W celu obniżenia środka ciężkości i uzyskania bardziej przysadzistej sylwetki zawieszenie obniżono o 28 mm z przodu i 22 mm z tyłu, dostrajając je odpowiednio do osiągów pojazdu. Wysoką skuteczność hamowania zapewniają wentylowane tarcze hamulcowe o wymiarach 340 x 28 mm z przodu i 302 x 10 mm z tyłu. Przednie dwutłoczkowe zaciski hamulcowe wykonano ze stopu aluminium. Moc 295 KM DIN (217 kW) i moment 363 Nm doładowanego Silnika Światowego DOHC o pojemności 2,4 litra przenoszona jest na koła przednie poprzez sześciostopniową manualną przekładnię Getrag.

Maksymalną trakcję zapewnia elektronicznie sterowany system BLD (brake-lock differential - funkcja blokady mechanizmu różnicowego za pomocą hamulców). Silnik SRT4 wywodzi się z World Engine o pojemności 2,4 litra, który stosowany jest w rożnych odmianach samochodów Chrysler, Jeep i Dodge. Oprócz zwiększenia mocy do 295 KM DIN (217 kW) dokonano w nim także innych zmian, poprawiających skuteczność chłodzenia i ogólną trwałość eksploatacyjną.

Dodge Caliber SRT4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie nieco powyżej 6 sekund. Napęd samochodu zapewnia Silnik Światowy (World Engine), produkowany przez Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA) w Dundee (stan Michigan). Pod hasłem World Engine kryje się gama czterocylindrowych jednostek benzynowych o konstrukcji aluminiowej, charakteryzujących się ograniczonym zużyciem paliwa oraz niską emisją spalin. Jest to wspólne dzieło inżynierów Chrysler LLC, Hyundai Motor Company oraz Mitsubishi Motor Corporation.

W nowym pasie przednim, poniżej markowego grila Dodge i obok lamp przeciwmgielnych, umieszczono kanały powietrzne wentylacji hamulców oraz szeroki centralny wlot powietrza do chłodnicy silnika. Na masce znalazł się wlot powietrza chłodzącego komorę silnika oraz dwie szczeliny wylotowe powietrza gorącego.

Przed kierowcą znajdują się na sportowo wystylizowane: centralny obrotomierz i prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h oraz wskaźniki temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. Standardowy wyświetlacz Reconfigurable Display pokazuje pomiary czasu przyspieszenia 0-100 km/h i hamowania 100-0 km/h, przeciążeń (g) oraz czasu osiągnięcia 1 mili ze startu stojącego. Po lewej stronie deski rozdzielczej ulokowano elektroniczny miernik doładowania o skali 1,0 bar próżni do 1,5 bara ciśnienia doładowującego.