- Dobre opony całoroczne nie muszą być droższe od opon sezonowych, a potrzebujemy tylko jednego kompletu
- Wybierając jeden zestaw opon wielosezonowych nie musimy kupować dodatkowych felg i czujników ciśnienia w kołach
- Oszczędzamy na sezonowych wymianach i składowaniu dodatkowego kompletu kół
- Opony całoroczne w warunkach letnich, szczególnie przy ostrej jeździe zużywają się znacznie szybciej od opon letnich
Opony całoroczne są w modzie – sprzedawcy ogumienia, mimo ciężkiej sytuacji na rynku liczą akurat w tym segmencie na wzrosty. Trudno się temu dziwić po kilku wyjątkowo łagodnych zimach z rzędu. Zalety opon całorocznych są oczywiste – brak konieczności sezonowych wymian, nie trzeba ustawiać się w kolejkach do obleganych w sezonie serwisów, odpadają koszty składowania dodatkowego kompletu ogumienia, nie trzeba wydawać pieniędzy na drugi komplet felg i czujników – zaoszczędzone na tym wszystkim pieniądze można spożytkować dużo przyjemniej, niż zostawiające je w warsztacie. Pozostaje jedno, decydujące dla wielu rozsądnych nabywców pytanie – czy jazda na oponach całorocznych jest tak samo bezpieczna, jak na ogumieniu dopasowanym do pory roku. Żeby to sprawdzić, wykonaliśmy testy w każdych warunkach, z jakimi można się spotkać na naszych drogach.
Ogumienie do testu opon całorocznych zostało kupione anonimowo. Tradycyjnie zaczęliśmy od sprawdzenia, które z 31 modeli ogumienia całorocznego najlepiej radzą sobie w najważniejszych z punktu widzenia bezpieczeństwa dyscyplinach, czyli jak hamują na suchej i mokrej nawierzchni. Tylko 10 najlepszych modeli ma szansę przejść komplet prób – nie ma sensu tracić czasu na modele bez szans na miejsce w finale i naszą rekomendację.