Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Chiny

Chiny

Dwie nowe chińskie marki oficjalnie w Polsce. Zadebiutowały Omoda 5 i Jaecoo 7
Premiery

Dwie nowe chińskie marki oficjalnie w Polsce. Zadebiutowały Omoda 5 i Jaecoo 7

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Od lipca cła na chińskie samochody elektryczne. Koniec balu, ceny w górę
Aktualności

Od lipca cła na chińskie samochody elektryczne. Koniec balu, ceny w górę

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Szok na rynku nowych aut w Polsce. MG popularniejsze od Opla, dominacja Toyoty słabnie, a co czwarte auto jest premium
Aktualności

Szok na rynku nowych aut w Polsce. MG popularniejsze od Opla, dominacja Toyoty słabnie, a co czwarte auto jest premium

Gdyby na podstawie najświeższego rankingu popularności nowych samochodów budować obraz Polaków, to wyszłoby, że jesteśmy bogaci, a naszą sympatię błyskawicznie zyskują modele pewnego chińskiego koncernu. Raport Samaru przynosi zresztą jeszcze więcej sensacji. I nie chodzi tylko o lekko nadkruszające się uwielbienie dla Toyoty.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
"The Times": Volvo rozpoczęło ewakuację z Chin do Europy. Nie miało wyboru
Aktualności

"The Times": Volvo rozpoczęło ewakuację z Chin do Europy. Nie miało wyboru

Volvo zaczyna przenosić produkcję samochodów z Chin do Belgii – informuje brytyjski dziennik "The Times". Zaskakującą wiadomość powtórzyły już też agencje Reutera i Bloomberg. Najprawdopodobniej Szwedzi chcą w ten sposób uniknąć szykowanych przez Unię Europejską drakońskich ceł na auta elektryczne importowane z Chin.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowe MG3 już w Polsce. Miejska hybryda ma 195 KM i kosztuje poniżej 88 tys. zł
Premiery

Nowe MG3 już w Polsce. Miejska hybryda ma 195 KM i kosztuje poniżej 88 tys. zł

Brytyjsko-chińska marka MG nie zwalnia tempa. Do gamy właśnie dołącza jej czwarty model – to hatchback segmentu B z napędem hybrydowym, czyli rywal dla Toyoty Yaris i spółki. MG3 Hybrid+ ma jednak znacznie wyższą moc, bogate wyposażenie już w standardzie oraz dość niską cenę jak na dzisiejsze realia. Miałem okazję poznać już nieco bliżej to auto podczas polskiej premiery.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Voyah Free ma wyjątkowy dach i umie robić… zdjęcia
Testy

Voyah Free ma wyjątkowy dach i umie robić… zdjęcia

Voyah Free to elektryczny, luksusowy SUV rodem z Chin. Samochód występuje w jednej wersji silnikowej i z jedną, kompletnie wyposażoną specyfikacją. Podczas testu przekonałem się, że model z Państwa Środka może sprawić mnóstwo frajdy z jazdy, a w dodatku jego egzotyczny wizerunek pozwala kierowcy poczuć się wyjątkowo na tle bardziej popularnych aut azjatyckich czy europejskich.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jeździłem Omodą 5, chińskim SUV-em coupe za niecałe 130 tys. zł
Testy nowych samochodów

Jeździłem Omodą 5, chińskim SUV-em coupe za niecałe 130 tys. zł

Format SUV-a coupe upodobały sobie marki premium, przez co samochody tego typu szybko zostały symbolem luksusu. Teraz z SUV-em coupe na polski rynek wchodzi chińska Omoda. Daje siedem lat gwarancji, 186 KM, automatyczną skrzynię biegów, maksymalną notę w crash testach Euro NCAP, a także elektrycznie regulowane przednie fotele i kamery HD 360 stopni. Wszystko za niecałe 130 tys. zł. Jeździłem jednym z ok. 40 aut, które w ramach pierwszej serii trafiły do Polski i jedno wiem na pewno.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński producent aut zamyka się w Europie. Zaczynają sprawdzać się przewidywania
Aktualności

Chiński producent aut zamyka się w Europie. Zaczynają sprawdzać się przewidywania

Jeden z dużych producentów samochodów zdecydował, że zamyka swoją siedzibę w Monachium i odchodzi z Europy. Co gorsza, znikają również miejsca pracy, a pracownicy mogą mieć problem z odprawami. Powodem jest m.in. słaba sprzedaż i trudności na rynku motoryzacyjnym.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu
Aktualności

Prezeska koncernu VW w Polsce o chińskiej konkurencji i strefach czystego transportu

Producenci samochodów mają dziś największe wydatki w historii, a kolejne problemy przybywają w nieznośnym tempie. W tych ciężkich czasach rozmawiamy z najważniejszymi architektami polskiego rynku nowych aut. Carla Wentzel, prezes zarządu Volkswagen Group Polska, precyzuje m.in. w jaki sposób koncern zamierza konkurować z chińskimi producentami i opowiada o strategii cenowej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Jeździłem "tajną chińską bronią", która zaraz zadebiutuje w Polsce. BYD Seal U DM-i zaskakuje nie tylko ceną
Testy nowych samochodów

Jeździłem "tajną chińską bronią", która zaraz zadebiutuje w Polsce. BYD Seal U DM-i zaskakuje nie tylko ceną

Przejechałem się "koszmarem sennym" producentów z Zachodu. Z tak rewelacyjną ceną BYD Seal U DM-i może sprzedawać się jak świeże bułeczki. Argumentów jest sporo: po pierwsze, to spory SUV, po drugie, można lać do niego benzynę, po trzecie, nie potrzebuje jej dużo, a po czwarte... nie odstaje od konstrukcji uznanych marek, a w niektórych aspektach nawet je przewyższa. Jest dobrze, ale czy idealnie?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski
Wiadomości

Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski

W Europie pojawia się kolejna chińska marka aut, ale w odróżnieniu od MG, BAIC-a, Nio czy BYD-a w ekspansji pomaga jej doskonale znany koncern motoryzacyjny ze Starego Kontynentu. W ciągu trzech lat gama nowego gracza ma wzrosnąć z dwóch modeli do sześciu, liczba punktów sprzedaży — przeszło dwa razy w dwa lata. Na dodatek, jeden z chińskich modeli może być produkowany w Tychach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?
Wiadomości

W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?

Chiny sprytnie wykorzystują przemianę energetyczną Europy. Dziś zdominowały już rynek fotowoltaiki na Starym Kontynencie. To samo chcą zrobić na rynku aut elektrycznych. Jak Europa chce z tym walczyć? Paradoksalnie - przyciągając na Stary Kontynent chińskie inwestycje. Po co? I co ma do tego polska Izera?

Kolejna chińska sensacja. 490-konny SUV Nio EL6 już w Polsce. Cena i wyposażenie? Rewelacja
Wiadomości

Kolejna chińska sensacja. 490-konny SUV Nio EL6 już w Polsce. Cena i wyposażenie? Rewelacja

Na polski rynek trafia właśnie czwarty model chińskiej marki premium Nio. Mierzący blisko pięć metrów długości SUV EL6 ma 490 KM, 5-letnią gwarancję, niesamowicie bogate wyposażenie standardowe i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s. No i jeszcze ta cena. I serwis.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em największego udziałowca Mercedesa. Uważaj, bo może ci umknąć najciekawsze
Testy nowych samochodów

Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em największego udziałowca Mercedesa. Uważaj, bo może ci umknąć najciekawsze

Paragony grozy? To nie u BAIC-a. BAIC Beijing 7 — blisko 5-metrowy SUV tego chińskiego koncernu — ma w standardzie 5-letnią gwarancję, 3-letni assistance, automatyczną skrzynię biegów, wentylowane skórzane fotele z masażem i wielkie okno dachowe, a mimo to kosztuje 162 tys. 900 zł. Interesujące, prawda? Tyle że jeśli myślisz stereotypowo, to ominie cię coś znacznie ciekawszego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!
Aktualności

To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!

Najnowsze wyniki rejestracji nowych aut w Polsce to szokujący zbiór paradoksów, sensacji i niespodzianek. Niektóre dane tak się różnią od europejskiego rynku, że aż dziw, iż jesteśmy częścią Starego Kontynentu! Jedna z marek premium ma u nas prawie 5-krotnie wyższy udział niż w Europie, inna w kwietniu zajęła 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei aż 1/5 rynku należy do gracza, który ma na koncie więcej rejestracji niż marki z 2. i 3. miejsca razem wzięte. No i jest jeszcze producent z Chin deklasujący niegdysiejszego lidera polskiego rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szef Toyoty w Polsce dla "Auto Świata": Wodór może całkowicie zastąpić ropę naftową
Aktualności

Szef Toyoty w Polsce dla "Auto Świata": Wodór może całkowicie zastąpić ropę naftową

- Gdybyśmy do produkcji wodoru wykorzystali zaledwie 4 proc. energii, która płynie do naszej planety ze Słońca, to można byłoby w ogóle zapomnieć o ropie naftowej — mówi Jacek Pawlak, szef Toyoty w Polsce i Europie Środkowej w rozmowie z "Auto Światem". Niestety, europejska motoryzacja to dziś kłębowisko problemów. Przejście na elektromobilność wymaga największych wydatków w historii tej branży.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Omoda 7 celuje w Toyotę RAV4 i... graczy. Chce skusić klientów nie tylko niską ceną
Premiery

Omoda 7 celuje w Toyotę RAV4 i... graczy. Chce skusić klientów nie tylko niską ceną

Omoda 7 to drugi opracowany na eksport SUV w palecie chińskiego koncernu Chery. Auto zadebiutowało w siedzibie marki podczas imprezy dla zagranicznych dealerów. Chińska "siódemka" odpowiada wielkością Toyocie RAV4, a dzięki hybrydowemu napędowi ma zasięg 1200 km. Wiemy też, że... ma rozkochać w sobie graczy. Jak?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Demaskujemy mity o MG. Czy to naprawdę chińska marka?
Aktualności

Demaskujemy mity o MG. Czy to naprawdę chińska marka?

"Co oni opowiadają? Przecież MG już w ogóle nie jest brytyjską marką! Chińczycy pozbawili ją charakteru i statusu premium, a na dodatek oferują same SUV-y". Takie opinie słyszy się coraz częściej. Co z tego jest prawdą, a co mitem? Jak MG trafiło w chińskie ręce? Czy marka coś na tym zyskała? Wyjaśniamy wszystko krok po kroku. Tylko się nie zdziw.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie auta przeszły od kiczu do piękna w kilkanaście lat. Dziewięć szokujących metamorfoz
Aktualności

Chińskie auta przeszły od kiczu do piękna w kilkanaście lat. Dziewięć szokujących metamorfoz

Chińczyk potrafi. Nikt nigdy nie dokonał takiego postępu w motoryzacji jak Chiny z designem swoich aut. Przejście od stanu "rany, jakie to nieładne" do grona najpiękniejszych samochodów na Ziemi zajęło im zaledwie kilkanaście lat. Nie wierzysz? No to popatrz na te dziewięć par — sprzed i po stylistycznej metamorfozie. Jeśli w takim tempie Chińczycy będą zdobywać polski rynek...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Arcfox w Polsce. Marka zadziwia rozwiązaniami dla dzieci i autem od projektanta Audi
Wiadomości

Arcfox w Polsce. Marka zadziwia rozwiązaniami dla dzieci i autem od projektanta Audi

Arcfox to producent należący do chińskiego koncernu BAIC. Właśnie zadebiutował na targach w Poznaniu. Już niedługo w Polsce będą dostępne trzy modele, jeden od znanego projektanta, a kolejny skrojony dla rodzin z dzieckiem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Następny chiński SUV w Polsce. BAIC Beijing 7 zadebiutował na targach w Poznaniu
Aktualności

Następny chiński SUV w Polsce. BAIC Beijing 7 zadebiutował na targach w Poznaniu

Chińska ofensywa trwa, choć tym razem to nie jest debiut zupełnie nowej marki, a nowego modelu od BAIC-a. W Poznaniu zaprezentowano Beijinga 7, czyli flagowca z linii Beijing. Auto oferuje dużo miejsca, dobre materiały, pełne wyposażenie i wyborną cenę.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Chiński Forthing U-Tour szokuje ceną. Naprawdę tylko tyle kosztuje prawie 5-metrowy 7-osobowy minivan?
Aktualności

Chiński Forthing U-Tour szokuje ceną. Naprawdę tylko tyle kosztuje prawie 5-metrowy 7-osobowy minivan?

Mamy kolejną chińską sensację na polskim rynku. Marka Forthing debiutuje dwoma modelami: dużym minivanem i kompaktowym SUV-em. Znamy już ich ceny i standard wyposażenia. Czy są wyjątkowo atrakcyjne? To zdecydowanie za mało powiedziane.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.