Auto Świat EV Wiadomości Dawno nie było premiery nowej chińskiej marki w Polsce. Tak z tydzień. Poznajcie Exlantixa

Dawno nie było premiery nowej chińskiej marki w Polsce. Tak z tydzień. Poznajcie Exlantixa

Grupa Chery, znana już z obecności w Polsce dzięki markom Omoda, Jaecoo i... Chery, przygotowuje kolejną premierę. Tym razem na polski rynek trafi nowa marka Exlantix, która ma zaoferować robiącego dobre wrażenie na zdjęciach ES-a.

Exlantix ES
Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Exlantix ES

Trudno już zliczyć wszystkie chińskie marki, które są obecne na polskim rynku, bo ich premiery odbywają się niemal bez przerwy. Czas poznać kolejną. Pierwsze egzemplarze Exlantixa ES pojawią się w Polsce jeszcze w tym roku. Co o nim wiemy?

Exlantix ES wygląda co najmniej dobrze

To nie będzie zwykła premiera kolejnego, niedrogiego chińskiego samochodu. Exlantix ES stawia na innowacje. Przykład? Światła przeciwmgłowe są wyposażone w 372 białe i żółte diody LED. Mogą wyświetlać różne symbole, np. ikony ładowania czy ostrzeżenia przed pieszymi.

Exlantix ES
Exlantix ESKrzysztof Wojciechowicz / Auto Świat

Ponadto model ES osiąga imponujący współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,205 Cd, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie.

W modelu Exlantix ES znajdzie się ulepszony system Falcon Pilot, który obejmuje wiele zaawansowanych technologii wsparcia kierowcy. W podstawowej konfiguracji użytkownicy otrzymają pięć radarów fal milimetrowych, 12 czujników ultradźwiękowych i 10 kamer. Wyższe wersje dodają lidar dachowy oraz dodatkowe kamery z przodu.

Exlantix ES
Exlantix ESKrzysztof Wojciechowicz / Auto Świat

System Falcon 500 oferuje autonomiczną jazdę na autostradach oraz technologie poziomu 2., takie jak adaptacyjne utrzymanie pasa ruchu czy wsparcie parkowania. W topowej wersji Falcon 700 kierowcy otrzymują możliwość autonomicznej jazdy w przestrzeniach miejskich.

Wymiary? Długość to 4945 mm, szerokość - 1978 mm, a wysokość - zależnie od wersji - 1480 mm lub 1467 mm. Rozstaw osi to równe 3 m, a waga waha się od 2080 do 2250 kg. Kawał samochodu. A skąd ta masa?

Exlantix ES
Exlantix ESKrzysztof Wojciechowicz / Auto Świat

Jakie silniki w Exlantixie ES?

Exlantix ES będzie dostępny z kilkoma wariantami napędowymi. Wszystkie są w pełni elektryczne.

W wersji RWD zastosowano silnik synchroniczny z magnesami trwałymi o mocy 308 KM i momencie obrotowym 425 Nm. Samochód osiąga „setkę” w 5,6 sekundy, a na baterii o pojemności 77 kWh (LFP CATL Shenxing) można przejechać nawet 705 km według normy CLTC. Średnie zużycie energii wynosi ponoć 12,1 kWh/100 km, a ładowanie od 30 do 80 proc. trwa zaledwie 9 minut, oczywiście przy maksymalnej możliwej mocy ładowania.

W wersji AWD auto wyposażono w dwa silniki o łącznej mocy 473 KM i zasięgu do 710 km. Większa bateria NCM CATL o pojemności 100 kWh umożliwia uzupełnienie energii w ciągu 15 minut, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,7 sekundy.

Exlantix ES
Exlantix ESKrzysztof Wojciechowicz / Auto Świat

Według zapowiedzi, samochody te trafią na nasze drogi pod koniec bieżącego roku, wzbudzając niemałe zainteresowanie wśród entuzjastów aut elektrycznych. Ceny? Nie są jeszcze znane, ale marka nie będzie konkurować ze znanymi już w Polsce chińskimi autami. Exlantix ES to chiński produkt premium, który nie ma się wyróżniać przede wszystkim ceną. Czy ten model Exlatixa odniesie w Polsce sukces? Mimo swojego fenomenalnego wyglądu, raczej nie będzie łatwo. Chińskie auto elektryczne, na dodatek niebędące SUV-em, to nie jest to, co wywróci tabele sprzedażowe do góry nogami.

Powiązane tematy:auta z chinauta elektryczne
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków