Auto Świat EV Wiadomości Mercedes EQE SUV: po limuzynie przyszła kolej na SUV-a

Mercedes EQE SUV: po limuzynie przyszła kolej na SUV-a

Mercedes sukcesywnie rozwija submarkę EQ, w ramach której oferuje w pełni elektryczne modele. Jednym z takich pojazdów jest model EQE, który do sprzedaży trafił w 2022 r. Teraz przyszła kolej na kolejne "terenowe" wcielenie tego auta, czyli EQE SUV.

Mercedes EQE SUV
Zobacz galerię (12)
Auto Świat / Tomasz Kamiński
Mercedes EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV napędzany jest elektrycznymi silnikami, które generują od 245 KM do 476 KM w topowej odmianie AMG
  • W zależności od wybranej wersji zasięg pojazdu wynosi od 468 km do 625 km
  • Mercedes EQE SUV to wydatek minimum 413 tys. 500 zł, a w najdroższej odmianie za samochód trzeba zapłacić 535 tys. 200 zł

Mercedes EQE to kolejny samochód po modelu EQS, który po limuzynie doczekał się uterenowionej odmiany SUV. Samochód ma zgrabne nadwozie o wymiarach (dł./szer./wys.) 4863/1940/1672 mm przy rozstawie osi wynoszącym 3030 mm.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUVŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości zapewnia mnóstwo przestrzeni w obu rzędach wygodnych siedzeń, a bagażnik o pojemności 520-1675 l swobodnie zmieści urlopowy ekwipunek całej rodziny. Przed kierowcą może rozciągać się potężny Hyperscreen, na który składają się trzy ekrany – centralny o przekątnej 17,7 cala oraz dwa 12,3-calowe.

Ten po lewej stronie deski rozdzielczej wyświetla wskaźniki, a ten po prawej stronie umożliwia pasażerowi obsługę wybranych urządzeń pokładowych (nie ma go w uboższych wersjach wyposażeniowych).

Mercedes EQE SUV już jest dostępny w Polsce

Mercedesa EQE SUV-a można już zamawiać, ale pierwsze egzemplarze dotrą do polskich salonów dopiero na przełomie maja i czerwca. Jednak mieliśmy już możliwość poznać to auto podczas pierwszych jazd, które odbyły się w Portugalii. Przekonaliśmy się, jak prezentuje się nie tylko na zdjęciu oraz doświadczyliśmy, jak się nim jeździ.

Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUVŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Sprawdziliśmy, jak działa zawieszenie czy układ kierowniczy i jakie wrażenia towarzyszą podróżowaniu tym autem po mieście oraz na autostradzie. Mogliśmy również zobaczyć, jakie jest rzeczywiste zużycie prądu w zależności od tego, jaką trasą się podróżuje. Wszelkie wrażenia z jazdy przedstawimy już niedługo.

Mercedes EQE SUV jest dostępny w trzech wersjach silnikowych do wyboru. Najsłabsza odmiana ma 245 KM i zasięg 625 km, a kosztuje 413 tys. 500 zł. Następnie jest 292-konna wersja z zasięgiem 581 km, za którą trzeba zapłacić 429 tys. 700 zł. O takiej samej mocy auto występuje także jako 4Matic, a wówczas zasięg to 538 km, a cena – 443 tys. zł.

Za model 500 4Matic, którego dwa silniki generują łącznie 408 KM (zasięg 542 km), zapłacimy 465 tys. 200 zł. Topowe AMG EQE SUV 43 4Matic o mocy 476 KM i zasięgu 468 km wyceniono na 535 200 zł.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji