• Dwa SUV-y i elegancka limuzyna to pierwsze auta marki BYD oferowane w Europie
  • Pierwsze samochody trafią z Chin do klientów na naszym kontynencie jeszcze w tym roku
  • W modelach BYD-a zainstalowano nowatorskie akumulatory, znacznie tańsze od dotychczasowych

Marzyć może każdy. Chińczycy z firmy o wiele mówiącej nazwie BYD (skrót od Build Your Dreams) zapowiedzieli, że dzięki przestawieniu na napędy czysto elektryczne chcą się przyczynić do obniżenia temperatury na świecie o 1 st. Celsjusza. Ambitne zamierzenie, ale niezbyt realistyczne. Bardziej wiarygodnie brzmi inny plan. Pod koniec roku BYD wkroczy do Europy. Na razie nie do nas, ale do Niemiec jak najbardziej. Na początek zostaną zaoferowane trzy bardzo zróżnicowane modele.

BYD Atto 3 – kompaktowy SUV

Największy sukces Michael Shu, szef firmy na Europę, obiecuje sobie po kompaktowym SUV-ie Atto 3, skonstruowanym na nowej platformie samochodów elektrycznych 3.0. Silnik na przedniej osi generuje moc 204 KM, akumulator o pojemności 60,5 kWh ma wystarczyć na 420-kilometrowy zasięg. Maksymalna moc ładowania to 88 kW. To są wartości, którymi konkurenci (np. Hyundai Kona) wykazywali się już kilka lat temu. Za to spodziewana cena Atto 3 w Niemczech będzie niższa i wyniesie dobrze poniżej 30 000 euro. Oficjalne ceny na tamtejszy rynek BYD ogłosi w październiku.