Auto Świat EV Testy Volkswagen Arteon 1.4 TSI eHybrid – wygląda fajnie i mało pali

Volkswagen Arteon 1.4 TSI eHybrid – wygląda fajnie i mało pali

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Po wycofaniu z oferty Passata sedana to właśnie Arteon pełni teraz funkcję flagowej limuzyny Volkswagena. W teście hybrydowej wersji ładowanej z gniazdka sprawdzamy, jak radzi sobie z tym zadaniem.

Volkswagen Arteon 1.4 TSI eHybrid
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen Arteon 1.4 TSI eHybrid
  • VW Arteon w hybrydowej wersji plug-in dysponuje łączną mocą 218 KM
  • Bateria o pojemności 10,4 kW zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 57 km w cyklu WLTP, realnie w teście niespełna 50 km
  • Na prądzie można jechać z maksymalną prędkością 135 km/h

Na tle bardziej klasycznego Passata Arteon rzeczywiście jawi się jak model bardziej wyrafinowany, a VW nie ukrywa, że celuje nim w segment premium. Auto obecne jest na rynku już od 2017 roku (przy okazji face liftingu w 2020 roku jego paleta powiększyła się o jeszcze bardziej stylową odmianę Shooting Brake) i w tym czasie zdążyło zaskarbić sobie sympatię klientów.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski