4, to wystarczy, że... zwrócą się do Rafała Czanieckiego. On już całą robotę odwalił za nich, a temat podchwyciło wiele dużych portali motoryzacyjnych z całego świata.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Chiron Sport „Alice” – prezent dla żony

Prawdziwych uczuć ponoć wycenić się nie da, ale faktem jest, że odpowiedni upominek może stanowić potwierdzenie ich siły. Zwłaszcza, jeśli jest to samochód taki jak Bugatti Chiron Sport, który pewien zakochany mąż podarował swojej żonie.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti, Lamborghini, Ferrari, czyli najdroższe auta z polskich ogłoszeń

Najdroższym autem wystawionym na sprzedaż w minionym roku w serwisie Otomoto było… Bugatti Chiron za blisko 18 mln zł! Nie brakowało też ofert sprzedaży Ferrari i Lamborghini. Okazuje się, że mimo niepewnych czasów Polacy chętnie szukają aut ekstremalnie drogich, wartych miliony złotych.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti EB110 porzucone w lesie! Na szczęście to tylko render

Dziś, gdy dostęp do programów graficznych może mieć niemal każdy, a internet zalewają różnego rodzaju motoryzacyjne rendery, projekty i szalone grafiki, to prace tego artysty – działającego m.in. na Instagramie pod pseudonimem „the_kyza” – z pewnością wyróżniają się wysoką jakością. Tak jak ta grafika, przedstawiająca „porzucone” w lesie Bugatti EB110.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Rajd Monte Carlo – 110 lat historii

Nie zawsze liczy się szybkość. Jeden z najsłynniejszych rajdów samochodowych świata rozpoczął się dość nietypowo - 110 lat temu zawodnicy startowali z wielu europejskich miast, by w trudnych zimowych warunkach dotrzeć do Monako. Nietrudno zgadnąć, że ówczesne prędkości nie były oszałamiające.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Najdroższe auto świata zamiast... jarmarku bożonarodzeniowego

Alzacja słynie z pięknych i bogatych jarmarków bożonarodzeniowych, ale w tym roku – ze względu na Covid-19 – większość przedświątecznych imprez została odwołana... Ale Bugatti zaproponowało mieszkańcom Molsheim inną, chyba nie dużo mniej ciekawą atrakcję

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Lamborghini i Ducati zostają w Grupie Volkswagena, ale co z Bugatti?

Rada nadzorcza Volkswagena udzieliła popracia prezesowi Herbertowi Diessowi w realizacji jego wizji rozwoju koncernu i zatwierdziła zmiany w zarządzie Grupy. W ramach restrukturyzacji takie marki jak Lamborghini i Ducati pozostaną częścią Grupy VW, a kontrolę nad Bentleyem przejmie Audi. Niepewna jest natomiast przyszłość Bugatti.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto Premium

Czym jeżdżą gwiazdy piłki nożnej? Zaglądamy do garaży znanych piłkarzy

Ostatnio głośno jest o tym, że Cristiano Ronaldo miał zamówić wyjątkowe Bugatti za 9,5 mln euro, jednak nie tylko on wydaje bajońskie sumy na samochody. W garażach innych piłkarzy także roi się od supersamochodów. Sprawdziliśmy, jakie gusta motoryzacyjne mają najlepiej opłacani piłkarze na świecie. Większość oczywiście gustuje w Bentleyach, Ferrari i Rolls Royce'ach, ale zdarzają się też niespodzianki

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Chiron Sport „Les Légendes du Ciel” – w hołdzie asom przestworzy

Bugatti wprowadza do oferty limitowaną serię Chirona Sport „Les Légendes du Ciel”, którą oddaje cześć swoim słynnym kierowcom wyścigowym z początku ubiegłego wieku. Wyprodukowanych zostanie tylko 20 sztuk tego unikalnego modelu.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Bolide – ekstremalne ekstremum

Jeśli wydawało ci się, że Chiron Super Sport 300+ stanowi szczyt zdolności technologicznych Bugatti, to firma właśnie udowodniła, że był on tylko etapem na jej drodze do osiągnięcia doskonałości. Bolide jest torową machiną dysponującą mocą 1850 KM, która może przyspieszać do „setki” w 2,17 s oraz osiągać prędkość maksymalną ponad 500 km/h!

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Chiron, czyli najszybsze auto świata, pojawiło się w Warszawie

Kryzys? Jaki kryzys, w zeszły weekend w Katowicach pojawiło się pięć Koenigseggów, a w najbliższy piątek 25 września w Warszawie będzie można zobaczyć kolejne hiperauto – Bugatti Chiron. Najszybsze auto świata pojawi się przy okazji finału imprezy Positive Ways 2020.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Pojazdy Roberta Lewandowskiego – od roweru i Matiza po Bentleya

Najpopularniejszy polski piłkarz nie stroni od nowoczesnych i luksusowych aut. W przeciwieństwie jednak do wielu piłkarzy Robert Lewandowski dość rzadko chwali się swoimi wyjątkowymi modelami. W 32 urodziny piłkarza przedstawiamy kilka pojazdów, w których widywano kapitana reprezentacji Polski.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Veyron ma już 15 lat! Oto jego sześć fascynujących wersji

Szef designu Bugatti – Achim Anscheidt – przypomina sześć nadzwyczajnych odmian Bugatti Veyrona 16.4. Zobaczmy które wersje tego supersportowego bolidu przeznaczonego do jazdy po drogach szczególnie urzekły fachowca od samochodowej stylistyki.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Zegarek cenniejszy niż drogi samochód - Twin Turbo Furious Bugatti 300+

Zegarki renomowanych wytwórców i supersamochody mają wiele wspólnego – bywają zaawansowane technicznie i niezwykle pożądane, bo powstają w ściśle limitowanych seriach, przez co są absurdalnie drogie. Czasomierz Twin Turbo Furious Bugatti 300+ nowojorskiej marki Jacob & Co. jest w świecie zegarków tym, czym Bugatti Chiron Super Sport 300+ w motoryzacji.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Chiron Pur Sport – nazywają je rakietą

Jazda tym samochodem z kierowcą testowym na trudnym torze jest jak najbardziej emocjonująca podróż kolejką górską. Oto ultrazwinne Bugatti Chiron Pur Sport.

Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

Bugatti Divo szyte na miarę - konfiguracje klientów

Nie dość, że do klientów na całym świecie trafi tylko 40 egzemplarzy ultraluksusowego sportowego bolidu Divo, to jeszcze każdy będzie spersonalizowany i dopasowany do preferencji klienta. Bugatti właśnie pokazało, jak na zamówienie zostały przygotowane cztery spośród nich.
Poprzednia Następna

Materiały Premium

  • Nowe BMW X3 czy nadal będzie spalinowe?

    Wyraziste przetłoczenia blachy po bokach i kanciaste kształty z przodu i z tyłu. Tak ma wyglądać BMW X3 następnej generacji, szykowanej na 2025 r. Bawarski koncern stawia nadal na silniki spalinowe i elektryczne, dlatego w nowym X3 wykorzysta w zależności od rodzaju napędu dwie platformy. Mamy pierwsze wizualizacje.

  • Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

    W jubileuszowym artykule o Mercedesie klasy S W116 przedstawimy mocne i słabe strony modelu, przyjrzymy się jego ofercie silnikowej, a także zbadamy rynek Mercedes klasy S. Oczywiście, nie zabraknie też zestawienia najważniejszych innowacji, dzięki którym Mercedes W116 uznawany jest za auto przełomowe.

  • Kompaktowy SUV dostępny od ręki? Proszę bardzo: Mazda CX-5 2.0 od 142 800 zł - poradnik kupującego

    Zakup nowego samochodu w rozsądnym terminie to dziś nie lada wyzwanie. Okazuje się jednak, że są marki, które mają samochody na placach importerów w Polsce. Należy do nich Mazda, oferująca niedawno zmodernizowaną Mazdę CX-5.

  • Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

    Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

    Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech