Plany eksportowe firmy zakładają, że do 2026 r. obie chińskie marki będą dostępne na ponad 60 nowych rynkach. Polska, obok Hiszpanii i Włoch, należy do pierwszych europejskich krajów, w których utworzono oficjalne spółki importerskie marek Omoda i Jaecoo (na niektórych rynkach sprzedaż będzie oparta o model agencyjny).
Ogłoszono już 15 autoryzowanych dealerów. Do końca roku będzie ich 30, a w 2025 - sieć ma obejmować aż 45 punktów w największych polskich miastach.
Omoda i Jaecoo — auta będą produkowane w Europie
Obecnie dostarczane samochody mają plakietki "made in China", jednak w przyszłości będą produkowane również w fabryce w Hiszpanii, w zakładzie EBRO w Barcelonie. Ponadto od 2018 r. funkcjonuje niemieckie centrum rozwojowe Omody pod Frankfurtem, które odpowiada za dostosowanie pojazdów do warunków europejskich (m.in. design, technologie, obowiązujące normy).
Przedstawiciele obu marek zapewniają, że nie będzie problemów z częściami zamiennymi. Centrum dystrybucyjnym jest Holandia, a pod Warszawą powstał już lokalny magazyn, aby szybciej reagować na potrzeby klientów. W szybkiej logistyce mają pomóc również lokalni partnerzy.
Omoda i Jaecoo — gwarancja i ceny
Wszystkie samochody są objęte długą gwarancją producenta, na okres 7 lat z limitem 150 tys. km.
Dowiedz się więcej: Jeździłem Omodą 5, chińskim SUV-em coupe za niecałe 130 tys. zł
Co z cenami? Poznamy je dopiero w sierpniu, kiedy samochody faktycznie trafią do sprzedaży. Jak podkreślił Jochen Tüting, dyrektor zarządzający Chery Europe GmbH, modele Omody i Jaecoo będą atrakcyjnie wycenione. Nieoficjalnie mówi się, że Omoda 5 w najbogatszej wersji wyposażenia będzie kosztować poniżej 130 tys. zł.
Omoda 5 - kompaktowy crossover
Pierwszy modelem jest Omoda 5. Auto ma niecałe 4,4 m długości, więc może konkurować np. z Toyotą C-HR. Stylistyka w sportowym stylu jest przyjemna dla oka. Uwagę zwraca przede wszystkim nietypowa, "diamentowa" osłona chłodnicy. Wnętrze jest eleganckie, solidnie wykończone i nowocześnie wyposażone.
Model w wersji spalinowej napędzany jest silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI o mocy 197 KM współpracującym z 7-stopniowym automatem. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 10,2 s. Auto uzyskało pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Omoda E5 - wersja elektryczna
To w pełni elektryczna wersja Omody 5, która wyróżnia się również wizualnie — przede wszystkim pasem przednim. Silnik generuje 150 kW mocy (204 KM), a akumulator ma pojemność 61 kWh. Producent deklaruje, że zasięg po pełnym naładowaniu wynosi 430 km (WLTP). Szybkie ładowanie (30-80 proc.) trwa 28 minut.
Jaecoo 7 - bardziej terenowy charakter
Jaecoo 7 to kompaktowy SUV nieco większy od Omody 5 (4,5 m wysokości) i utrzymany w bardziej podróżniczym stylu. Auto ma np. wysuwane klamki niczym Range Rovery i wyższy prześwit. Pod kątem rozmiarów konkurencją może być Kia Sportage.
Pod maską znalazł się ten sam silnik 1.6 T-GDI, co w Omodzie 5, jednak w tym modelu napęd przekazywany jest na wszystkie koła. W przyszłości do oferty trafi hybryda plug-in (PHEV).