Auto Świat Wiadomości Aktualności Jak zrobić sobie Bugatti Chiron w domu? Przydatny poradnik wideo prosto z Wietnamu!

Jak zrobić sobie Bugatti Chiron w domu? Przydatny poradnik wideo prosto z Wietnamu!

Nie stać cię na Bugatti Chiron? To nic, możesz je sobie zbudować we własnym garażu! Wietnamczycy z kanału NHET TV pokazują na szczegółowych nagraniach, jak się do tego zabrać. Mają doświadczenie, bo w ich garażu stoją już domowe Ferrari i Lamborghini, a nawet... motocykl Ducati!

Wietnamczycy sami zbudowali sobie Bugatti Chiron
Bugatti/NHET TV
Wietnamczycy sami zbudowali sobie Bugatti Chiron
  • Vu Duc Sang, założyciel kanału NHET TV uwielbia supersamochody, ale nie stać go na ich zakup, dlatego namówił kolegów, by sami zbudowali sobie Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron z metką "made in Vietnam" powstało z aluminiowych rurek, gliny, włókna szklanego i porusza się dzięki silnikowi 1.8 z Toyoty
  • Ta sama ekipa zbudowała wcześniej Ferrari 488 GTB, Lamborghini Aventador, a nawet motocykl Ducati. Ich najstarsze projekty były... rowerami przykrytymi kartonem

Jeśli potrzeba jest matką wynalazków, to ekipa z Wietnamu potrzebowała do szczęścia Bugatti Chiron. Ba, utalentowanym Wietnamczykom nie wystarczyły zbudowane przez nich wcześniej Lamborghini Aventador, Ferrari 488 GTB i motocykl Ducati. Aby osiągnąć motoryzacyjne spełnienie, musieli wspiąć się na sam szczyt marzeń i zbudować sobie w domowym zaciszu Bugatti Chiron.

Wietnamska replika Bugatti Chiron nie jest idealna

OK, przyznajemy – już na pierwszy rzut oka widać, że to nie jest prawdziwe hiperauto z fabryki w Molsheim. Proporcje prawie się zgadzają, lampy są prawie identyczne, wykonana z pleksi szyba czołowa nie jest najlepiej spasowana, alufelgi to aftermarketowy zamiennik, a zegary i silnik pochodzą z... Toyoty. No i manualna skrzynia?! W Bugatti Chiron?

Pokryty białą perłą pojazd to i tak bardziej dopracowana edycja wietnamskiego "hiperauta" – pierwsza wersja Chirona była pomalowana na niebiesko-czarno i miała lusterka boczne z Toyoty. Według youtube’owej chronologii takie Bugatti było gotowe już na początku lutego br., choć wciąż brakowało w nim wnętrza. Kabina pojawiła się dopiero tydzień temu, gdy Chiron zyskał już lepiej dopasowane lusterka zewnętrzne i całkowicie nowy lakier.

Sprawdź: Jeden element opcjonalny w Chironie kosztuje tyle, co całe nowe Lamborghini!

Co jest potrzebne do zbudowania Bugatti Chiron?

Przepis na francuskie hiperauto jest bardzo prosty – bierzesz to, co masz pod ręką, i próbujesz złożyć z tego Bugatti Chiron. Wystarczy kilka rysunków technicznych, trochę gliny, kilka aluminiowych rurek, pleksi, koła i kierownica. Wietnamczycy prowadzący na YouTubie kanał NHET TV zdecydowali się na 4-cylindrowy silnik 1.8 produkcji Toyoty i 5-biegową skrzynię manualną.

Moc jednostki? "Porażające" 115 KM, ale w tym projekcie nie chodziło o dorównanie oryginałowi osiągami. Domorośli projektanci przyznają, że priorytetem podczas budowy pojazdu była redukcja kosztów, ale na tyle, na ile mogli, zadbali też o lekkie materiały (gliniana karoseria trochę temu przeczy, ale nie czepiajmy się!).

Zobacz też: Bugatti ogłosiło najmniejszą akcję serwisową świata. Winna jest jedna śrubka

Warto wspomnieć, że Wietnamczycy sami skonstruowali układ hamulcowy i opracowali układ kierowniczy pasujący charakterystyką do auta sportowego. W jednym ze swoich filmów zwierzyli się, że największym wyzwaniem było dla nich zawieszenie – musiało być idealnie dopasowane do niskiej karoserii.

Czy Bugatti Chiron zbudowane w domu to zło?

Zazwyczaj replika supersamochodu staje się obiektem drwin. Tutaj jest inaczej – internauci zachwycili się talentem wietnamskiej ekipy garażowych konstruktorów i dopingowali ją w spełnieniu marzenia pomysłodawcy. Stworzony w domowym zaciszu projekt nikomu nie przeszkadza, bo nikt nie próbował kogokolwiek oszukiwać, że to Bugatti Chiron z prawdziwego zdarzenia.

Sprawdź: Ojciec zbudował synowi Bugatti Centodieci w 40 godzin. Efekt zachwyca!

Vu Duc Sang, założyciel kanału NHET TV na YouTubie, komentuje to tak: "Jestem entuzjastą supersamochodów, zwłaszcza takich jak Bugatti, ale nie mogę ich posiadać, ponieważ są bardzo drogie. Dlatego zrobiłem sobie jedno sam". Jego dążenie do realizacji celu śledziło 1,32 mln subsukrybentów, a najpopularniejszy film z domowym Bugatti Chiron wyświetliły 22 mln osób! Od nas duża "okejka", bo przecież marzenia są po to, żeby je spełniać.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji