- NFOŚiGW zaprezentował projekt programu "Mój elektryk 2.0", który wystartuje na początku 2025 r.
- Projekt przewiduje dopłaty sięgające nawet 40000 zł. Będzie premiować złomowanie aut spalinowych
- Oficjalne ogłoszenie programu nastąpi przed końcem roku. Wypłaty będą realizowane w latach 2025-2026
Zasady programu "Mój elektryk 2.0". 1,6 mld zł z KPO
Fundusz dysponujący budżetem w wysokości 1,6 mld zł przedstawił szczegółowe warunki, na jakich będzie można skorzystać z nowego systemu dopłat. Niezależnie od tego, czy nabywcą jest osoba prywatna, czy firma obowiązuje limit maksymalnej ceny auta – do programu kwalifikują się pojazdy elektryczne o wartości nieprzekraczającej 225 tys. zł brutto.
Punkt wyjściowy to podstawowa dotacja w wysokości 18750 zł. Każdy, kto zezłomuje swój stary samochód spalinowy (warunek: trzeba być jego właścicielem od co najmniej trzech lat) dostanie bonus w postaci 10000 zł. Na większe wsparcie finansowe mogą liczyć osoby, których dochody nie przekraczają 120 tys. zł rocznie – rząd dorzuci im z KPO jeszcze 11250 zł. Suma wszystkich dopłat daje razem wspomniane 40000 zł.
Leasing i wynajem długoterminowy w programie "Mój elektryk 2.0"
Nowa wersja programu dopłat obejmie także kierowców, którzy zdecydują się na nowy samochód w leasingu lub wynajmie długoterminowym. Dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i firm podstawową kwotą będzie 30000 zł. Można ją powiększyć o premie: 5000 zł za zezłomowanie pojazdu spalinowego i 5000 zł w przypadku niższych rocznych dochodów.
NFOŚiGW twierdzi, że nowa odsłona "Mojego elektryka" zapewni znacznie większe wsparcie finansowe niż poprzednia, co będzie korzystniejsze dla potencjalnych beneficjentów. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej oficjalne ogłoszenie programu nastąpi przed końcem 2024 r. Wypłaty środków mają być realizowane w latach 2025-2026. Od poniedziałku 18 listopada do piątku 29 listopada br. trwają konsultacje społeczne, w ramach których można zgłaszać swojego uwagi i sugestie.