To pozwala Volkswagenowi na zaoferowanie klientom pojazdu charakteryzującego się niskim poziomem emisji CO2 oraz niskim zużyciem paliwa.

Po ponad rocznej współpracy z firmą Volkswagen nad opracowaniem systemu, firma Delphi, która jest globalnym liderem w produkcji systemów sterowania silnikiem, dostarcza swój system Multec Diesel Common Rail do nowego 1,2-litrowego, 3-cylindrowego VW Polo BlueMotion.

Produkowany przez Delphi system Multec Common Rail pomaga w realizacji koncepcji obniżania pojemności skokowej silników przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności cenowej i osiągów. System ten, wyposażony w szybki wtryskiwacz z siłownikiem elektromagnetycznym, został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w roku 2000 i od tego czasu podlegał zmianom i ulepszeniom, tak by spełniał stale zmieniające się normy emisji, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności cenowej i konkurencyjności pod względem walorów jezdnych i osiągów samochodów, w których był montowany.

System Common Rail montowany w Volkswagenie Polo BlueMotion wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania wtryskiwaczy solenoidowych, współpracujących z najnowszą generacją pomp paliwowych DFP6 Delphi. Takie połączenie pozwala na osiągnięcie poziomu emisji CO2 równego 87 g/km.

Poprawa wydajności systemu wtrysku i charakterystyk spalania została osiągnięta dzięki zredukowaniu strat ubocznych, obniżeniu masy podzespołu i zużycia energii oraz poprawie charakterystyk hydraulicznych. Dzięki tym wszystkim elementom, system wtryskiwaczy Delphi przeznaczanych dla silników Diesla Common Rail będzie mógł być stosowany do wszystkich wysilonych silników, montowanych w samochodach różnych klas.

Dodatkową zaletą konstrukcji Delphi jest zastosowanie unikalnego mechanizmu wałka i stopy. Krzywka z podwójnym garbem zapewnia dwa cykle pompowania na każdy obrót pompy, redukując tym samym liczbę koniecznych suwów pompy. W późniejszym czasie, przy zastosowaniu w silnikach 4-cylindrowych, możliwość działania pompy z szybkością równą liczbie obrotów silnika, w połączeniu z krzywką o podwójnym garbie, pozwoli na zsynchronizowanie cykli pompowania paliwa z cyklami wtrysku. To skuteczna metoda pozwalająca na osiągnięcie najniższego z możliwych poziomu emisji przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów silnika.

Oprócz systemu Multec Diesel Common Rail system, nowy 1,2-litrowy, 3-cylindrowy Volkswagen Polo BlueMotion został wyposażony w system zabezpieczający przed kradzieżą i immoblizer oraz chłodnicę i kompresor opracowane przez firmę Delphi.