Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat chińskie marki

chińskie marki

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em. Daje ponad 1200 km zasięgu i 7 lat gwarancji. Sprawdzam, czego mu brak
Testy

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em. Daje ponad 1200 km zasięgu i 7 lat gwarancji. Sprawdzam, czego mu brak

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody
Aktualności

Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście
Wiadomości

Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście

To jeden z najbardziej niespodziewanych i szokujących zwrotów akcji w 50-letniej historii fabryki w Tychach: 30 marca 2025 r. zakończono montaż chińskiego Leapmotora T03, podaje Reuters, powołując się na oficjalny komunikat koncernu Stellantis. Co dalej? Czy to koniec Leapmotora w Europie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie marki nie do zatrzymania w Europie? No to popatrzcie
Aktualności

Chińskie marki nie do zatrzymania w Europie? No to popatrzcie

Wygląda na to, że nie tylko Tesla ma w Europie kiepskie dni. W ostatnich tygodniach istotnie spadł import elektrycznych samochodów z Chin. Tak naprawdę zagraniczny popyt na elektryczne chińskie auta może okazać się przeszacowany na większości kluczowych światowych rynków. Wygląda na to, że i w Polsce optymizm importerów chińskich samochodów (nie tylko elektrycznych) okazał się większy niż realne zapotrzebowanie na nieco tańsze od europejskich samochody egzotycznych marek.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony
Aktualności

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony

Chińskich marek aut przybywa w Polsce w takim tempie, że aż ciężko się już w nich rozeznać. Okazuje się, że jest coś jeszcze trudniejszego: poprawna wymowa ich nazw. Dlatego usiadłem ze znajomym rodowitym Chińczykiem i już się dzielę z tobą tą wiedzą.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia
Aktualności

Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia

Nie dość, że chińskie auta są tanie, to jeszcze kuszą bogatym wyposażeniem, za które nic a nic nie trzeba dopłacać. Czy konkurencja jest bez szans? Sprawdziłem to, porównując dwa SUV-y i jednego hatchbacka z Chin z rywalami spod znaku Toyoty, Dacii i Kii. Podobne moce, zbliżone standardy: który samochód okaże się tańszy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena
Testy

Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena

Ekran head-up, okno dachowe, tapicerowane ekoskórą przednie fotele z elektryczną regulacją, podgrzewaniem i wentylacją, kamery pokazujące obraz również spod samochodu, dwubarwne nadwozie... wszystko w standardzie. Pachnie premium, prawda? A to przecież SUV popularnej chińskiej marki, który, oferując 7-letnią gwarancję, ma zupełnie nieprestiżową cenę. Jeśli dodać rządowe dopłaty, to już w ogóle trudno za mniejsze pieniądze poczuć się w kompaktowym SUV-ie tak bardzo premium.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Rodzi się rynek używanych chińskich samochodów. Na dobre ruszy za dwa lata
Aktualności

Rodzi się rynek używanych chińskich samochodów. Na dobre ruszy za dwa lata

Samar informuje o rekordowym wzroście sprzedaży chińskich samochodów w Polsce, a tymczasem firma autoDNA oferująca raporty z historią poszczególnych egzemplarzy generowaną na podstawie numerów VIN mówi o zauważalnym wzroście zapytań o używane chińskie samochody.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW
Aktualności

Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW

Każdy model ma po pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, po pięć lat gwarancji, status premium, a teraz także polskiego dystrybutora. Słynny chiński rywal Tesli wkrótce trafi na nasz rynek. Zacznie od trzech imponujących samochodów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali
Aktualności

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali

Sondaż analityczno-doradczej firmy Escalent to zestaw złych wiadomości dla europejskich producentów samochodów. Przeszło 1600 ich potencjalnych klientów zapytano, czy rozważyliby zakup pojazdu chińskiej marki. Odpowiedzi są zaskakujące, zwłaszcza te udzielone przez młodsze osoby.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński hybrydowy SUV z zasięgiem 1200 km mierzy w aż dwie Toyoty. Mam ceny
Wiadomości

Chiński hybrydowy SUV z zasięgiem 1200 km mierzy w aż dwie Toyoty. Mam ceny

Polską gamę chińskiego kompaktowego SUV-a Jaecoo 7 właśnie uzupełniła wersja z napędem hybrydowym. Auto ma do 1200 km zasięgu, 7-letnią gwarancję i wyposażenie standardowe, które w zestawieniu z ceną zwyczajnie zwala z nóg.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Duża chińska marka samochodów wchodzi do Polski. Jeździłem tymi samochodami i opowiem wam, czy warto czekać
Testy nowych samochodów

Duża chińska marka samochodów wchodzi do Polski. Jeździłem tymi samochodami i opowiem wam, czy warto czekać

Guanqzhou Automobile Group – w skrócie GAC – wchodzi do Europy. Koncern chce zacząć sprzedaż swoich samochodów w Europie dość zaskakująco: najpierw w Polsce i w Portugalii. I żeby było jasne: to nie jest żaden malutki startup, to firma mająca na koncie miliony wyprodukowanych samochodów różnych klas, z różnymi napędami i w różnym stylu. GAC to producent, który już w 2023 roku pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznych był trzeci na świecie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chińczycy chcą kupić fabryki Volkswagena. To koniec marzeń o produkcji aut w Jaworznie?
Auto Świat

Chińczycy chcą kupić fabryki Volkswagena. To koniec marzeń o produkcji aut w Jaworznie?

Borykający się z problemami Volkswagen w najbliższym czasie zamierza zamknąć część swoich zakładów produkcyjnych w Niemczech. Powody: wysokie koszty produkcji i niedostateczna wydajność. Dla inwestorów z Chin to nie problem – chińskie koncerny motoryzacyjne chcą odkupić likwidowane zakłady i przenieść część produkcji do Niemiec, omijając unijne cła. Czy to może pokrzyżować plany ściągnięcia chińskich inwestorów do Polski?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Unia Europejska spowolniła Chińczyków, ale ich eksport nadal rośnie. Oto prognozy
Aktualności

Unia Europejska spowolniła Chińczyków, ale ich eksport nadal rośnie. Oto prognozy

Podwyższone cła nałożone przez Unię Europejską na chińskich producentów samochodów miały wstrzymać ich eksport. Mimo to w 2024 r. Chińczycy wyeksportowali rekordową liczbę pojazdów – wynika z danych Automotive News Europe. Co więcej, prognoza China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) wskazuje, że w 2025 r. chińscy producenci pobiją ten rekord.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów
Wiadomości

Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów

Lista wyposażenia wydaje się nie mieć końca, tylko ile z tego nie wymaga dopłaty? Chiński gigant BYD wprowadził właśnie do Polski dwa SUV-y, a trzeci już czeka w kolejce: design wszystkich nadzorował były szef stylistów Audi, Alfy Romeo, Seata i Lancii. Zagłębiłem się w cenniki i oto co tam znalazłem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"
Wiadomości

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Co się takiego stało, że nagle w Polsce debiutuje tyle chińskich marek aut? W ciągu dwóch lat ich liczba zwiększyła się 6-krotnie, zaś między styczniem a listopadem 2024 r. zarejestrowano u nas przeszło... 71 razy więcej samochodów osobowych producentów z Państwa Środka niż w tym samym okresie 2023 r. Znam sekret tej żywiołowej ekspansji. Tylko co ona oznacza dla klienta?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem Exlantixem ES. Chiński sedan jest mocniejszy niż Porsche Taycan w wersji za prawie 600 tys. zł
Testy

Jeździłem Exlantixem ES. Chiński sedan jest mocniejszy niż Porsche Taycan w wersji za prawie 600 tys. zł

Gdyby powstał film, w którym co minutę pojawia się kolejny konstruktor chińskiego Chery Automobile, to aby wystąpił w nim cały ich zespół, seans musiałby trwać... prawie tydzień. Koncern z Wuhu ma zresztą nie tylko potężne kadry, ale też ogromne przychody — liczone rocznie w setkach miliardów złotych. Nic dziwnego, że Chery stworzyło auto rywalizujące z samym Porsche Taycanem. Jeździłem w Chinach Exlantixem ES i do dziś mi nie wywietrzał z głowy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam
Wiadomości

Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam

W drugiej połowie stycznia 2025 r. w Polsce pojawi się hybrydowa wersja chińskiego kompaktowego SUV-a Jaecoo 7. Już dziś bardzo dużo wiem o cenie, wyposażeniu, gwarancji i danych technicznych tego rywala Kii Sportage. Nie powiem, robią potężne wrażenie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ta chińska marka wybrała Polskę na kraj swojego debiutu w UE. Aż 4 nowe SUV-y w kilka miesięcy
Wiadomości

Ta chińska marka wybrała Polskę na kraj swojego debiutu w UE. Aż 4 nowe SUV-y w kilka miesięcy

Chery zostało pierwszym chińskim producentem samochodów osobowych, który zaczął je masowo eksportować, a teraz Polska będzie pierwszym krajem Unii Europejskiej, w którym pojawią się modele kluczowej marki koncernu Chery Automobile, czyli właśnie Chery. Ten gigant na dzień dobry uraczy nas aż czterema SUV-ami. Znam szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]
Wiadomości

Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]

Wygląda na to, że lawina debiutów chińskich marek motoryzacyjnych nie skończy się w Polsce w 2024 r. Jak się nieoficjalnie dowiedziałem, wkrótce mogą się u nas pojawić dwaj kolejni gracze — i to z tego samego koncernu. Jeden z nich zaatakuje segment premium, drugi zaoferuje jedne z najtańszych SUV-ów w swoich klasach. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy chcą tak wykończyć europejskie marki. Szykują ultratanie auta
Aktualności

Chińczycy chcą tak wykończyć europejskie marki. Szykują ultratanie auta

Unia Europejska nakłada na auta elektryczne z Chin cła zaporowe, ale wiele wskazuje na to, że najbardziej na nich ucierpią... europejscy konsumenci i producenci samochodów. Wygląda na to, że auta z Chin, zamiast teraz podrożeć, staną się jeszcze tańsze.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?
Testy

Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?

Dawno nie spotkałem w samochodzie tak dużego kontrastu między wyglądem i jakością z jednej strony a ceną z drugiej. Tyle że w Jaecoo 5 ten kontrast to najlepsze, co może spotkać klientów. Dodatkowo ten chiński SUV ma ich uraczyć 7-letnią gwarancją. Pokonałem 10 tys. km, żeby na samym wschodzie Azji jako jeden z dwóch pierwszych dziennikarzy w Polsce przejechać się rywalem Toyoty C-HR i Skody Karoq.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.