Auto Świat EV Wiadomości Mercedes EQE SUV: po limuzynie przyszła kolej na SUV-a

Mercedes EQE SUV: po limuzynie przyszła kolej na SUV-a

Mercedes sukcesywnie rozwija submarkę EQ, w ramach której oferuje w pełni elektryczne modele. Jednym z takich pojazdów jest model EQE, który do sprzedaży trafił w 2022 r. Teraz przyszła kolej na kolejne "terenowe" wcielenie tego auta, czyli EQE SUV.

Mercedes EQE SUVŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński
  • Mercedes EQE SUV napędzany jest elektrycznymi silnikami, które generują od 245 KM do 476 KM w topowej odmianie AMG
  • W zależności od wybranej wersji zasięg pojazdu wynosi od 468 km do 625 km
  • Mercedes EQE SUV to wydatek minimum 413 tys. 500 zł, a w najdroższej odmianie za samochód trzeba zapłacić 535 tys. 200 zł

Mercedes EQE to kolejny samochód po modelu EQS, który po limuzynie doczekał się uterenowionej odmiany SUV. Samochód ma zgrabne nadwozie o wymiarach (dł./szer./wys.) 4863/1940/1672 mm przy rozstawie osi wynoszącym 3030 mm.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUVŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości zapewnia mnóstwo przestrzeni w obu rzędach wygodnych siedzeń, a bagażnik o pojemności 520-1675 l swobodnie zmieści urlopowy ekwipunek całej rodziny. Przed kierowcą może rozciągać się potężny Hyperscreen, na który składają się trzy ekrany – centralny o przekątnej 17,7 cala oraz dwa 12,3-calowe.

Ten po lewej stronie deski rozdzielczej wyświetla wskaźniki, a ten po prawej stronie umożliwia pasażerowi obsługę wybranych urządzeń pokładowych (nie ma go w uboższych wersjach wyposażeniowych).

Mercedes EQE SUV już jest dostępny w Polsce

Mercedesa EQE SUV-a można już zamawiać, ale pierwsze egzemplarze dotrą do polskich salonów dopiero na przełomie maja i czerwca. Jednak mieliśmy już możliwość poznać to auto podczas pierwszych jazd, które odbyły się w Portugalii. Przekonaliśmy się, jak prezentuje się nie tylko na zdjęciu oraz doświadczyliśmy, jak się nim jeździ.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUVŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Sprawdziliśmy, jak działa zawieszenie czy układ kierowniczy i jakie wrażenia towarzyszą podróżowaniu tym autem po mieście oraz na autostradzie. Mogliśmy również zobaczyć, jakie jest rzeczywiste zużycie prądu w zależności od tego, jaką trasą się podróżuje. Wszelkie wrażenia z jazdy przedstawimy już niedługo.

Mercedes EQE SUV jest dostępny w trzech wersjach silnikowych do wyboru. Najsłabsza odmiana ma 245 KM i zasięg 625 km, a kosztuje 413 tys. 500 zł. Następnie jest 292-konna wersja z zasięgiem 581 km, za którą trzeba zapłacić 429 tys. 700 zł. O takiej samej mocy auto występuje także jako 4Matic, a wówczas zasięg to 538 km, a cena – 443 tys. zł.

Za model 500 4Matic, którego dwa silniki generują łącznie 408 KM (zasięg 542 km), zapłacimy 465 tys. 200 zł. Topowe AMG EQE SUV 43 4Matic o mocy 476 KM i zasięgu 468 km wyceniono na 535 200 zł.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków