Zaprojektowaliśmy go jako swoistą rzeźbę w ruchu. Linia nadwozia, wzorowana na kadłubach samolotów myśliwskich i bolidach bijących rekordy prędkości z ubiegłego wieku, jest wyrazem aspiracji do coraz wyższych osiągów i ponadczasowej elegancji. Każda powierzchnia została starannie dopracowana, tak aby chwytać światło i podkreślać sylwetkę auta, która wydaje się rozpływać w powietrzu. Niebieskie szyby i zharmonizowany układ kolorów podkreślają lotniczą wizję tego auta, którego design został w całości podporządkowany wyrażeniu lekkości i płynności konstrukcji
-powiedziała Sandeep Bhambra, dyrektor ds. zaawansowanego designu w Renault i Ampere. Francuzi zaskoczyli swoim nowym projektem. Filante Record 2025 to elektryczny prototyp, inspirowany legendarnymi modelami marki, ma na celu ustanowienie nowych rekordów zasięgu i efektywności energetycznej.
Filante Record 2025 wygląda jak batmobil, ale inspiracji szukano gdzie indziej
Filante Rekord 2025, z jego futurystycznym wyglądem, jest hołdem dla ikon prędkości z historii Renault. Okrągłe reflektory nawiązują do modelu 40 CV des Records z lat 20., a wypchnięte koła i nadkola przypominają Nervasport des Records z 1934 roku oraz turbinowy Etoile Filante z 1956 roku.
Jednak za główne źródło inspiracji przy projektowaniu sylwetki tego auta koncepcyjnego posłużył świat lotnictwa. Kabina, chroniona aerodynamiczną kopułą, przypomina kokpit samolotów myśliwskich, a każdy szczegół nadwozia został zoptymalizowany pod kątem zmniejszenia oporu powietrza i opatrzony elementami wizualnymi przywołującymi na myśl obłe kształty szybkich samolotów.
Komentujący ochrzcili już ten futurystyczny pojazd mianem elektrycznego batmobila z Francji.
Ma ponad pięć metrów długości i waży mniej niż 1000 kg. A to elektryk
Mimo imponujących wymiarów 5,12 metra długości, Filante Record 2025 waży zaledwie 1000 kilogramów, z czego akumulator to 600 kg. Projektanci skupili się na aerodynamice, by zwiększyć zasięg, a szerokość 1,71 metra i wysokość 1,19 metra świadczą o nacisku na opływowe kształty.
Renault zastosowało unikalne połączenie stopów aluminium, węgla i stali, a także wykorzystało druk 3D do stworzenia wysoce wytrzymałego podwozia. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji i oprogramowania symulacyjnego, udało się zredukować zbędne materiały, a ogniwa akumulatora zintegrowano bezpośrednio, by jeszcze bardziej zmniejszyć wagę pojazdu.
Akumulator Filante Record 2025, o pojemności 87 kWh, jest inny niż w Scenic E-Tech, umieszczony w obudowie z włókna węglowego, aby pasował do smukłej sylwetki samochodu. Renault podkreśla również znaczenie opon, które mają 20 proc. wpływ na zasięg elektryka, stąd wybór 19-calowych opon Michelin zaprojektowanych do minimalizowania strat energii.
Czy padnie rekord? Na celowniku Mercedes
Renault podgrzewa atmosferę oczekiwania, a świat motoryzacji z niecierpliwością wypatruje pierwszych testów Filante Record 2025, które mają odbyć się w pierwszej połowie roku. Czy ten elektryczny rekordzista zrewolucjonizuje rynek i ustanowi nowe standardy dla przyszłych generacji pojazdów elektrycznych? Czas pokaże.
Z Mercedesem Vision EQXX, który osiągnął wynik 13,5 km na kWh, Renault Filante Record 2025 ma szanse na ustanowienie nowych standardów. Francuski producent ma nadzieję, że ich ekologiczny i radykalny pojazd przewyższy osiągi konkurencji.